Už od pondělí 30. října budou moci majitelé nejnovějšího iPhonu 15 Pro a iPhonu 15 Pro Max koupit a hrát Resident Evil Village. Jak už jsme vás informovali dříve, Apple vnímá přístup k AAA titulům na svých mobilních zařízeních jako další velký průlom, a ačkoliv je prozatím přislíbena jen hrstka takových her, bude nesmírně zajímavé sledovat, zda se ambiciózní plány podaří naplnit. V době, kdy se hráči ubírají k mnohem větším zařízením, jako je například Steam Deck nebo Asus ROG Ally, působí slib plnohodnotného herního zážitku srovnatelného s tradičními platformami na iPhonu jako něco, co nemůže fungovat, ale podle youtubera s přezdívkou Datura, který se dostal o několik dní dřív k hratelné verzi, se malý zázrak skutečně koná.
Datura má k dispozici iPhone 15 Pro Max a zmiňovanou testovací verzi Resident Evil Village, ke které se dostal za blíže nevysvětlených okolností. Není ale pochyb, že hra, kterou bezmála 50 minut ukazuje, je skutečně mobilní verze Resident Evil Village. Můžeme se proto vcelku bezpečně pustit do rozebírání grafických možností i toho, jak hra vypadá, a na tomto místě musíme uznat, že minimálně Capcom to v souvislosti s hraním AAA her na iPhonu myslí poměrně vážně. Zřejmě vás překvapí, že nastavení a konkrétně část grafiky, působí jako na PC, nikoliv jako na konzolích, kde je zpravidla možné nad rámec obrazového režimu volit maximálně jen drobnosti typu vertikální synchronizace, rozmazání obrazu, FOV nebo případné efekty. Ne, verze pro iPhone nechá hráče nastavovat kvalitu textur, stínů, vyhlazování, vykreslování objektů a samozřejmě i dalších efektů.
Co víc, stejně jako na PC můžete i v mobilní verzi sledovat využití grafického čipu nebo dopad na CPU, podle čehož lze přesněji vyladit nastavení tak, aby hra běžela v co nejlepším možném grafickém nastavení co nejplynuleji. Tím se samozřejmě dostáváme k rozlišení, ve kterém Resident Evil Village na iPhone 15 Pro a Pro Max běží, stejně jako k samotnému hraní. Na tomto místě je možné zvolit ze dvou rozlišení, která se standardním rozlišením z PC vymykají zejména kvůli širokoúhlému displeji. Nižší rozlišení – 2340 × 1080 – tak samozřejmě nelze považovat za čisté HD a druhé rozlišení – 2976 × 1290 – je také vyšší nežli u obvyklého poměru stran 16:9. Přesto ale ani v jednom rozlišení, soudě podle Daturova videa, neběží hra zcela plynule v 60 fps, i když celé nastavování a demonstrace hry působí v podání youtubera značně chaoticky.
Při nižším rozlišení a snížení detailů, případně zvýšení detailů ale zapojení upscaleru, se však hra dostává alespoň pohledem nad 30 fps a rozhodně nevypadá špatně. Datura navíc dle nás správně uvádí, že na dispelji mobilu působí hra lépe než na velkém monitoru, což je efekt, se kterým jsou například obeznámeni hráči na Switchi nebo zmiňovaném Steam Decku. Co se týče zahřívání, které bylo v diskuzích před uvedením hry velkým tématem, nemělo by to být tak špatné, jak se zdálo. Datura nicméně jen v jedné odpovědi na komentář vágně uvedl, že asi po 30 minutách se mobil zahřeje, nicméně je stále „v pohodě funkční“. I na tomto místě ale rádi počkáme na propracovanější a přesnější testy, které by mohly potenciálně odhalit některé další slabiny. Na každý pád se ale zdá, že iPhone 15 je dostatečně výkonný, aby si s Resident Evil Village ucházejícím způsobem poradil, což potenciálně otevírá dveře dalším odvážlivcům, kteří by chtěli své hry na telefon od společnosti Apple portovat. Dalšími tituly by měly být Assassin’s Creed Mirage, Resident Evil 4 Remake nebo Death Stranding.
lebo sú ľudia čo nemajú PC alebo NB dokonca ani tablet fungujú len na telefóne…. osobne takých poznám a je ich stále viacej napr. v Ázii je to nový obyčaj…
Ahoj, tahle demo verze uz je nejaky patek hratelna pro vsechny , sam jsem ji testoval a zkousel na iphone 15pro taze mohu potvrdit funkcnost, toho nastaveni je tam mraky a uprava pro dotykac je spis minimalni. Telefon se dost zahriva tak uvidime jak pobezi treba 3 hodky v kuse. Dnes ma vyjit final verze. Pusobi to na mne spis jak port z pc nebo mac verze a meli by se cice zamerit na zjednoduseni a nastaveni ala konzole, a vice prace pro optimalizaci s dotykovym ovladani(chapu ze to napojite na controller ale vzdy ho mit nebudete) . Jinak bezi dle nastaveni klidne v az 60 fps…
Tak to klobúk dole. Na to, že to beží na telefóne, tak je to krása. Takže ak bude takto fungovať každá dnešná hra, tak okrem konzol a PC, to môžu portovať aj na iPhone 😅
Pretože A17 Pro ten výkon na to má a je to priamo na ten čip optimalizované. Keby to má byť na Androide, tak to rozbežíš hlavne na najvyššom modeli Snapdragonu, čiže 8 Gen 3 a ktovie či by nemuseli robiť väčšie kompromisy ako v rámci A17 Pro.
A protože M řada na Macu a iPadech používá stejná jádra + stejné sdk takže přeložit a optimalizovat pro iPhone to bylo pro capcom ultra jednoduché 😀
U droidu mas neskutecny kopec HW konfiguraci a neskutečnou mazanici verzi androidu a nastaven výrobců takže dostat něco takového do funkčního stavu je celkem netriviální záležitost zároveň s velmi malou nadějí na nějaký zisk.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
U droidu mas neskutecny kopec HW konfiguraci a neskutečnou mazanici verzi androidu a nastaven výrobců takže dostat něco takového do funkčního stavu je celkem netriviální záležitost zároveň s velmi malou nadějí na nějaký zisk.