Jedním z překvapivých oznámení na Xbox Games Showcase bylo pokračování série Life is Strange. Vývojáři ze studia Deck Nine, kteří převzali štafetu po původních autorech hry ze studia Don’t Nod, se vrací k Max Claufield a pokračují v příběhu prvního dílu. Ve hře s podtitulem Double Exposure nás čeká další mysteriózní drama, nová schopnost procházet mezi dvěma časovými rovinami světa a hlavně nutnost vyřešit vraždu kamarádky a možná se ji pokusit přivést zpět mezi živé. Abyste si o hře mohli udělat lepší obrázek, sdíleli vývojáři nových deset minut záběrů, které doplnili výživným, více než půlhodinovým komentářem a osvětlují celou řadu věcí. Například i to, jaký ze dvou konců původního Life is Strange chtějí použít nebo kam se Maxine po svém odjezdu z Arcadia Bay vlastně posunula.
Pokud bychom měli začít právě tím, jak se vývojáři vypořádali s koncem prvního dílu, resp. jaký vybrali za kanonický, odpověď nebude jednoznačná. Šli cestou nejmenšího odporu a nechají hráče vybrat. Ano, na začátku hry, během rozhovoru s později zavražděnou kamarádkou Safi, odpovídá Max na její všetečné otázky, na které můžete odpovědět podle toho, jak jste hráli a dohráli první Life is Strange. To nastaví všechny zásadní body příběhu pro Double Exposure a hra s nimi bude počítat. To zároveň znamená, že pokud jste původní hru nehráli, patrně vám budou chybět některé informace a spojitosti, takže je zřejmě na místě dát si před hraním Double Exposure malé opáčko.
Co se týče příběhu, vše se odehraje na Caledon University během zimních prázdnin. Maxine se sem přesunula z Arcadia Bay na tvůrčí rezidenční pobyt a pomáhá mladším studentům s oborem fotografie. Jak uvádí vývojáři, jednou z hlavních motivací bylo začít znovu po událostech, kterým čelila v Arcadia Bay, vše ji ale nakonec dožene i v novém působišti. Spouštěčem dramatu je smrt Safi – tu nalezne Maxine bez známek života u lesa, krátce poté, co ji viděla s někým telefonovat. Kolem těla nejsou žádné stopy, žádná zbraň a nikdo netuší, co a jak se vlastně stalo. Maxine je však schopná prostřednictvím své nové schopnosti přecházet mezi dvěma časovými rovinami a dostat se tak do té, v níž je ještě Safi naživu. Celou situaci ale zkomplikuje tajemný vrah, kterého je nutné zastavit a tím s nadějí zvrátit i události v druhé časové rovině. Vývojáři připouští, že bylo poměrně složité celý příběh napsat tak, aby nevznikly žádné logické díry, jsou si ale jistí, že se hráčům Double Exposure bude líbit.
Přecházení mezi dvěma časovými rovinami s sebou přináší také zajímavé prvky hratelnosti. Skoky mezi dimenzemi bude možné využít například při řešení hádanek, Max ale umí také pomocí speciálního pulzu nahlédnout do druhé roviny, aniž by se v ní přímo pohybovala, a tímto způsobem uvidí odrazy postav či důležitých předmětů, což ji rovněž může pomoci v dalším postupu. Důležité je nicméně zmínit, že možnost přecházet mezi dimenzemi nebude neomezená a vývojáři s ní počítají jen na určitých místech. Na druhou stranu tím ale budou mít lépe pod kontrolou plynutí příběhu a hlavně interakci se dvěma verzemi stejných postav. To zní poměrně zajímavě, protože v obou rovinách se mají všichni chovat trochu odlišně, což opět může vést k řešení problémů, stejně jako k jejich zadělávání. Dialogy totiž budou opět důležitou součástí hry a vývojáři slibují mnoho těžkých voleb, stejně jako v případě předchozích her.
Life is Strange: Double Exposure vychází 29. října na PC, PS5 a Xboxu Series, k dispozici bude celá hra, která je však rozdělena na epizody. Bohužel s nimi je spojena i kauza kolem nejdražší edice hry, která odemkne přístup k prvním dvěma částem hry o dlouhé dva týdny dopředu. Více jsme se celé záležitosti věnovali v samostatném článku.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.