Studio Bohemia Interactive po různých ochutnávkách a náznacích oficiálně představilo svůj nový herní engine Enfusion, který bude pohánět jeho chystané hry. S trochou nadsázky by se tak dalo říct, že můžeme sledovat budoucnost třeba populární Army. Jedná se o multiplatformní technologii, která kromě pěkné grafiky slibuje rovněž přívětivé uživatelské prostředí nebo nadstandardní podporu pro modifikace. “Engine Enfusion spolu s nástroji pro vývojáře a uživatelskou dokumentací bude uvolněn pro veřejnost již brzy spolu s první oficiální hratelnou ukázkou jeho předností,” láká studio.
„Už od založení Bohemia Interactive před 22 lety jsme vždy preferovali využívání vlastního in-house enginu. Žádný jiný dostupný engine na trhu nám totiž neumožňoval vytvářet takové hry, jaké bychom chtěli.“
Z pohledu běžného uživatele je teď asi nejatraktivnější uvolněný trailer a sada screenshotů, díky nimž se můžeme novou technologií pokochat. Nový engine vzniká v pobočkách Bohemia Interactive v Praze, Brně a v Mníšku pod Brdy již 4 roky. První základy však byly položeny už v roce 2014. Na vývoji se momentálně podílí 30 lidí a jedná se podle Bohemky o její nejdůležitější aktuální projekt.
“Už od založení Bohemia Interactive před 22 lety jsme vždy preferovali využívání vlastního in-house enginu. Žádný jiný dostupný engine na trhu nám totiž neumožňoval vytvářet takové hry, jaké bychom chtěli, tedy simulace s detailní fyzikou fungující v masivním měřítku otevřených světů, které si mohou hráči a komunity snadno uzpůsobit k obrazu svému,” připomněl zakladatel a šéf studia Marek Španěl.
Na tom se nic podle něj nezměnilo. “Náš dosluhující engine Real Virtuality, použitý například v našem titulu Arma 3, už ale stále častěji narážel na své technologické hranice. Enfusion je naproti tomu připraven čelit technologickým výzvám budoucnosti a bude bez nadsázky formovat podobu našich her v další dekádě,” dodal. Nová technologie umožňuje vývoj her pro PC, PlayStation i Xbox. Hráče na PC a Xboxu podle Bohemky potěší plná podpora rozhraní DirectX 12. “Základem je programovací jazyk C++ s high-level skriptovací nadstavbou s názvem Enforce (OOP skriptovací jazyk, se kterým se mohli hráči setkat již například v DayZ). K renderování jsou využívány shadery psané v jazyce HLSL,” vysvětluje tým.
Autoři slibují, že díky Enfusionu budou jejich hry držet krok s dobou a díky optimalizaci umožní plynulý běh i při náročných simulacích. “Vývojáři své úsilí věnovali také podstatnému vylepšení síťového kódu slibujícímu ještě lepší multiplayerové zážitky,” pokračuje studio. Autoři her zase ocení přehlednost a uživatelská přívětivost pro vývojáře. Díky sadě nástrojů Enfusion Workbench budou moci snadno upravovat atributy vyvíjené hry či modu. Autorům modifikací se podle Bohemia Interactive dostanou do ruky stejné profesionální nástroje, jaké využívají vývojáři uvnitř týmu.
Vývoj enginu dál pokračuje a Enfusion se má stále zlepšovat. Přesto co padlo o jeho univerzálnosti a přístupnosti, ale Bohemka prozatím neplánuje licencování enginu dalším vývojářům pro tvorbu jejich vlastních her. Enfusion má reprezentovat 20 let zkušeností s vývojem vlastní technologie. Co budou onou tajuplnou hratelnou ukázkou, je nyní předmětem mnoha spekulací. Opakovaně se mluví o možnosti, že bychom se v novém enginu podívali do historie a vrátili se k Flashpointu v rámci něčeho, co se v únicích označovalo v průběhu roku jako Arma Reforger.
Bohemia Interactive dosud používali vlastní enginy Real Virtuality (Flashpoint, Arma, DayZ) a Enforce (Carrier Command: Gaea Mission, Take on Mars). Zkušenosti ale mají i s cizími technologiemi. V případě Vigoru autoři sáhli po Unreal Enginu 4 a u Ylands vsadili na Unity. Části Enfusionu už ale využilo dřív DayZ. Ačkoli autoři sami říkají, že nemají nic, co by teď mohli říct o Armě 4, dodávají, že Enfusion využije jakákoli potenciální nová hra z této série.
Autoři také spustili nový oficiální web, kde můžete najít další podrobnosti. Můžete si tak trochu zkrátit čekání na další tituly od Bohemky.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.