Ačkoliv komunita kolem hry Space Engineers od českého studia Keen Software House očekávala, že se blíží pokračování, bylo před necelými dvěma týdny trochu překvapivé, jak jsme se o Space Engineers 2 vlastně dozvěděli. Ve videu, kterým chtěli autoři vesmírného sandboxu demonstrovat nové vlastnosti svého enginu VRAGE3, se v samém závěru objevilo logo Space Engineers 2 a následně došlo na potvrzení, že ještě před Vánoci dojde na podrobné představení a odhalení všech podstatných detailů. A jak lidé kolem vývojáře Marka Rosy slíbili, tak se i včera v noci stalo. Během komunitního streamu se mohli hráči na chystanou hru blíže podívat a odejít s dobrým pocitem, že už nebudou muset čekat příliš dlouho. Space Engineers 2 totiž vstoupí do programu předběžného přístupu už 27. ledna příštího roku.
Jako první je tu trailer, který navazuje na dva týdny staré video o enginu VRAGE3, ovšem už konkrétněji popisuje novinky a vysvětluje, na jaké změny se mohou hráči i po svých připomínkách k prvnímu dílu Space Engineers těšit. Přesuneme se 10 tisíc světelných let od planety Země a pustíme se do budování nových základen či lodí pomocí vylepšených nástrojů a s novými možnostmi. „Space Engineers 2 bere vše, co se studio naučilo během uplynulých 10 letech na Space Engineers, milovaném sandboxu, kterého se prodalo přes 5 milionů kusů, a přidává větší hloubku, kreativní svobodu a intuitivnost,“ říkají vývojáři v tiskové zprávě. Tvrdí také, že pocit z tvorby, ale i ničení, nebyl ve Space Engineers nikdy tak uspokojivý, což samozřejmě dokládají řadou záběrů v traileru. Ať už jde o skutečné ničení struktur nebo naopak využívání možnosti něco nízkou rychlostí posunout či vysloveně pošťouchnout, jde jen o zlomek novinek, které se Space Engineers 2 přijdou.
Jednou z největších novinek, která se odrazí během stavby, ale také na samotném výsledku, je nová 25centimetrová mřížka, která umožní vytvářet všechno s mnohem většími detaily a přesností. Hra rovněž přijde s novými vlastnostmi, jako je přichytávání k mřížce, možnost částečně využívat systém kopírování větších celků a jejich jednoduché opětovné vkládání, nástroje pro kontrolu symetrie, přepracovaný nástroj pro barvení struktur nebo tzv. voxelovou ruku nejen pro úpravu asteroidů. To vše má vést k tomu, aby se hráči necítili jakkoliv omezeni, mohli popustit uzdu své fantazie a hlavně se pouštět do projektů, na které by původní hra z roku 2013, resp. její první ostrá verze z roku 2019 nestačila.
Nad rámec stavby a sandboxové části hry chystají vývojáři z Keen Software House také příběhové pozadí. Tentokrát budou hráči cestovat do systému Almagest, ve kterém se budou postupně objevovat NPC s vlastními příběhovými linkami. Počítá se s nimi samozřejmě už v rámci předběžného přístupu, ale nejsou teď pro vývojáře prioritou. Tou je reprezentativní ukázka kreativního režimu, který má kromě možností stavby posloužit také jako ukázka technické vybavenosti hry, resp. zmiňovaného enginu VRAGE3, který nabídne úplně nový skybox, globální osvětlení pomocí ray tracingu, realistické stíny nebo ony voxelové materiály. Vývojáři rovněž slibují plynulejší chod a další optimalizaci hry, díky které bude možné stavět větší lodě i další struktury. Povzbudivou zprávou je i to, že se lidé z KSH soustředili také na úpravu ovládání, aby bylo vše intuitivnější a přístupnější i pro hráče, kteří první hru nehráli.
Pokud vás informace zaujaly, můžeme se vrátit k lednovému datu spuštění early accessu a informaci o ceně hry, která je momentálně stanovená na 28,99 eur. Už nyní je ale k dispozici také DLC, které vám základní edici hry posune na edici Pioneer se soundtrackem, exkluzivními wallpapery, ale hlavně se sadou informací o vývoji hry včetně artworků, poznámek vývojářů a dalších pohledů do zákulisí. Vývojáři rovněž sdíleli základní informace o tom, jakým způsobem se bude předběžný přístup postupem času vyvíjet, takže už víme, že coby první vylepšení další verze přibude možnost sdílet své výtvory s ostatními, dále dojde na vylepšení mechanismů hry a rozhraní, dále dojde na podporu modifikací a posledním konkrétním bodem na časovém plánu je přidání vody, která má významným způsobem vstoupit také do vlastní hratelnosti.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.