Měsíce budované očekávání nového Flight Simulatoru 2024 od vývojářů ze studia Asobo se včera rozplynulo jako pára nad hrncem. Hráči, kteří museli nejprve překousnout, že hru nebylo možné stáhnout v předstihu, sledovali od úterní 17. hodiny povětšinou jen načítací obrazovku, ve které se hra marně snažila připojit k online serverům. Situace se nezlepšila ani v průběhu večera a noci, což se významně podepsalo na přijetí titulu a například na Steamu zatím titul hodnotí kladně jen 15 procent hráčů. I kvůli tomu nemohli vývojáři mlčet příliš dlouho a v ranních hodinách se přihlásili s videem, ve kterém se snaží situaci vysvětlit. Nejprve ale přichází omluva od ředitele vývoje Jorga Neumanna a generálního ředitele studia Asobo Sebastiana Wlocha, kteří vzájemně potvrzují, že zcela podcenili zájem hráčů.
„Cítíme, že jsme pro komunitu vytvořili něco skvělého, nadšení pro Flight Simulator 2024 bylo obrovské, ale upřímně jsme kompletně podcenili, jak obrovské ve skutečnosti je,“ řekl Neumann a potvrdil, že množství hráčů zahltilo celou online infrastrukturu, což vyústilo v dlouhé čekání na připojení a nepříjemné fronty. Sebastian Wloch pak ještě blíže uvedl, že problém je s jednou konkrétní službou, kterou infrastruktura odbavuje, napojenou na širokou databázi, jejíž mezipaměť se však kvůli množství požadavků zahltila. Během dřívějších testů simulovali vývojáři z Asobo odbavení 200 tisíc hráčů najednou, ale ačkoliv neuvedli konkrétní čísla z prvních hodin po uvedení, musela být patrně násobně vyšší.
Ve snaze problémy opravit tak vývojáři celou infrastrukturu restartovali, následně monitorovali příliv hráčů až do bodu, kdy se vše začalo zlepšovat. Proto zvýšili rychlost odbavování požadavků ze strany hráčů snažících se připojit do hry na pětinásobek, čímž se ale bohužel znovu dostali do stejných problémů jako na startu. „Snažíme se na to přijít a děláme to nejlepší, jak nejrychleji to jde,“ uvedl pak Wloch a následně ještě potvrdil, že i když se někomu podařilo do hry dostat, mohl skutečně narazit na problém s chybějícími částmi včetně některých letadel. To samozřejmě není stav, ve kterém by se měl Flight Simulator 2024 nacházet v normálním stavu a vývojáři potvrdili, že až problémy s připojením do hry odstraní, načítání bude mnohem rychlejší a přirozeně by ve hře nemělo nic chybět.
Prozatím zástupci Asobo nemají žádné bližší informace, kdy by mělo být připojení do hry bez čekání, nadále tedy platí stav opravdu dlouhého loadingu, přes který se snažíme dostat i my.