O zrušené akci Doom 4 už jsme na Vortexu psali. Měla to být spíš válečná akce ve stylu Call of Duty, Killzone nebo Gears of War. Teď se na internetu objevily nové nesestříhané záběry díky dokumentárnímu kanálu Noclip. A je to podívaná, která rozhodně stojí za pozornost. Danny O’Dwyer se odvolává na svůj starší dokument, v němž se zaměřil na Dooma z roku 2016. Už tehdy přitom měli možnost spatřit diváci i něco ze zrušeného Doomu 4. Teď je ale tato videa poprvé vidíme v původní neupravené podobě ve snaze zachovat je pro budoucnost. Něco z toho jste už tak mohli dřív zahlédnout, ale nebylo to kompletní, nebylo to v takové kvalitě anebo bez původního zvuku.
Hra byla situována na Zemi a mnohem víc připomínala válečnou akci než pekelný masakr v podání jediného Doomslayera.
I když jsou různé materiály různě kompletní, některá videa pocházejí z překvapivě začištěné verze. V klipech se přitom objevuje spousta zajímavých detailů, z nichž některé jsou zcela nové pro sérii Doom a jiné si zase našly v té či oné podobě cestu do pozdější inkarnace z roku 2016. Část materiálů se ostatně váže také přímo k této hře – třeba storyboard, který zachycuje, jak by měl vypadat úplný začátek hry. A jak také nakonec skutečně v zásadě vypadal.
Zbytek videa už se věnuje právě různým raným materiálům z této pozdější verze, a proto se raději alespoň ve zkratce vrátíme k té verzi, která světlo světa nakonec nikdy nespatřila. Na takzvaném “Call of Doomu” studio id Software pracovalo přibližně do roku 2013. Hra byla situována na Zemi a mnohem víc připomínala válečnou akci než pekelný masakr v podání jediného Doomslayera.
Bývalý šéf studia Tim Willits ale prohlásil, že Doom 4 neměl duši a osobnost. Chybělo mu charisma série a výsledkem byl podle něj schizofrenní titul. Některé jeho prvky jako animace nebo glory killy se ale nakonec objevily v Doomovi z roku 2016 a prostředí zase vzhledem k námětu logicky připomíná novější Doom Eternal. Už dříve jsme psali, že na zrušeném titulu se začalo pracovat v roce 2007. Doom 4 měl být pravděpodobně filmovější a svým způsobem mohlo jít ještě o větší odklon od původní receptury, než představoval hororový Doom 3.
Někteří nepřátelé by spíš než klasické démony připomínali zmutované lidi a okolo vás by se zřejmě pohybovali další přátelské postavy. John Carmack v roce 2008 sliboval, že Doom 4 bude vypadat třikrát lépe než Rage i za cenu ústupků ve frameratu. Akci měla pohánět technologie id Tech 5, tedy stejný engine jako hry Rage, Wolfenstein: The New Order nebo The Evil Within. Multiplayer se vyvíjel zvlášť.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Neberu ten hype okolo novýho Doomu, že bezhlavě vyzabíjíš celou arénu monster, aby jsi mohl pokračovat dál.