Ve čtvrtek 19. listopadu odvysílají vývojáři z CD Projektu RED další ze svých informačních videí Night City Wire o hře Cyberpunk 2077. Bez předchozího upozornění ale před krátkou chvílí vypustili do světa speciální 10minutovou epizodu, která je věnována premiérovému pohledu na konzolovou verzi. Jak je totiž známo, bez ohledu na HUD byly všechny předchozí záběry pořízeny na většinou nijak blíže specifikovaném počítači, i vás ale určitě zajímá, jak bude jedna z nejočekávanějších her tohoto roku fungovat na zařízení, jehož cena se mnohdy nevyšplhá ani na úroveň toho, kolik byste dali za výkonnou grafickou kartu. O to větší překvapení, že vývojáři v aktuálním videu porovnávají, jak vypadá Cyberpunk 2077 na dosluhujícím Xboxu One X a dosud nejvýkonnějším Xboxu Series X.
V první řadě je nutné poukázat, že video není k dispozici ve 4K, ani v 60 fps. Nejvyšší nabízená kvalita je 1080p při 30 snímcích za sekundu, což zejména v souvislosti s Xbox Series X nereprezentuje výslednou kvalitu. Také v případě Xboxu One X bychom se ale měli – minimálně podle popisu hry na Microsoft Storu – dočkat 4K rozlišení, byť v tuto chvíli není zcela průkazné při jaké frekvenci snímků. Můžeme však připomenout, že Zaklínač 3 na Xboxu One X rozlišení 4K zvládá, případně je možné využít režim výkonu a soustředit se na frekvenci 60 snímků za sekundu. Tak jako tak ale bude hodně zajímavé sledovat, kam budou vývojáři z CD Projektu RED schopní dostat právě Cyberpunk.
Právě v navození atmosféry živoucího města hra exceluje, i přes pocitově trochu ploché prostředí a postavy, které se v něm pohybují.
Zpátky ale k videu, ve kterém můžete sledovat identické, nebo velmi podobné scény, u nichž téměř jistě ihned poznáte, z jakého zdroje byly natočeny. Verze pro Xbox Series X má výraznější odlesky díky podpoře ray tracingu, podobně ale jako tomu bylo například u nového Spider-Mana na PS5, i při vypnutí akcelerace ray tracingu hra pochopitelně odlesky nabízí. A že jich ve světě Cyberpunku je, o čemž se můžete přesvědčit nejen na mokré silnici při jízdě autem, ale i během procházky uličkami kolem nejrůznějších barů a klubů. Právě v navození atmosféry živoucího města hra exceluje, i přes pocitově trochu ploché prostředí a postavy, které se v něm pohybují. I to je ale výrazný umělecký rys Cyberpunku a hlavně – bavíme se tu o masivním open worldu se stovkami autonomních entit, které jednoduše nelze zpracovat s detaily jako například v The Last of Us Part II.
Výraznou částí nového videa je také souboj, ať už pomocí střelných zbraní nebo třeba katany. Nutno přiznat, že už z posledních záběrů nepůsobí Cyberpunk 2077 jako přísné RPG, na které jen někdo nalepil nějaký systém střelby, ale jako plnohodnotná akce, která je navíc robustní hrou na hrdiny. Jinak řečeno, střelba působí velmi dobře, zbraně mají váhu, a pokud si odmyslíte čísla poškození vylétávající z nepřátel (je možné je vypnout), Cyberpunk 2077 by mohl uspokojit i akčněji založené hráče. Na zbytek záběrů i jejich mezigenerační porovnání se už pochopitelně podívejte sami a dejte nám vědět, jaký dojem na vás konzolové verze dělají. Musíme totiž uznat, že jsme nečekali, jak dobře může hra vypadat na hardwaru z roku 2013, tedy férověji řečeno z roku 2017. Ale i tak!
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Btw, ty ulice v Night City mi přijdou hodně vylidněné. Když si vzpomenu na trailer z E3 2018, kde to fakt žilo, je to opravdu rozdíl. Možná je to ale jen osekané kvůli pomalému CPU v Xboxu One, takže to tam bude i v rámci zpětné kompatibility na next gen konzolích.
Já ale asi počkám na skutečnou XSX verzi . Předpokládám, že nyní je město prázdnější, protože stará generace konzolí toho má plné kecky. Přesto to vypadá parádně. Mám objednanou knížku, tak přečtu, seznámím se a pak se rozhodnu.