V září 2002 Blizzard oznámil stealth akci StarCraft: Ghost pro původní Xbox, PlayStation 2 a GameCube. V březnu 2006 byl její vývoj pozastaven na neurčito a v roce 2014 prezident Blizzardu Mike Morhaime potvrdil, že hra byla oficiálně zrušena. Titul patří mezi nejčastěji zmiňované a nejvíc oplakávané odpískané herní projekty. Nyní jsme se dočkali masivní porce nových materiálů, ve které zřejmě nikdo ani nedoufal. Na internetu se objevilo množství videí, které pocházejí z rozpracované verze pro Xbox.
Záběry v relativně vysoké kvalitě zachycují 3rd person spin-off populární strategie tak, jak jsme jej dosud neměli možnost spatřit. Některé materiály už ale bohužel z internetu mizí, takže si raději pospěšte pro případ, že se Blizzard snažil po videích zahladit stopy. Co je ale ještě zajímavější, po síti už se potuluje i údajný odkaz na stažení tohoto raného buildu. Pochází prý přímo z jednoho dev kitu, tedy vývojářského systému, který se nějakým blíže neupřesněným způsobem dostal mezi hráče a sběratele. Pokud se tato informace potvrdí, je možné, že se v dalších hodinách a dnech dočkáme nových podrobností. Odkaz na stažení prototypu se dostal třeba k magazínu Kotaku, který jej ale samozřejmě nešíří dál.
Pokud jde o samotná videa, někteří hráči si všímají skutečnosti, že navzdory tomu, že sledujeme nedokončený titul, jeho hratelnost je relativně obyčejná i na poměry doby, z níž Ghost pochází. Možná i to byl jedem z důvodů, proč nebyl počin nikdy dokončen, jestliže nenaplňoval interní kvalitativní standardy Blizzardu.
Na hře se podílela studia Nihilistic Software a Swingin‘ Ape Studios. V roce 2006 se ale fanoušci StarCraftu dočkali alespoň románu StarCraft Ghost: Nova, který je zaměřen na zamýšlenou hlavní hrdinku hry. Příběh Novy napsal Keith DeCandido. Scénář hry by byl zasazen 4 roky po událostech StarCraft: Brood War.
Není to poprvé, kdy se takto dostala na veřejnost rozpracovaná verze zrušené hry od Blizzardu. Adventura Warcraft Adventures: Lord of the Clans po mnoha letech, kdy jsme se museli spokojit jen s ruskými gameplay záběry, unikla na internet v září 2016 v téměř kompletní verzi.
StarCraft: Ghost měla být 3d person stealth akce. Hlavní hrdinka by využívala plížení, stíny i vlastní sofistikované maskování. Stejně nebezpečná by ale byla i v souboji, ať už zblízka nebo na dálku. Součástí hry měly být také akrobatické pasáže nebo ovladatelná vozidla. Ghost plánoval nabídnout vedle kampaně rovněž mnohem akčnější multiplayer. Hráči by se utkávali v tradičních i dvou úplně nových režimech. Mike Morhaime na konto zrušení hry prohlásil, že to bylo stejně bolestné jako odpískat Warcraft Adventures, ale cílem bylo přinést něco lepšího. Jedním z důvodů “zabití” titulu byla údajně i skutečnost, že hry by vyšla těsně před nástupem Xboxu 360 na trh a přenést ji na novou generaci konzolí by bylo příliš nákladné.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.