Vývojář Vladimír Kudělka představil svůj nový herní projekt Afterglitch. Je to explorativní 3rd person sci-fi, v němž se staneme astronautem, který se vydá na multidimenzionální cestu ve snaze najít mimozemský život. To nezní špatně, ne? Ale cesta má být ale důležitější než její cíl, upozorňuje autor. Má se jednat o audiovizuální zážitek pro PC i konzole, který je inspirovaný utopistickými sci-fi ilustracemi druhé poloviny 20. století.
Určitě nepůjde o tak docela tradiční hru v pravém slova smyslu. Samotný autor ji nazývá experimentem. Na první pohled ale její estetika a stylizace rozhodně zaujme. Tedy alespoň já to tak cítím. Což je dáno i tím, že mám k tomuto výtvarnému pojetí rozhodně blízko. Afterglitch by měl vyjít už 6. prosince, minimálně na Steamu.
A protože oficiálních informací nebylo k dispozici mnoho, Vladimíra jsem oslovil, zda nám může povědět něco víc. Zajímalo mě třeba, jak dlouho projekt vzniká. “Afterglitch je ve výrobě šest let, ale vývoj byl asi třikrát absolutně restartován, takže se za tu dobu v podstatě stydím,” prozradil. Na hře pracuje úplně sám, a proto je to běh na dlouhou trať.
Pokud jde o podporované platformy, vydávání bude postupné. “V prosinci by měla bohužel vyjít pouze PC verze. Na konzolích by se měl Afterglitch objevit v druhé polovině roku 2022, ale vše je zatím ve schvalovacím procesu,” uvedl Vladimír Kudělka. “Doba na dohrání by se měla pohybovat kolem tří hodin,” dodal.
Vladimír Kudělka, který vystupuje také jako Hangonit, je český výtvarník a vývojář. V roce 2015 vydal hru Rememoried, která je k dispozici na PC, Macu, Linuxu, PS4 i Xboxu One. Na Steamu má smíšená hodnocení, ale své obdivovatele si zjevně našla. Koneckonců obdržela i cenu Česká hra roku 2015 v kategorii Umělecký přínos české herní tvorbě. A o umění nepochybně půjde i tentokrát.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.