V rámci úvodního ceremoniálu letošního ročníku BlizzConu potvrdili zástupci Blizzardu informaci, o níž se spekulovalo několik uplynulých měsíců. Už letos se svého vydání dočká Diablo II: Ressurected – remaster původní hry z roku 2000, na kterém pracují vývojáři ze studia Vicarious Visions. Hra zamíří nejen na PC coby svoji domácí platformu, ale také na konzole předchozí i současné generace, včetně Nintenda Switch. Vývojáři slibují až osmičlennou kooperaci a sdílení postupu napříč všemi platformami, ovšem nikoliv přímé cross-platform hraní.
První trailer provází rovněž spuštění oficiální webové prezentace, na níž lidé z Vicarious Visions nešetří detaily. Jedna z důležitých zpráv potvrzuje, že do Diabla II: Ressurected je rovněž zahrnutý také obsah rozšíření Lord of Destruction, díky čemuž se Blizzard uchýlil k označení remasteru jako dvě hry v jednom. Co se týče technického vylepšení, vývojáři možná trochu nečekaně mluví o přepracování hry do trojrozměrného prostředí, namísto původních dvou rozměrů, slibují rozlišení až 4K, vysoký framerate (specificky podle možností platforem), prostorové, znovu nahrané zvuky a pochopitelně i podporu gamepadu, což platí i pro hraní na PC. Součástí remasteru bude i možnost přepínat z nové grafiky do původní a za letu tak sledovat všechny změny, které odborníci z Vicarious Visions učinili.
Dřívější zkazky Ericha a Maxe Schaeferových o ztrátě dat nebyly podle vývojářů z Vicarious Visions ve skutečnosti tak pesimistické a při kompletním přepracování grafiky mohli na mnoha místech vycházet z původních dat.
Při zmínce o úplně novém 3D prostředí vás každopádně mohlo napadnout, zda nedošlo k záměně pojmů remaster a remake, ctíme ale oficiální označení, které s odkazem na předchozí práci vývojářů dává smysl. Vicarious Visions se v poslední době podepsali pod remaster prvního a druhého dílu Tonyho Hawka a předtím pod neméně povedený remaster trilogie s Crashem Bandicootem. Ono slůvko remaster pak použili proto, že bez ohledu na úplně novou grafiku zachovali geometrii a mechanismy původních her (takřka) netknuté a právě označení remaster jim s tímto přístupem vyhovuje víc.
Platí to totiž i pro Diablo II: Ressurected, pro které i navzdory předchozím informacím sehnali vývojáři spoustu originálního materiálu. Vedle zdrojového kódu, který pravidelně dostává updaty i dlouhé roky po vydání, to nakonec bylo i množství grafických podkladů, o nichž původní autoři z Blizzardu mluvili jako o nenávratně ztracených. Jak totiž vysvětluje PC Gamer, dřívější zkazky Ericha a Maxe Schaeferových nebyly podle vývojářů z Vicarious Visions ve skutečnosti tak pesimistické a při kompletním přepracování grafiky mohli na mnoha místech vycházet z původních dat.
Pokud se vrátíme k chystanému remasteru, nová verze legendárního hack and slash RPG nabídne větší sdílený inventář, propracovanější zpracování statistik vaší postavy, možnost porovnávat mezi sebou jednotlivé části výstroje po stisku určeného tlačítka nebo automatické sbírání zlata z padlých nepřátel. V navazujících rozhovorech pak lidé z Blizzardu potvrdili, že Diablo II: Ressurected nebude obsahovat žádnou formu obchodu s předměty, ani mikrotransakce, protože smyslem připravovaného remasteru má být zachování co nejautentičtějšího zážitku z původní hry.
Pokud vás informace, trailer a obrázky namlsaly, můžete si hru rovnou předobjednat – vyjde na 40 eur, což s přihlédnutím k obsahu a míře vylepšení původní hry nezní jako špatná nabídka. K dispozici je rovněž kolekce Prime Evil, která vám za dalších 20 eur přihraje také Diablo III s datadiskem Reaper of Souls a další digitální bonusy, jimiž se můžete chlubit před ostatními. A kdybyste náhodou nechtěli při vzpomínce na nepříliš zdařilý remaster Warcraftu III kupovat zajíce v pytli, můžete se už nyní hlásit do chystané technické alfaverze. Datum spuštění vývojáři ještě neurčili, počítají však se singleplayerovou částí a výhradně na PC, takže se patřičně vybavte a přejte si štěstí, ať se do uzavřeného testu dostanete.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.