branding
Vietcong, Gathering of Developers, Připomeňte si artworky z prvního Vietcongu

Připomeňte si artworky z prvního Vietcongu

Jarek Kolář otevřel dveře ke svému archivu. Touha vrátit se do Vietnamu formou videohry sílí

Zdroj: koláž/Vortex
11. 4. 2022
Název: Vietcong Vývojář: , Vydavatel: Platformy: , , Žánr: Datum vydání: 26. 3. 2003

Legendární Vietcong oslavil 26. března již 19. výročí svého vydání. Zatímco minulý rok se konala vzpomínková online akce vývojářů a fanoušků, přičemž nechyběly historky z vývoje ani společné hraní, letos na žádnou velkou událost nedošlo. Minimálně Jarek Kolář však na výročí samozřejmě nezapomněl a na Twitteru se postupně podělil o několik pohledů do vývoje skrze staré skici, artworky, koncepty a pár krátkých komentářů.

Mezi zveřejněnými ilustracemi a nákresy nechybí jiný pohled na členy týmu, jedna skica se pak přímo zaměřuje na Deforta, na další vidíme výsadek v džungli či detailně vyvedenou základnu. Autorem těchto kousků je malíř, kreslíř a ilustrátor Libor Balák, jenž je spíše než s videohrami spjat s obory antropologie, archeologie a paleoantropologie, které obohacuje svou prací. Na prvním a i druhém Vietcongu se podílel právě jako autor konceptů a jeho kresbičky můžeme nalézt i přímo ve hře v Hawkinsově deníku. Veškeré zveřejněné materiály si ostatně můžete prohlédnout v galerii níže.

Z tweetů se rovněž dozvídáme, že jedním z možných názvů hry mohl být Rumble in the Jungle a jak obtížné bylo shromažďování informací v době, kdy se všechno nedalo za chvíli najít na Googlu – designér Zdeněk Mezihorák byl ovšem tehdy velice úspěšný a čtením materiálů údajně strávil šest měsíců. Další přiložená fotografie pak dokazuje, že vývoj může být skutečně náročný. Jarek Kolář s posledním tweetem dodal, že černobílých kreseb má v zásobě ještě spoustu a dost možná je ukáže kvůli nedostatku času zase až příští rok.

V souvislosti s Vietcongem a Jarkem Kolářem se pochopitelně hodí připomenout, že bylo v Brně loni založeno nové studio InGame sestávající se z mnoha vývojářských veteránů českého herního odvětví, přičemž řada z nich pracovala i přímo na Vietcongu, další například na Mafiích, Hidden & Dangerous, sériích ArmA či UFO. Zatím stále není jasné, na čem tým pracuje, objevily se však jisté náznaky, které mohou dávat naději všem hráčům, kteří by se rádi vrátili do Vietnamu, ačkoli o Vietcong jako takový nepůjde. Jarek Kolář už dříve potvrdil, že další díl nebo remake by neumožnil studiu dostatečně inovovat, nevyloučil ale, že by se do Vietnamu rád formou videohry znovu podíval.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru