Ani my se občas nestačíme divit, co dalšího mohou vývojáři nebo vydavatelé vymyslet se svými novými hrami. A ne automaticky to musí znamenat, že tím máme na mysli originální a inovativní herní mechanismy, skvělý příběh nebo netradiční využití dostupných technologií. Řeč je spíše o podivných rozhodnutích a praktikách, které nejsou všeobecně přijímány nikterak dobře, takže je pro změnu příjemné dozvědět se, že některé chystané a nutno podotknout, že velmi očekávané hry letošního roku, nebudou experimentovat. Jako v případě Dragon Age: Veliguard, pro který si nebudete muset stahovat či v horším případě kupovat žádná další DLC, abyste dostali kompletní příběh.
Obsahové nastavení chystané novinky od BioWare nastínila ředitelka vývoje Corrine Busche v rozhovoru s youtuberem publikujícím na kanále MrMattyPlays (přes VG247). Coby fanoušek série se zeptal, jak to bude s příběhovými DLC, čímž přirozeně narážel na rozšíření Trespasser, které bylo dostupné k předchozímu dílu Dragon Age: Inquisition. V tomto ohledu ale tentokrát BioWare nebudou komunitu hráčů rozdělovat a Busche slíbila, že v krabičce – ať už té fyzické nebo pomyslné digitální – najdou vše, co ve smyslu příběhu mohou načerpat. „Opravdu jsme chtěli vytvořit co nejkompletnější balení, jaké jen šlo vytvořit. [Ať už jde o] hráčův zážitek, příběh a vlastně i všechno odstatní. Na tohle jsme se tentokrát plně soustředili,“ řekla Busche a uklidnila tím podle nás značnou skupinu hráčů, kteří další díl této fantasy série vyhlíží.
Busche také vysvětlila, proč tomu bylo v případě předchozího dílu jinak, čímž zamířila do vlastních řad. Připustila totiž, že příběh z DLC Trespasser hře opravdu chyběl, velmi nutně doplňoval její příběh a chybou bylo, že BioWare tento obsah nezahrnul do základní hry. Něco podobného už prý nechce opakovat, což byla jen další motivace k tomu, aby příběhová DLC nebyla zapotřebí. Z druhé strany to ale neznamená, že se Veilguard nedočká žádných rozšíření, byť o nich momentálně Busche nemá zcela jasno. „Nikdy neříkej nikdy,“ uvedla Busche s odvoláním na to, že série má hluboký lore a řadu zajímavých postav, jejichž osudy by bylo možné prozkoumat právě prostředníctvím rozšíření, otevřeně o nich ale nemluvila, což lze připočíst k reputaci, bez ohledu na to, jestli interně už DLC naplánovaná jsou, či nikoliv. I to by pak nakonec mohlo pomoci k tomu, aby se původně poměrně vlažný postoj k Veilguardu postupně změnil, a dost o vyvažování pomyslných misek vah zájmu naznačily už poslední preview, která se nesla v převážně pozitivním duchu. Uvidíme už na samém konci října.
Vidím, že se moje slušné výzvy k většímu klidu v diskuzích naprosto míjí účinkem, jak se ukazuje nejen na tomto místě. Každý den mi chodí z různých stran opakované výzvy, co mám smazat a koho mám zabanovat. Znesvářené tábory volají po tom, aby Vortex zjednal pořádek, ačkoli tím zjevně každý myslí něco jiného.
Nemám na to momentálně žádné účinné řešení. Sleduju stav diskuzí na Vortexu s velkou nelibostí delší dobu, ale zatím jsem nedošel k žádnému verdiktu, jak a kde efektivně nastavit hranice. Pokud to takto půjde dál, nejraději bych je zrušil úplně, protože už toho mám dost, odčerpává mi to jen čas i energii. Bere mi to náladu dělat Vortex a být součástí herní komunity. Tohle nemám zapotřebí. Nemám chuť se dohadovat s nikým o tom, koho cenzurujeme a proč, zda jsme pro woke, nebo proti woke. Nevyhovět nikomu, nebo naštvat všechny.
Z mého pohledu neexistuje žádné snadné řešení a ani není tak lehké ukázat na pár lidí prstem a rozdat bany, jak se tu pravidelně objevuje. Jednak jsou ve skutečnosti oba tábory mnohem počtenější, než se může zprvu zdát, takže by to způsobilo další lavinu výčitek adresovaných redakci, a také nás to přímo vtáhne do hádky o to, kdo má pravdu, proč někomu straníme atd. Zajímavé přitom je, že stížnosti se adresují redakci, řešení se čeká od redakce, ale ve skutečnosti tyhle hádky práci redakci jen komplikují a jejich (ne)přiživování mají v rukou sami diskutující.
Sledujeme, kdo hádky začíná, i to, jak se vyvíjejí a kdo a jak se do nich zapojuje. Nemyslete, že nemáme na sporné věci a lidi vlastní názor. Jen jsme mysleli, že dokážeme koexistovat bez toho, aniž bychom něco někomu nutili. My netoužíme tlačit mezi vás vlastní přesvědčení nebo světonázor. Netoužíme po tom, abyste ho znali nebo s námi sdíleli.
Problém je ale úroveň debaty obecně, a když tady začneme rozdávat bany, nevím, kde se to zastaví a zdaleka se to nemusí týkat jen lidí, o nichž si právě „ten“, nebo „onen“ myslí, že si to zaslouží. Chtěli jsme debatu otevřenou a tolerantní. Ale současně slušnou a věcnou. Chtěli jsme, aby se tu diskutovalo o hrách. Často se to přitom obracelo proti nám a tolerovali jsme tu i dosti nevybíravé útoky vůči redakci. Pokud to ale nepůjde jinak, než abychom si vybírali, kdo si začal, budeme asi ty diskuze u takových článků vypínat. Není to ideální, netoužím po tom, sebere to hlas těm, kteří chtějí o hrách skutečně diskutovat nebo se na něco zeptat. Ale momentálně nemám účinnější řešení.
Anebo mi prostě dojde trpělivost, smířím se s tím, že mě pak někdo bude jinde očerňovat za to jak popírám to či ono a začnu ty flame war bez milosti mazat a jejich zdroje banovat. Rovnou ale upozorňuju, že v takovém případě budu primárně cílit už na ty snahy vtáhnout ostatní do hádky skrz off topic témata nebo spamování něčím, co s tématem zprávy primárně nesouvisí.
Uvidíme, jak to nakonec dopadne. Můžu vám ale upřímně říct, že s ohledem na řadu dalších těžkostí je tohle něco, co mě v poslední době zcela zbavuje chuti věnovat se tomuhle projektu a investovat do něj čas, energii, srdce i emoce.
mozna by bylo nejjednodussi pridat uzivatelum funkci k zablokovani prispevku od jinych uzivatelu. at si kazdej sam vyfiltruje ci prispevky nechce cist. odpadla by i hromada reakci na trolleni.
Nevím, proč jste mi v redakci smazali příspěvek ohledně Owlcat. Je to jediný velký studio, co se stále snaží o implementaci komplexnejsich pravidel, na rozdíl od Larianu a Bioware, kteří jdou cestou rande simulatoru.
Vidim ze posledne jasne varovanie od Jirku nepomohlo, pevne dufam ze zatvoria diskusiu uplne. Neustale tie iste profily si tu liecia svoje komplexy, ktore nemaju nic spolocne s hrami.
Byla by škoda zavřít diskuze. Teď se za sebe budu dvě hodiny stydět, že tohle napíši, ale asi je čas na bany. Ale ty jdou obejít a vyžaduje to práci navíc, která zase vyžaduje čas.
Ještě mě napadlo Vortex fórum s moderátory z komunity, ovšem to by opět vyžadovalo moře práce a času. A tvůrci Vortexu mají i svůj osobní život, potřebu jídla a spánku.
Šest lidí na malým webu má ten správný názor, který mohou šířit. Ostatní jsou společensky nebezpeční a je třeba je umlcet… kde jsem to jen slyšel, jaká to geniální mentalita.
Bavíme se tu pořád o hrách, bohužel už někdo asi nezažil éru devadesat a milenia, tak nevidí ten katastrofální downgrade, který se odvíjí už od toho, kdo v těch studiích pracuje (a na kvóty je v některých státech USA kvota)…
Ne, naopak, šest obsesivních hysterickejch gum, který si myslej, že „prohlídly matrix“ a praská jim tady cévka z možnosti jizev v character creatoru, z černošky v traileru pro dětskej film a podobně, zaplevelujou každou diskuzi a odrazujou tím ostatní. Jste jenom strašně votravný, to je všechno, tak si tady nehraj na disidenta…
Žiješ v bublině, stačí umět trochu anglicky, není problém vidět, co všechno vře po netu na různých diskuzích, kanálech… Jen tady jsme na slunickovem Světě s růžovými brýlemi.
Jsem milovník CRPG her a Dragon Age Origins je pro mne srdcová záležitost. Ostatní díly mne nezaujali a znám je jen z rychlíku, zejména kvůli nejednotnosti stylizace mezi díly a odklonu od původní hratelnosti. Zprvu se nezdály změny natolik velké, ale po krátkém vyzkoušení Dragon Age 2 a Inquisition jsem tituly natrvalo odložil aniž bych se zajímal o pokračování příběhu z Dragon Age Origins. V případě Dragon Age Veilguard bohúžel vnímám stejné signály. Shlédl jsem již mnoho preview na různých kanálech na Youtube a od herních magazínů, abych si alespoň částečně ucelil celkový pohled na těch 6 hodin, které novináři a influenceři dostali na vyzkoušení. Bioware jde „all in“ a například plná podpora SteamDecku je potvrzena snad již 2 měsíce před vydáním. Dokonce snad nebude nutné hru spouštět přes EAplay což je vždy plus. Kde mě však autoři ztrácí je v celkové až „pixarovské“ stylizaci světa, nepřátel i hrdinů samotných. Konkrétně pastelové barvy a přepálená vizuální bohatost během soubojů i mimo ně. Souboje samotné pak vypadají, že mohou být zábavné na nižší obtížnosti a připomínají mi styly her Zaklínače 3 Divokého honu a Batman Arkham série, ale se slabšími animacemi navíc překrytými vizuálním „odpadem“. Ovšem v mém případě budu vždy preferovat přístup zavedený CRPG hrami. Některé prvky hry jako průzkum oblastí, nejrůznější oblastní hádanky a tajemnství vypadají jako krok správným směrem. Těžko však nyní posuzovat jak moc budou doplňovat herní náplň a zapadat do celkového obrazu. Postavy, hrdinové a jejich stylizace mě však nikterak nezaujaly, což je pro mě velmi špatný signál do začátku. Jedná se o novou vizi „nového“ Bioware, se kterou se prozatím nedokáži ztotožnit a nikterak mě nevtahuje do světa zpátky.
Děj u DA:I mi popravdě nepřipadal nedokončený. O to víc mě potěšilo dlc Trespasser. Bral jsem jej jako nadstavbu.
Neskutečně se na tu hru těším. Po deseti letech další Dragon Age. Co se děje na diskuzi u hry na Steamu je šílené. Hra ani nevyšla a už je to tam hatefest. Bohužel tohle je v poslední době u všech velkých her. Bojím se, aby to nezabilo projekt, jako ta vlna přehnané kritiky u ME: Andromeda. Ta hra měla chyby, ale jako nová kapitola Mass Effectu byla skvělá.
U Dragon Age Veilguard jsem předobjednal deluxe edici a snad se po vydání připojí dostatek hráčů, abychom odvrátili ten nápor lidí, kteří před spaním kontrolují, zda pod postelí nečíhá liberál. Samozřejmě teď to nesmí tvůrci zabít vydáním nekvalitního produktu.
To naozaj v rámci tretieho dielu dokončilo hlavný dej až DLC? Tak to bola dobrá hlúposť a ešte že to tentokrát takto nebude. Síce interface mi trošku nesadol, ale asi si štvrtý diel zahrám a chcem to skúsiť. Lebo vývojári tvrdia, že nebudú potrebné znalosti predchádzajúcich hier. Čiže by som mohol naskočiť do série aj teraz.
Ano i ne. Oproti konci DA2 to bylo uzavřené. DLC přidalo další porci děje. Jako kdyby po skončení hry místo shrnujícího dovětku, jak to dopadlo se světem a jeho obyvateli, byla tato část hratelná.
Aha, čiže dvojka má otvorený koniec, ale trojka to aspoň dokončila v DLC namiesto nejakého epilógu na konci základnej hry. Okej. Tak či tak za mňa je to dosť bizarné rozhodnutie. Každopádne, dúfam, že ozaj bude 4. diel stráviteľnejší aj pre nováčikov, ktorí predošlé diely nehrali. Nerád by som si kúpil The Veilguard a zistil, že mi plno vecí nie je jasných, len preto, že som doterajšie diely nehral 😀
Je mozne, ze tomu tak bude. Je to sice o 10 rokov neskor, ale navazuje to. Priznam sa, lebo si dej nechcem vyspoilerovat, ze netusim ako moc to bude odkazovat na predosle udalosti.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Nemám na to momentálně žádné účinné řešení. Sleduju stav diskuzí na Vortexu s velkou nelibostí delší dobu, ale zatím jsem nedošel k žádnému verdiktu, jak a kde efektivně nastavit hranice. Pokud to takto půjde dál, nejraději bych je zrušil úplně, protože už toho mám dost, odčerpává mi to jen čas i energii. Bere mi to náladu dělat Vortex a být součástí herní komunity. Tohle nemám zapotřebí. Nemám chuť se dohadovat s nikým o tom, koho cenzurujeme a proč, zda jsme pro woke, nebo proti woke. Nevyhovět nikomu, nebo naštvat všechny.
Z mého pohledu neexistuje žádné snadné řešení a ani není tak lehké ukázat na pár lidí prstem a rozdat bany, jak se tu pravidelně objevuje. Jednak jsou ve skutečnosti oba tábory mnohem počtenější, než se může zprvu zdát, takže by to způsobilo další lavinu výčitek adresovaných redakci, a také nás to přímo vtáhne do hádky o to, kdo má pravdu, proč někomu straníme atd. Zajímavé přitom je, že stížnosti se adresují redakci, řešení se čeká od redakce, ale ve skutečnosti tyhle hádky práci redakci jen komplikují a jejich (ne)přiživování mají v rukou sami diskutující.
Sledujeme, kdo hádky začíná, i to, jak se vyvíjejí a kdo a jak se do nich zapojuje. Nemyslete, že nemáme na sporné věci a lidi vlastní názor. Jen jsme mysleli, že dokážeme koexistovat bez toho, aniž bychom něco někomu nutili. My netoužíme tlačit mezi vás vlastní přesvědčení nebo světonázor. Netoužíme po tom, abyste ho znali nebo s námi sdíleli.
Problém je ale úroveň debaty obecně, a když tady začneme rozdávat bany, nevím, kde se to zastaví a zdaleka se to nemusí týkat jen lidí, o nichž si právě „ten“, nebo „onen“ myslí, že si to zaslouží. Chtěli jsme debatu otevřenou a tolerantní. Ale současně slušnou a věcnou. Chtěli jsme, aby se tu diskutovalo o hrách. Často se to přitom obracelo proti nám a tolerovali jsme tu i dosti nevybíravé útoky vůči redakci. Pokud to ale nepůjde jinak, než abychom si vybírali, kdo si začal, budeme asi ty diskuze u takových článků vypínat. Není to ideální, netoužím po tom, sebere to hlas těm, kteří chtějí o hrách skutečně diskutovat nebo se na něco zeptat. Ale momentálně nemám účinnější řešení.
Anebo mi prostě dojde trpělivost, smířím se s tím, že mě pak někdo bude jinde očerňovat za to jak popírám to či ono a začnu ty flame war bez milosti mazat a jejich zdroje banovat. Rovnou ale upozorňuju, že v takovém případě budu primárně cílit už na ty snahy vtáhnout ostatní do hádky skrz off topic témata nebo spamování něčím, co s tématem zprávy primárně nesouvisí.
Uvidíme, jak to nakonec dopadne. Můžu vám ale upřímně říct, že s ohledem na řadu dalších těžkostí je tohle něco, co mě v poslední době zcela zbavuje chuti věnovat se tomuhle projektu a investovat do něj čas, energii, srdce i emoce.
Ještě mě napadlo Vortex fórum s moderátory z komunity, ovšem to by opět vyžadovalo moře práce a času. A tvůrci Vortexu mají i svůj osobní život, potřebu jídla a spánku.
Bavíme se tu pořád o hrách, bohužel už někdo asi nezažil éru devadesat a milenia, tak nevidí ten katastrofální downgrade, který se odvíjí už od toho, kdo v těch studiích pracuje (a na kvóty je v některých státech USA kvota)…
Neskutečně se na tu hru těším. Po deseti letech další Dragon Age. Co se děje na diskuzi u hry na Steamu je šílené. Hra ani nevyšla a už je to tam hatefest. Bohužel tohle je v poslední době u všech velkých her. Bojím se, aby to nezabilo projekt, jako ta vlna přehnané kritiky u ME: Andromeda. Ta hra měla chyby, ale jako nová kapitola Mass Effectu byla skvělá.
U Dragon Age Veilguard jsem předobjednal deluxe edici a snad se po vydání připojí dostatek hráčů, abychom odvrátili ten nápor lidí, kteří před spaním kontrolují, zda pod postelí nečíhá liberál. Samozřejmě teď to nesmí tvůrci zabít vydáním nekvalitního produktu.