Podle CliffyhoB uzrál čas na reboot Gears of War

Podle CliffyhoB uzrál čas na reboot Gears of War

Měl by proběhnout v duchu God of War. Phil Spencer má moje číslo, říká designér

Zdroj: Microsoft
1. 11. 2023

Příští rok v květnu to bude šest let od chvíle, kdy skončilo studio Boss Key Productions herního vývojáře, designéra a game directora Clifforda Bleszinskiho. Komerční neúspěch střílečky Lawbreakers a marný pokus v podobě battle royale hry Radical Heights, však zároveň znamenal i konec CliffyhoB v herním odvětví a v uplynulých letech se nezdálo, že by se chtěl vracet. V posledních měsících se ale přeci jen začal vyjadřovat na konto svých starších titulů a po náznacích ohledně Lawbreakers vzpomíná také na svůj magnum opus – Gears of War. Hru vytvořil během let strávených v Epic Games, udělal si na ní jméno a dodnes je s ní spojován. Výhledově by však mohlo dojít na opětovné spojení se značkou i vývojem některého z dalších dílů, u kterého by rád CliffyB působil jako poradce.

Svůj zájem, něco se značkou udělat, vyslovil během rozhovoru pro magazín Comic Book, našlapoval ale velmi opatrně a rozhodně nikomu nic nesliboval. Ostatně, samotná otázka nesměřovala ke Gears of War coby ke hře nebo herní sérii, ale spíše jako k látce vhodné pro adaptaci v rámci jiného média. A protože CliffyB miluje komiksy, což prozvukuje v podstatě celým rozhovorem, redaktor zmíněného magazínu se ptal, zda by se náhodou nechtěl designér vrátit právě prostřednictvím komiksu Gears of War. „Myslím, že Gears potřebují něco jako reboot, podobně jako měl God of War, a já vždycky říkal, že Phil Spencer má moje číslo. S potěšením bych to konzultoval,“ odpověděl Bleszinski. Drží se tedy v mantinelech, které nastavil už při nedávných vzpomínkách na Lawbreakers, že by byl klidně pro další vývoj, ale sám by jej už nevedel a nenesl by za něj odpovědnost. Pokud to je však cesta, skrze kterou by se mohl CliffyB ke hrám vrátit, fanoušci by to nepochybně ocenili.

Z celého rozhovoru je nicméně cítit, že je bývalý herní designér spokojený tam, kde se nyní nachází. Se svou kariérou pokračuje coby producent muzikálů na Broadwayi, napsal knihu a pustil se do psaní komiksu Scrapper ve spolupráci s Alex de Crampi a ilustrátorem Sandym Jarellem. Přesto se ale ještě v několika odpovědích ke hrám dostal a naznačil, že by v aktuální situaci zřejmě nebyl schopný vytvořit nic tak zásadního, jako byla právě série Gears of War. Důvodem má být to, že je v této fázi života až příliš spokojený a zabezpečený, což jsou atributy, které dle CliffyhoB stojí v rozporu s tím, že vaše dílo bude mít nějaký zásah. Ilustroval to na příkladu okolností, během kterých vznikal první díl Gears of War – procházel si rozpadem manželství, zemřel mu otec a přišel o dlouholetého psího kamaráda. Tohle všechno se pak ve hře a sérii odráží a jde o nutné podhoubí pro vznik tak silných a emotivních momentů.

Na to konto pak Bleszinski potvrdil, že si čas od času tyto chvíle ze svých her připomíná na YouTube a čte si komentáře hráčů. „Mám rád prachy. Kdo nemá? Rád si dám steak z roštěné a občas sushi, ale mimo to chci prostě vědět, že moje práce na někoho zapůsobila,“ říká bývalý vývojář a potvrzuje, že pochvaly nebo třeba tetování inspirované Gears of War jsou něco, co ho vždy neskonale těší.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru