Začátkem března jsme psali o dvou zajímavých parodiích na hru Death Stranding, které baví hráče na PC. Pokud vás tituly Walking Simulator a Man Standing zaujaly, možná oceníte i projekt Death Stranding: Porter, i když to rozhodně nemá být pokus o vtip. Taylor Caudle během jediného měsíce vytvořil v Unity VR prototyp pro standalone headset Oculus Quest postavený na hratelnosti a estetice Death Stranding. Chtěl tak podle svých slov prověřit limity použité technologie.
Hra dokonce obsahuje krátký příběh, trojici questů, tři NPC a přibližně 30 minut mocapu a dialogů. Prototyp nabízí tři různé konce – dobrý, neutrální a špatný – které doprovází příslušná cutscéna.
Protože jde o neoficiální, nekomerční výtvor fanouška, jeho autor zatím řeší, zda je právně možné a bezpečné vydat jej veřejně. A i s ohledem na četné povzbuzování není vyloučené, že to riskne. Všechny assety přitom s výjimkou zvuků a log vytvořil podle svých slod od základu sám v Blenderu. Samozřejmě podle předlohy. Hra dokonce obsahuje krátký příběh, trojici questů, tři NPC a přibližně 30 minut mocapu a dialogů. Prototyp nabízí tři různé konce – dobrý, neutrální a špatný – které doprovází příslušná cutscéna.
Nepřátelé mají na zásah adekvátně reagovat díky ragdoll efektům a fyzikálnímu enginu, ale samotný autor sebekriticky říká, že výsledek se neobešel bez problémů. Virtuální svět podporuje střídání dne a noci, měnící se počasí nebo dynamické mraky. I když se výsledek může zdát na první pohled úsměvný, většina lidí se obdivuje tomu, kolik toho Taylor Caudle dokázal v tak krátkém čase udělat. Někteří dokonce říkají, že by to měl Hideo Kodžima vidět a autor se netají tím, že by rád, aby si jeho projektu všiml.
Hra se snaží imitovat všechny možné aspekty originálu. Nechybí hlavní hrdina, plod, který lze konejšit, “radar“ Odradek, kryt, v němž protagonista odpočívá, nebo dopravní prostředky, které lze využít i k transportu nákladu. Kromě toho video předvádí práci s interaktivním žebříkem z pohledu první osoby, doručování zásilek, sběr chirália, použití nejrůznějšího vybavení i zbraní a boj s nepřáteli.
Některé prvky jsou poněkud neohrabané, jiné skoro komické, ale jako celek je to rozhodně pozoruhodný experiment. Navíc znovu připomínáme, že se jedná o počin určený pro Oculus Quest. Spousta lidí by určitě byla nadšená možností zahrát si hru osobně a mnozí v komentářích doufají, že se někdy vydání dočkají. Už z videa si ale dokážeme udělat lepší představu o tom, jak by skutečný Death Stranding mohl fungovat ve virtuální realitě.
Na svém kanálu na YouTube má Taylor Caudle další videa ze svých výtvorů, které inspiroval projekt Hidea Kodžimy. Sami se tak můžete přesvědčit, čeho byl jako sólista schopen s využitím existující předlohy dosáhnout. Na druhé straně to ale také dokazuje, že nyní pracoval i materiálem, který vytvořil už před několika měsíci.
Pro úplnost se sluší doplnit Death Stranding se spoléhá na engine Decima od Guerrilla Games, který pomohl tým Kojima Productions vylepšit. Už před jejich hrou poháněl tituly jako Killzone Shadow Fall, Until Dawn nebo Horizon Zero Dawn.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.