Vydání Diabla IV se neshledalo s příliš vřelým přijetím ze strany hráčů. Ačkoliv řada úvodních problémů už je dávno vyřešena, čtvrtý díl slavné série si s sebou nese pachuť hry, která hned od začátku neodrážela mistrovství Blizzardu, které je navíc zpochybňováno i na jiných frontách. Přesto mohla hra vstoupit do miliardářského klubu, bavíme-li se o tržbách vygenerovaných samotným prodejem hry i sekundární monetizací. Ve svém profilu na síti LinkedIn to naznačil produktový manažer Harrison Froeschke, který následně svůj účet smazal, když se zpráva začala šířit.
Magazínu Gry-Online se nicméně podařilo inkriminovanou část životopisu produktového manažera zachovat, takže se sami můžete podívat, čím přesně se Froeschke chlubil. Podle svých slov nesl odpovědnost právě za sekundární monetizaci Diabla IV, která mohla přinést až 150 milionů dolarů jen skrze mikrotransakce. Dále pak měl manažer z části na starost prodej hry, od fáze předobjednávek, až po vydání prvního rozšíření. Tímto způsobem měl díky efektivní komunikaci se všemi zúčastněnými týmy stát u toho, kdy se příjmy z Diabla přehouply přes 1 miliardu dolarů od uvedení v červnu 2023.
Na druhou stranu ale nejde o příliš překvapivé číslo, vezmeme-li v potaz, že se sám Activision Blizzard pochlubil týden po uvedení hry, že se příjmy přehouply přes ďábelskou hranici 666 milionů dolarů, což z velké části zařídily právě předobjednávky. Podle tehdejších odhadů mohlo hrát hru více než 9 milionů hráčů a není rozhodně vyloučeno, že se číslo v průběhu uplynulých měsíců zdvojnásobilo. Ostatně, předchozí Diablo III má na kontě kolem 30 milionů prodaných kopií a čtvrtý díl byl i navzdory rozporuplnému úvodnímu přijetí označován samotným Activisionem za nejrychleji prodávanou hru od Blizzardu.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.