Sotva pár dní po odhalení zrušeného pokračování prvního Portalu se můžeme podívat na další podobně zajímavý projekt. V tomto případě jde ale o nezávislou tvorbu jediného vývojáře a studenta herního designu, který využívá podobného konceptu, jako tomu bylo právě u F-STOP od Valve. Návrh projektu jménem Polaroid Effect jde ale ještě o něco dále. Hlavní roli, stejně jako v F-STOP, opět hraje fotoaparát, tentokrát ale za pomocí tohoto přístroje nemá hráč vkládat do scény pouze objekty, ale rovnou celé části místností. Než ale složitě popisovat principy fungování, tak bude možná nejlepší, pokud vás rovnou odkážu na přiložené video, které tvůrce Matt Stark představil na svém Twitteru:
V základu dostává hráč možnost vyfotit snímek, který jde následně vytisknout ze svého virtuálního polaroidu a vložit jej do aktuální scény. V tu chvíli dojde ke kolizi dvou úrovní a rozšíření původního prostoru. Touto formou lze do jediné scény vkládat klidně celou řadu dalších. Matt Stark v tomto případě slibuje funkční krájení prostoru, bezproblémové kolize a možnost pokračovat klidně mnoha snímky naráz. Nejde přitom o první podobný pokus, Stark totiž představil původní koncept projektu Polaroid Effect již loni na podzim, tehdy však byl návrh o dost jednodušší a úrovně vložené za pomocí snímků ještě nebylo možné navštěvovat.
Z technického hlediska mohu zmínit, že Matt Stark pro své dílo použil engine Unity a že vkládané scény zároveň nemusí fungovat pouze jako statické obrázky. To znamená, že objekty vložené spolu se scénami nemusí pevně zůstávat na svém místě. V přiloženém videu si tedy můžete například všimnout toho, že jakmile Stark vložil do existující scény snímek, jehož součástí byl nějaký další objekt (například krabice), tak ta nezůstala přilepená na svém místě a po otočení vkládané scény vzhůru nohama spadla na podlahu.
Odezva na video na Twitteru jen za pouhé dva dny čítá na stovky tisíc reakcí.
Práce s perspektivou a možnost fyzicky upravovat realitu úrovní může zároveň připomínat loni na PC vydaný titul Superliminal (který byl nedávno oznámený i pro PS4), případné nadšení z konceptu je ale zapotřebí patřičně krotit. Jak již bylo totiž několikrát řečeno, Polaroid Effect je prozatím pouze technologickým prototypem studenta videoherního designu a k případné plnohodnotné hře může vést ještě velmi dlouhá cesta. Osobně si ale troufám tvrdit, že jde o natolik zajímavou myšlenku, že se tohoto návrhu určitě dříve či později někdo chopí a že bychom se něčeho podobného v budoucnosti určitě dočkat mohli. Ostatně odezva na video na Twitteru jen za pouhé dva dny čítá na stovky tisíc reakcí, takže potenciál tu rozhodně je.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.