branding
Simon the Sorcerer Origins, Leonardo Interactive, Překvapivé oznámení adventury Simon the Sorcerer Origins

Překvapivé oznámení Simon the Sorcerer Origins

Slavná sága se po 30 letech od vydání první hry vrátí. V prequelu se dozvíme, jak to začalo

Zdroj: Smallthing Studios
19. 5. 2022

Překvapení! Vrací se populární adventurní série Simon the Sorcerer. Vývojáři ze studia Smallthing Studios oznámili oficiální prequel s podtitulem Origins. Slibují přitom, že novince bude vlastní typický humor i sarkasmus jako starším hrám. Odrazí se to na dialozích, animacích i jednotlivých situacích. Simon bude také často mluvit přímo k hráči, což má vytvořit další komické situace.

Hra začíná několik týdnů před událostmi první epizody. Díky Origins se dozvíme, co původní hře předcházelo, a jak se vlastně Simon dostal do kouzelnického světa. Zde se přitom do něčeho okamžitě zaplete, ale na této cestě se z něj zjevně rovněž stane lepší člověk. Potká zde i svého průvodce a mentora. Autoři doslova slibují, že novou hrou zodpoví některé důležité otázky, které zůstaly dosud fanouškům nejasné.

Hra prý bude nostalgická pro fanoušky, ale přitažlivá i pro nováčky. Jinak je to ale údajně hra pro všechny a není nutné znát ostatní tituly ze série, aby si ji člověk užil, říká studio.

Vývojáři zdůrazňují, že nejde o remake, ale o úplně novou hru. Nedílnou součástí celého zážitku jsou samozřejmě také hádanky a logické úkoly. Na své cestě jich prý potkáme celou řadu, jak byste očekávali, a čeká nás rovněž spousta easter eggů nebo kombinování předmětů typické pro klasické point and click adventury. Má jít ostatně o kanonickou novou kapitolu celé ságy, žádný neposvěcený přílepek.

Tým slibuje hodiny hry a vypravíme se například do Simonova domu, kouzelnické akademie, lesů, bažin, kobek i alchymistických laboratoří. A narazíme tu vedle hádanek také na nejrůznější monstra. Má jít stále o klasickou point and click adventuru, ale s moderní příchutí. Hra prý bude nostalgická pro fanoušky, ale přitažlivá i pro nováčky. Jinak je to ale údajně hra pro všechny a není nutné znát ostatní tituly ze série, aby si ji člověk užil, říká studio.

Autoři vsadili na stylizovanou grafiku, ale má celkem přirozeně jinou estetiku než starší hry. Simon je stále 2D a tým slibuje plynulé přechody mezi hrou a cut scénami i naopak. Podle vývojářů jde o moderní cartoonový styl, ovšem s ručně kreslenými animacemi. Herní svět má být vytvořen moderním způsobem. Uvidíme, jak změnu fanoušci přijmou. V podobných případech to není samozřejmé ani snadné. Nedávno oznámený Return to Monkey Island by mohl vyprávět. Každopádně máme k dispozici video z nového Simona, ale autoři upozorňují, že zatím nereprezentuje kvality finální hry.

Zakladatel Leonardo Interactive Leonardo Caltagirone říká, že bylo jejich dlouholetým přáním oživit tuto oblíbenou značku a její proslulé postavy. Cílem je prý skloubit klasiku s moderním přístupem. Autoři jsou podle něj nadšení, že konečně mohou titul oznámit a podělit se o tuto novinu.

Simon dorazí příští rok v březnu

Simon the Sorcerer Origins má vyjít 28. března příštího roku, což je nezvykle přesný termín vzhledem k tomu, jak je vzdálený. Hra míří na PC, Mac, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series i Switch. Titul bude vydávat společnost Leonardo Interactive. Tým Smallthing Studios pochází z Itálie.

Simon the Sorcerer je slavná adventurní série od britského studia Adventure Soft, jejíž první díl vyšel už v roce 1993. Parodická sága přirovnávaná třeba k sérii Monkey Island nebo Zeměploše (Discworld) čítá pět dílů, ale také Simon the Sorcerer’s Pinball nebo Simon the Sorcerer’s Puzzle Pack. Poslední hra – Simon the Sorcerer: Who’d Even Want Contact?! od Silver Style Entertainment – vyšla v roce 2009. Šestý díl s podtitulem Between Worlds byl oznámen před pár lety, ale po dvou letech ve vývoji byl v roce 2016 zrušen. 

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru