branding
Kingdom Come: Deliverance II, Deep Silver, Plaion, Podívejte se, jak vznikal trailer Kingdom Come: Deliverance II

Podívejte se, jak vznikal trailer Kingdom Come II

Warhorse odhalují zákulisí, průběh tvorby a rané záběry. Tom McKay se rozpovídal o Jindrovi

Zdroj: Warhorse Studios
22. 5. 2024
Název: Kingdom Come: Deliverance II Vývojář: Vydavatel: , Platformy: , , Žánr: Datum vydání: 11. 2. 2025

Po několika pohledech do zákulisí tvorby a natáčení představovacího videa Kingdom Come: Deliverance II, od jehož premiéry už uběhnul měsíc, máme možnost nahlédnout do zákulisí příprav samotného traileru. Warhorse Studios zveřejnilo tříminutové video, v němž můžeme zhlédnout natáčení jednotlivých scén a záběrů včetně bojových choreografií nebo jízdy na koních, tedy… přesněji řečeno židlích. Během toho všeho lze spatřit, jak se rané modely začaly postupně měnit v to, co jsme spatřili v traileru. Na většinu záběrů se můžete podívat i níže v naší galerii. Kromě toho se objevil i nový rozhovor s hercem Tomem McKayem, tedy představitelem Jindry, kterého vyzpovídal Insider Gaming například ohledně nedávno dokončeného nahrávání.

Začněme nicméně oním „making of“ videem, jímž za vývojáře provedl jeden z nejpovolanějších, konkrétně cinematic director Petr Pekař. Hned na úvod se věnoval bojovým scénám, jelikož i úvod traileru nás okamžitě uvrhne do bitevní vřavy. Ty byly natáčeny s kaskadéry, kteří jsou znalí středověkého boje, a to nejen šermu, ale i s palnými zbraněmi. „Každý kousek bitevního pole byl natáčen a režírován zvlášť, ale tak, abychom udrželi jednotnou náladu, tempo a timing celé bitevní scény a vytvořili tak dokonalou iluzi davového útoku,“ vysvětlil. K tomu dodal, že snahou bylo zpracovat středověké bojiště autenticky, realisticky a chaoticky, nicméně stále vojensky organizovaně. V cutscénách se pak celkově vývojáři soustředili na atmosféru, přičemž si nechali záležet na nasvícení, počasí, kompozici, ale i na zvukových efektech a ambientech. Kromě již zmíněných koní samozřejmě došlo i na vypíchnutí performance capture, díky kterému může Warhorse zachytit co nejvíc esence svých herců, jako je právě například Tom McKay nebo Luke Dale, který ztvárňuje Jana Ptáčka.

Jak už bylo uvedeno výše, Tom McKay před pár dny dokončil nahrávání svých posledních replik, kterých opravdu nebylo málo – zabraly 508 hodin nahrávání. Ještě před nahráváním samotných replik nicméně bylo pro herce první kapitolou snímání pohybů, které proběhlo podle McKaye zhruba před dvěma roky, kdy se ansámbl herců začal přesouvat k nahrávání voice overu. To není tak snadné jako například audiokniha, jak McKay podotkl, jelikož zrovna Jindra se může ocitnout v mnoha různých situacích za úplně odlišných okolností. A třeba také být dle jeho vlastních slov až extrémně jiným člověkem. „Děláte to v mžiku, je to takový zvláštní tanec s přeskakováním mezi těmi verzemi, ale je to opravdu zábavné, protože to nelze dělat v žádném jiném médiu – v televizi, ve filmu, na divadle,“ vysvětlil McKay a připomněl důležitost režiséra, který jej v takových chvílích navádí a usměrňuje.

Tak velký počet replik pochopitelně nebyl ničím snadným, což se během nahrávání chtě nechtě muselo projevit i na výdrži a únavě hlasivek. Většina herců podle McKaye mívala čtyřhodinová nahrávání, což je mnohem snesitelnější, v jeho případě však došlo na osmihodinová, často po čtyřech hodinách dvakrát za den. Tvůrčí tým z Warhorse byl prý velice ohleduplný, ale kvůli objemu práce a nastavených termínů bylo zapotřebí přidat. K plánování nahrávání se ovšem přistupovalo logicky, proto se začínalo s „jemnějšími věcmi“, zatímco na závěr dne se studiem mnohdy nesl křik a jekot, což leckdy končilo ochraptěním. Celkově se zdá, že by mohlo pokračování nabídnout oproti prvnímu dílu více větvení. Po tak dlouhé a usilovné práci si výsledek hodlá zahrát i herec sám, ačkoli ve skutečnosti vůbec není hráč.

Co se týče hry, ke smůle fanoušků dychtících po každé nové informaci toho McKay v rozhovoru bohužel mnoho neprozradil. Konkrétněji se rozpovídat bohužel nechce, aby se nedostal do problémů a nevyzradil něco, co neměl, ale jisté je, že minimálně milovníci bylinek si opět přijdou na své. Ve hře by se mělo nacházet asi 20 otázek, přičemž je McKay musel postupně zopakovat s každou ze snad 30 různých bylin. S oznámením jej každopádně lidé začali opět více poznávat, což se dělo už po vydání prvního dílu, ale v době ticha to přestalo být tak časté. A dochází k tomu právě v Praze. S vydáním dvojky očekává, že to bude častější, jelikož si je vědom, o jak očekávaný titul nyní jde. Navzdory tomu a rozšíření studia Warhorse ovšem neměla vymizet přátelskost a blízkost během jejich spolupráce, což si velmi pochvaluje.

Kingdom Come: Deliverance II vychází ještě letos na PC, PlayStation 5 a Xbox Series. Více informací o hře naleznete tradičně v našem archivu.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru