V současné době je velká část z nás zavřená ve svých domovech a čeká na další vývoj situace nejen u nás, ale koneckonců i ve světě. To se samozřejmě dotýká i těch nejmladších a školou povinných. Těch se probíhající karanténa vyhlášená nejen u nás dotkla v plošném měřítku prakticky nejvíce. S uzavřením škol bylo ihned nutné začít přemýšlet o tom, jak se s tím vyrovnat, jak žáky doma zabavit a koneckonců i jak je zároveň vzdělávat i nadále. Celosvětově na to konto vzniká celá řada iniciativ, v jejichž čele stojí technologické a IT společnosti, které se snaží pomoci alespoň tím, že urychleně zpřístupňují své jinak placené služby s cílem zprostředkovat žákům i v jejich domovech co možná nejlepší podmínky pro domácí výuku. O to samé se samozřejmě pokouší i státní instituce, z nichž některé dokáží nalézat skutečně originální nástroje. Zatímco někde volí formy sdílení on-line materiálů a v lepším případě alespoň interaktivních pracovních listů, tak u našich severních sousedů na to šli úplně jinak a žáci se mohou připojovat do státem posvěcených serverů Minecraftu.
Cílem práce a potažmo i hry je v tomto případě budovat kopie zadaných reálných staveb.
Ty má na starosti tamní ministerstvo digitalizace, které spustilo speciální webovou stránku Grarantanna, kde lze v první řadě nalézt množství výukových materiálů interaktivního charakteru. Tam spadají například kvízy, on-line vzdělávací aktivity a další pomůcky domácího vzdělávání. A právě zde lze narazit i na speciální server Minecraftu určený polským žákům. Tam se hráči za předpokladu splnění formálních podmínek (vlastnictví originální kopie hry a polské studentské ID) mohou připojovat a plnit kreativní úkoly. Cílem práce a potažmo i hry je v tomto případě budovat kopie zadaných reálných staveb. A aby té motivace nebylo málo, tak to celé probíhá formu soutěže trvající do 27. března s tím, že cílem je samozřejmě maximální věrnost. Další nápady by pak mohly následovat, jako forma nastaveného příkladu i ostatním by to ale mohlo zafungovat na výbornou.
Za tvorbou stránky stojí společnost Neverlight Association, která má jinak na starosti e-sportové akce, turnaje a vydávání deskových her. Kromě snahy vzdělávat děti i mimo školy pak mezi priority projektu patří také snaha motivovat žáky i studenty k tomu, aby se za současné situace raději zdržovali ve svých domovech a neriskovali zbytečné šíření infekce. Takže vlastně lze říci, že zatímco normálně je děti zapotřebí od počítačů a obrazovek odhánět koštětem, tak v těchto dnech panuje situace opačná. A pokud bude zároveň cílem děti i vzdělávat, tak podobná interaktivní forma rozhodně není na škodu.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.