branding
Diablo IV, Blizzard Entertainment, Podívejte se na zbrusu nový design postav v Diablu IV

Podívejte se na zbrusu nový design postav v Diablu IV

Vývojáři vsadili na realismus a umírněné barvy. Týká se to i uvěřitelně vypadajících monster

Zdroj: Blizzard
2. 7. 2021
Název: Diablo IV Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , Žánr: , Datum vydání: 6. 6. 2023

Vývojáři z Blizzardu se po čtvrt roce přihlásili s dalšími novinkami ohledně vývoje Diabla IV. O hře jsme vás na Vortexu pečlivě informovali v uplynulých měsících a dnes se společně s týmem autorů chystané hack’and’slash akce podíváme na podobu hrdinů a monster. Už dřív zaznělo, že se vývojáři chtěli vymanit z možná až přehnaně barevného světa Diabla III a pomocí prvních obrázků a videí představili nový směr. Až nyní ale se zveřejněním detailních záběrů na jednotlivé třídy hrdinů můžeme vidět, že se z Diabla stane prostřednictvím čtvrtého dílu náležitě temná a realisticky vyhlížející záležitost, která působí jako kdyby série rázem dospěla. Vývojáři nicméně uvádí, že najít ten správný styl nebylo nic snadného a ještě před nimi leží spoustu práce, aby podobu dostali přesně do těch míst, jaká si vytyčili třeba i během sledování cut scén třetího dílu.

O podobě hrdinů promluvil art director John Mueller a vedoucí grafici Nick Chilano spolu s Arnaudem Kotelnikoffem, kteří současně poskytli spoustu obrázků a krátkých videí, představující některé z dostupných tříd hratelných postav. Mueller nejprve podtrhnul, že za téměř finální podobou hrdinů stojí práce mnoha jednotlivců z nejrůznějších oddělení Blizzardu, ať už šlo o grafiky, techniky, animátory nebo osvětlovače. Ti všichni společně vytvořili realistické postavy za pomoci nejmodernějších technik a postupů, díky čemuž by hrdinové neměli působit genericky. Se stejným důrazem na realismus se tým vývojářů stavěl také k výbavě a použitým materiálům a právě na tomto místě Mueller potvrzuje inspiraci zmiňovanými cut scénami dosud posledního dílu série. „Zamilovali jsme si tahle videa a považujeme je za stavební kámen. Postavy dosahují vysoké kvality, která připomíná ony cut scény, ale zpracované v reálném čase uvnitř herního prostředí,“ podtrhuje art director technologický pokrok a nové možnosti Blizzardu.

Ty spočívají zejména v množství detailů, kterými mohou postavy oplývat, ať už se jedná o jejich vlastní vzhled nebo o jejich výstroj a výzbroj. Nadto je možné k jednotlivým vrstvám libovolně přistupovat na úrovni animace a pokročilé simulace, takže rozpohybovány vypadají postavy ještě lépe nežli na statických screenshotech. To vše je navíc nasazeno na robustní systém úpravy každé z postav a její výbavy, takže hráč bude mít možnost přímo ovlivňovat podobu svého hrdiny a kombinovat předem připravené assety od vývojářů podle svého vkusu a uvážení. Hra tak musí automaticky počítat se stovkami možných kombinací, což stálo Blizzard spoustu úsilí, které se ale podle Muellera vyplatilo. Art director Diabla IV doufá, že hráči ocení pečlivý přístup autorů hry a budou se moci skrze postavy lépe sžít s jejich příběhem i osudem Sanctuary. Hráče navíc nebude nic rušit ani při sledování nových filmečků, které už nebudou muset být předrenderovány, ale klidně využijí modely postav přímo ze hry a i tak budou podle Muellera vypadat skvěle.

Co se týče nepřátel, i na tomto poli postupují vývojáři v souladu s výše uvedenými zákonitostmi. Nick Chilano pak prezentuje několik monster a nutno říct, že i v tomto ohledu působí Diablo IV velmi lákavě. Například Skeleton Lord není obyčejný kostlivec, ale nemrtvý, jehož tělo je určitou kombinací zbytků svalů či měkkých tkání a opravdu velkého množství kostí. Ty by se pak měly v soubojích drtit a všemožně odlamovat, což opět podtrhuje realistický přístup i temnou atmosféru, kterou kolem sebe Diablo IV víří. Podobně je na tom i Blood Bishop, jehož tělo s odkrytým srdcem viditelně pulzuje a rozhodně nejde o žádnou karikaturu nebo nerealistické ztvárnění dalšího z bossů. I Chilano se ale nakonec vrací k materiálům a jednotlivým částem výbavy, která i podle dostupných videí vypadá uvěřitelně a na patřičných místech má i hmatatelnou hmotnost s adekvátními efekty a třeba i zvuky.

Při sledování krátkých videí a čtení lákavých informací musíme nicméně myslet na to, že Diablo IV nevyjde dříve než v příštím roce. Vývojáři hru proti původním plánům v únoru odložili, byť konkrétní datum vydání nebylo stanoveno a fanoušci od té doby doufají, že rok 2022 bude tím rokem.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru