branding
NHL 19, Electronic Arts, Představení NHL 19 nás příliš nenadchlo

Představení NHL 19 nás příliš nenadchlo

První detaily o novém NHL 19

28. 6. 2018
Název: NHL 19 Vývojář: Vydavatel: Platformy: , Žánr: Datum vydání: 14. 9. 2018

Pokud jste s námi sledovali E3 pečlivě, pak určitě víte, že ani letos na ní neukázali vývojáři z EA Sports nový ročník NHL. Odhalení si schovali na předávání cen NHL Awards a možná udělali dobře. Pokud vás tedy zajímá, kdy NHL 19 vyjde, jestli bude mít nový engine, nebo zda dostane český nároďák ty skvělé nové dresy se zjednodušeným logem HC LEV, sledujte dál. Vzhledem k tomu, že úvodní trailer nového NHL má přesně minutu a čtyři vteřiny, mohlo by se zdát, že není o čem mluvit. Tenhle fakt podporuje i to, že ve videu není ani vteřina záběrů z vlastního hraní, čímž vývojáři už dopředu naznačili to, čeho se fanoušci obávali nejvíce. Ne, ani letos se na chudého příbuzného milionových sérií jako FIFA nebo Madden nedostalo, a tak i NHL 19 poběží na starém enginu Ignite. Frostbite se tedy stává snem pro další rok a nadějí, že jednou bude líp. Pojďme ale od toho, co NHL 19 nemá a přesuňme se k tomu, co mít bude.

EA slibují obrovskou míru úprav, přes 900 zcela nových kusů oblečení včetně pestrobarevných kalhot, mikin, triček, ale i nejrůznějších částí výstroje.

V první řadě to jsou utkání na rybníků, díky kterým se chtějí vývojáři vrátit ke kořenům stejně, jako jejich kolegové nabízí v novém NBA. Tam se tedy přirozeně nehraje na rybníku, nýbrž na plácku mezi domy, ale paralelu určitě chápete. V případě NHL vás navíc pod otevřeným nebem čekají speciální zápasy z ligy World of Chel, do které vstoupíte s vámi vytvořeným hráčem a konkrétní specializací, jako je tvrdý obránce, rychlý štírek nebo neomylný přihrávač. Na toto konto lidé z vancouverské pobočky EA slibují obrovskou míru úprav, přes 900 zcela nových kusů oblečení včetně pestrobarevných kalhot, mikin, triček, ale i nejrůznějších částí výstroje, samolepek, pokrývek hlavy a spoustu dalšího. Všechny tyhle věci budete získávat z hokejových tašek, které budou přicházet coby odměny za pokoření nové úrovně vašeho hokejisty a nemusíte se bát, že byste za ně museli utrácet. Podle lidí z EA se žádné mikrotransakce nechystají a důvodem, proč budete dostávat jednotlivé části výbavy pomocí náhodného klíče, je snaha o diverzitu v tom, čím budou jednotliví hráči disponovat. A aby toho ve vyjadřování individualit nebylo málo, přibude do NHL 19 také nový režim jeden na jednoho na jednoho.

Zní to docela zvláštně, co říkáte? Jde ale zkrátka o zápas tří hráčů proti sobě na jednom kluzišti a to zcela bez pravidel. Vyniknout tak může váš styl, stejně jako umění s hokejkou, že by to ale bylo přesně to, co bych si přál najít v novém ročníku hokejové simulace, to říct nemůžu. Zábavnější se mi na papíře jeví druhý režim pro přírodní ledové plochy, a tím je Pro Am – série 40 výzev, ve kterých se postavíte legendárním hráčům.

Stejně tak zajímavě se jeví i další, alespoň dílčí úpravy animací a pohybu obecně, pro což mají v EA opět promyšlený název schovaný za údernou zkratoku RPM. Jde o prvek Real Player Motion, který se zaručí o lepší kontrolu nad bruslením či zrychlováním a v kombinaci s opět přepracovaným systémem kolizí nabídne syrovější pocit ze hry. Novináři, kteří si už mohli novinku vyzkoušet tvrdí, že jsou změny na pohybu skutečně znát a příjemné je i to, že vývojáři tentokrát snímali pohyb různě velkých a různě stavěných hráčů, aby vznikla celá knihovna nových pohybů. Tím úplně nejlákavějším ale pro mě nakonec zůstává slib, že se v novém NHL 19 objeví 200 legendárních hráčů napříč pestrou historií celé ligy, včetně Waynea Gretzkyho, Mattse Sundina, Paula Karyia nebo božského Maria Lemiuxe, se kterými budete moci vytvářet fantasy týmy a hrát vlastní ligu hrdinů.

No, upřímně, nechci být zbytečně zlý a respektuji to, že NHL jako hra je v celosvětovém měřítku spíše okrajovou záležitostí. Bohužel mi ale i letos přijdou informace o novém dílu jako určitá nouze, do které se vývojáři z Vancouveru zřejmě ani nedostali svým přičiněním. Abych nezapomněl, hra ani letos, 14. září, nevyjde na PC, což samozřejmě můžeme přičítat tomu, že už se nikdo nechce příliš mazat se starým enginem, takže na ty skutečně velké změny budeme muset zase minimálně rok čekat.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru