Závěr dne nepřináší dobré zprávy pro fanoušky závodní série Need for Speed. Bez ohledu na příslib z loňského listopadu, že ve finančním období 2022 dorazí nový díl, teď zástupci Electronic Arts oznamují změnu. Titul, který vzniká ve studiu Criterion Games byl odložen, a to ze dvou na sobě závislých důvodů. Tím první jsou problémy, které vyvolala pandemie koronaviru, tím druhým pak skutečnost, že DICE údajně nestíhají dokončovat Battlefield 6 a právě kapacity Criterion Games budou do vánoční sezóny potřebovat.
Dělat hry z domova není nic snadného a v DICE už jsou trochu unavení,“ říká ředitelka studií EA Laura Miele.
„Battlefield se skvěle rýsuje, tým pracuje neuvěřitelně tvrdě, znát to bylo zejména loni. Jenže ano, pracujeme z domu, což je velmi obtížné. Dělat hry z domova není nic snadného a v DICE už jsou trochu unavení,“ říká ředitelka studií EA Laura Miele. Právě nasazení Criterionu proto má tuto situaci částečně řešit a zaručit, že další Battlefield bude ve formě. „Takové rozhodnutí jsme samozřejmě nemohli učinit, aniž bychom o tom nejprve nemluvili s Criterion Games a nevyřešili, jaký vliv mohou mít na Battlefield,“ vysvětluje Miele a připomíná, že autoři Need for Speed už dříve pomáhali DICE s Battlefrontem a podepsali se pod battle royale režim Firestorm v Battlefieldu V.
Jedním z dalších důvodů, proč se nakonec v EA rozhodli pozdržet vývoj a vydání Need for Speed, je také akvizice Codemasters, díky které by neměla být o závodní tituly nouze. Pokud se plány nezměnily, počítáme přinejmenším s dalším ročníkem F1, je však možné, že závodních her vyjde víc. Miele pak v závěru svého vyjádření pro Polygon uklidňuje, že Need for Speed zůstávají v hájemství Criterionu a získání elitních vývojářů z Codies na tom nic nemění. „Cokoliv, co se týká NFS, je zodpovědnost Criterionu. Věci jdou vždy přes ně, aby o všem věděli. Jsou majiteli značky,“ uzavírá ředitelka studií.