Včera večer jsme vám poměrně důkladně představili novou hru od Frogwares s nejslavnějším detektivem světa. Prequel Sherlock Holmes Chapter One míří na PC, PlayStation 4, Xbox One i konzole nové generace, vyjde už příští rok a v mnohém se od svých předchůdců odlišuje. Společně s dalšími materiály jsme se proto rozhodli k novince ještě jednou vrátit a některé z nastíněných inovací a změn rozebrat důkladněji a s pomocí ukrajinských vývojářů, kteří exkluzivně mluvili s magazínem GameSpot.
Hra nabídne skutečný otevřený svět, bude akčnější, místo staré dobré Anglie zamíříme na středomořský ostrov, po našem boku nebude doktor John Watson a půjde o prequel, v němž se z bystrého, ale drzého mladíka teprve má stát věhlasný detektiv.
Frogwares vydali prvního Sherlocka v roce 2002 s podtitulem The Mystery of the Mummy. Od té doby následovala pokračování The Case of the Silver Earring, The Awakened, Sherlock Holmes Versus Arsène Lupin, Sherlock Holmes Versus Jack the Ripper, The Testament of Sherlock Holmes, Crimes & Punishments a naposledy The Devil’s Daughter v roce 2016. A kromě díla Arthura Conana Doyla vývojáře inspiroval také Jules Verne (80 Days), Bram Stoker (Dracula: Origin) nebo Howard Phillips Lovecraft (The Sinking City). Jak už bylo řečeno, tentokrát bude leccos jinak. Hra nabídne skutečný otevřený svět, bude akčnější, místo staré dobré Anglie zamíříme na středomořský ostrov, po našem boku nebude doktor John Watson a půjde o prequel, v němž se z bystrého, ale drzého mladíka teprve má stát věhlasný detektiv.
Příběh o zrození Holmese a jeho kořenech je první novou hrou, kterou si Frogwares po nedávných sporech s Focus Home Interactive vydávají sami. A jeho autoři zjevně chtějí zúročit zkušenosti načerpané při práci na open world akční adventuře The Sinking City. Máme zkoumat velký svět plný postav, využívat převleky a řešit všemožné záhady. Jednadvacetiletý Sherlock se vrací na středomořský ostrov, kde vyrostl, po smrti své matky. I když vyměníme zamlžený Londýn za zdánlivý ráj, i tady se pod povrchem ukrývají tajemství a nepravosti, které čekají na odhalení. K ruce nám však namísto doktora Watsona bude jakýsi záhadný Jonathan.
Autoři podle svých slov chtějí v Chapter One zkoumat jinou stránku hlavního hrdiny i to, jak se stal skvělým detektivem, kterého známe. Jejich verze Sherlocka není tradiční, jeho talent je zatím syrový a nezkrocený. Mladý Holmes je ještě arogantnější a náladovější než jindy. Je ale také hravější, má poměrně svérázný přístup k pravdě a nemá ještě tak pevné zásady. Klidně tak někomu zalže ve snaze získat to, co potřebuje. Události, které mladý Sherlock prožije, jej ale poznamenají a ovlivní na celý život. Cílem autorů je ukázat, co formovalo jeho povahu. Současně se má prequel stát skvělou vstupní branou do série pro úplné nováčky, kteří se zatím nikdy s Holmesem ve videohrách nesetkali.
Z rušného Londýna se přesuneme na zmíněný středomořský ostrov, což prý dalo autorům více svobody v psaní příběhu. Sherlock se vrací do rodinného sídla a atmosféra má být ještě temnější a emotivnější než kdy dřív. Ve zdejším ostrovním městečku, zdá se, jako by všichni měli nějaké tajemství, které skrývají. The Sinking City nabídlo velmi netradiční a odvážný mix akce a klasické detektivky. Je ale nutné přiznat, že ne vše dopadlo na jedničku. Akční pasáže stále Frogwares moc nešly a i když adventura to byla povedená a situovaná do zajímavého prostředí, otevřené město se zdálo být někdy trochu nadbytečné, nevyužité a zbytečně velké. Snad i trochu nad síly týmu. Chapter One proto nabídne menší kulisy, ale o to hustější. Ve zdejším open worldu narazíte na více postav, se kterými můžete mluvit, i více budov, do nichž můžete vstoupit. Vývojáři doslova mluví o otevřeném městě, nikoli světě. Skládá se z několika různých čtvrtí, do nichž nepozorovaně vklouznete s pomocí Holmesových pověstných převleků. Se správným oblečením splynete s davem a dostanete se i tam, kam zprvu nesmíte.
I když je ale souboj klíčovou částí Chapter One, nemá být podle autorů tak doslovný jako v The Sinking City, kde jsme se zapojili do mnoha klasických přestřelek.
Detektivní část rovněž staví na předchozích zkušenostech, a proto bude možné řešit případy svobodnějším způsobem. Člověk bude během vyšetřování sbírat nejrůznější stopy, důkazy a vodítka, která mohou vést zpátky k původnímu případu. Vše si pak opět Sherlock s pomocí hráče poskládá v důvěrně známém paměťovém paláci, aby z nashromážděných důkazů vyvodil nějaké hypotézy a učinil nezbytný závěr. Nějakou radou nám tentokrát může přispět i tajemný Jonathan. Uvidíme, zda bude opět možné uzavřít případy správným i špatným způsobem jako dříve. Vývojáři chtějí, aby měl hráč k dispozici k dispozici všechny podrobnosti, ať už jsou velké, nebo malé. Různá místa ve městě proto poskytnou vodítka k různým věcem. Volnější systém vyšetřování má dát hráči svobodu, aby si sám určil tempo i směr dalšího pátrání. Cílem je docílit lepšího pochopení světa i příběhu a současně umožnit hráči, aby si připadal stejně bystrý jako samotný detektiv.
Během vyšetřování různých případů se Sherlock dostane i do konfliktu s místními. Jak už bylo řečeno, novinka má být ještě akčnější než The Devil’s Daughter. I když je ale souboj klíčovou částí Chapter One, nemá být podle autorů tak doslovný jako v The Sinking City, kde jsme se zapojili do mnoha klasických přestřelek. Soubojový systém byl kompletně přepracován a soustředí se primárně na boj muže proti muži. I tady Sherlock využije své nadání zřejmě na způsob filmové série s Robertem Downeyem Jr. V souboji budeme moci uplatnit schopnost dedukce k odhalení slabiny protivníka, abychom snadněji bitku ukončili. K soubojům má ale podle autorů docházet jen tam, kde to dává smysl, a v některých oblastech budou postavy vyslovně vyhledávat podobné příležitosti.
Možnost vydat hru samostatně dává Frogwares větší kontrolu nad projektem a více svobody. Autoři si to mohou dovolit také díky růstu digitálního trhu. Ještě před 10 lety byla podle nich situace úplně jiná. Teď se věci změnily a mnoho úkolů, které dělal vydavatel, si vývojáři zajistí sami. Není prý už důvod této možnosti nevyužít. Podobně jako další týmy se i Frogwares momentálně potýkají s omezeními v souvislosti s koronavirem, ale vývoj hry zatím pokračuje podle plánu.
Sherlock Holmes Chapter One je ve vývoji přes rok a má jít o největší titul z celé série. Navzdory svému trochu matoucímu názvu jde o kompletní hru a nikoli epizodický počin. Podtitul odkazuje k tomu, že je to příběh o zrození, nikoli na pokračování.