branding
Přístupný ovladač od Sony se jmenuje Access controller

Přístupný ovladač od Sony se jmenuje Access controller

Označení Leonardo končí. Sony odhalila další detaily, včetně rozhraní pro nastavení

Zdroj: Sony
18. 5. 2023

Začátkem letošního roku představila Sony svůj vlastní ovladač pro hendikepované, který při první příležitosti prezentovala nejen popisem, ale také detailními obrázky, aby bylo patrné, jakým směrem se koncepce přístupnosti pro hraní na PlayStationu ubírá. Nyní přichází čas na ještě podrobnější popis, nové obrázky a také náhled do uživatelského rozhraní a nastavení jednotlivých ovládacích prvků. Ještě před tím ale Sony odhaluje oficiální název, který sice není příliš nápaditý, ale aspoň už nemusíme ovladači říkat Leonardo, jak zněl pracovní název celého projektu. Od dnešního dne se bavíme o Access controlleru, na vlastnostech a ambicích ovladače se však nic nezměnilo.

Sony v novém videu vyzdvihuje nejen samotný záměr, zpřístupnit hraní na PlayStationu co nejširší možné skupině hráčů, ale pouští se přirozeně i do konkrétních detailů. Jednou z nejdůležitějších věcí je, že Access controller může fungovat v tandemu s dalšími ovladači, ať už pro rozdělení ovládání na více zařízení nebo pro asistované hraní. Samozřejmostí je pak zapojení i dvou ovladačů Access pro každou ruku zvlášť a s vlastním nastavením tlačítek, ať už po hardwarové nebo softwarové stránce. Tomu pak věnují značnou část článku na blogu PlayStationu, jehož součástí jsou i nové úhly pohledu na samotný ovladač. Například na spodní část, která je připravená k připevnění ovladače na standardizované stativy či AMPS úchyty. Jak už bylo prezentováno dříve, je rovněž možné nastavit vzdálenost analogové páčky od těla ovladače a samozřejmě upravit jednotlivá tlačítka, včetně malých plastových popisků a symbolů pro snazší zapamatování a orientaci.

Ovladač má rovněž čtveřici 3,5mm AUX portů pro připojení dalších specifických periferií, tlačítek, páček nebo přepínačů, čímž se možnosti ještě rozšiřují a hlavně ohýbají směrem k osobním potřebám každého hráče. Ruku v ruce pak všechno jde s nastavením, které počítá s několika základními způsoby orientace celého zařízení a přidává dílčí možnost určit, co budou jednotlivá tlačítka dělat. Samozřejmostí je kompletní přemapování ovládání, možnost nastavit na více tlačítek stejnou funkci a hlavně – v duchu nastavení ovladače DualSense Edge – vytvářet vlastní presety, ukládat je a rychle mezi nimi přepínat podle potřeby či zvolené hry.

Popisované párování s druhým ovladačem Access, případně ještě jedním DualSensem či DualSensem Edge, pak vytváří virtuálně jeden společný ovladač, opět s kompletní možností přenastavit ovládací prvky a upravit vše podle potřeb. Zajímavým prvkem je také funkce přepnutí jakékoliv funkce do režimu stálého stisknutí nebo aktivace, podobně jako třeba funguje Caps Lock na klávesnici. Pokud tedy například funkci aplikujete na tlačítko přidávající v závodní hře plyn a zamknete ji, tlačítko budete moci pustit, přičemž hra bude stále dostávat impuls, aby držela plynový pedál sešlápnutý. Možností, jak tuto funkci využít, je však celá řada, od automatického běhu, až po neustálé přiblížení zbraně a míření v akčních hrách.

Bohužel, stále nevíme, kdy bude ovladač uveden do prodej a hlavně, s jakou přijde cenovkou, Sony však slibuje, že se v nadcházejících měsících dozvíme víc a nebyli bychom vůbec překvapení, pokud by se o ovladači mluvilo během oznámené PlayStation Showcase, která připadá na příští středu. Akci budeme přenášet s českým komentářem, takže u toho můžete být snámi.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru