Podobně jako řada dalších herních společností, výsledky svého hospodaření za uplynulé čtvrtletí zveřejnil také Activision Blizzard. A ačkoliv bychom se mohli na tok peněz dívat z nejrůznějších úhlů, jeden velmi zajímavý přináší magazín Tweak Town, který se blíže soustředil na rozvrstvení příjmů podle platforem. Ostatně, bouře po vydání Diabla Immortal sotva utichla a s přihlédnutím k celosvětovému trendu, dávat hráčům spíše robustní live service platformy, případně odklánět značnou část portfolia na mobilní platformy, nebude výsledek tak překvapivý. Přesto strohé konstatování, že Activision ve 2. čtvrtletí finančního roku 2022 utržil více z mobilů, nežli z PC a konzolí dohromady, může působit trochu zvláštně, zapomínat ale nesmíme na kontext v podobě společnosti King, kterou Activision vlastní a která se přirozeně stará o největší část výsledného čísla 831 milionů dolarů.
Vše názorně představuje tabulka, kterou magazín TweakTown vytvořil z dat zahrnutých do oficiální finanční zprávy Activisionu. Vývoj příjmů z jednotlivých platforem lze sledovat názorně se vzestupným trendem od 1. čtvrtletí 2020 do 3. čtvrtletí 2021 s tím, že zmíněná aktuální výše příjmů není ve sledovaném období 2016-2022 nejvyšší. Přesto oněch 831 milionů dolarů činí víc než součet 376 milionů dolarů z konzolí, 332 milionů dolarů z počítačů a 105 milionů dolarů z ostatních platforem, resp. soutěží typu Overwatch či Call of Duty League. Děje se tak poprvé za posledních téměř šest let a vývoj můžeme považovat za podtržení aktuálního trendu. Jistě, roli v tom může sehrát chudší období na poli velkých her a právě vydání finančně silného Diabla Immortal, takových titulů ale může vznikat víc a nemusí jít nutně jen o nečekaný výstřelek.
Jak už je ale uvedeno výše, do výsledků hospodaření Activisionu Blizzard nemůžeme započítávat jen hry, za kterými stojí tyto dva subjekty. Activision vlastní také King, takže není překvapivé, že rekordnímu postavení příjmů z mobilního segmentu může vévodit Candy Crush Saga, případně ještě mobilní Call of Duty, které je rovněž velmi silné. Řečí čísel můžeme nakonec konstatovat, že King se na příjmech podílí z 82 procent, takže síla sérií od Blizzardu či Activisionu na mobilech ještě není tak silná, ale vše se může změnit. Byl to nakonec Bobby Kotick, který potvrdil, že investice do mobilního segmentu budou pokračovat a přirozeně se budou týkat nejrůznějších značek. Připomínáme, že Blizzard chystá mobilní Warcraft Arclight Rumble a že Activision pracuje na mobilním Warzone.