Společnost Electronic Arts na konci letošního února promluvila o nutnosti propustit přibližně 700 lidí za účelem zefektivnění vlastních procesů a úspory nákladů na provoz jednotlivých studií a poboček. Andrew Wilson ze své pozice CEO celé společnosti však nebyl příliš adresný v tom, koho a v jaké míře se propouštění dotknulo, byť mluvil o rušení projektů a zavření studia Ridgline Games. Dva týdny poté nicméně přichází další zprávy, které naznačují, že se propouštění dotklo studia Respawn, konkrétně pak týmu, který pracuje na hře Apex: Legends, o čemž začali v noci na pátek mluvit jednotliví vývojáři.
The Apex team was hit with layoffs today. It sucks seeing some of the people I’ve worked with for almost 3 years now get let go. Hopefully, they land on their feet sooner rather than later.
— Aaron (@AaronWStump) March 14, 2024
Jak poukazuje britský Eurogamer, o propouštění promluvil například level designér Apexu Aaron Stump na Twitteru. „Tým Apexu byl zasažen propouštěním. Je vážně k vzteku vidět odcházet lidi, se kterými jsem pracoval téměř 3 roky,“ napsal Stump. Nebyl však jediný, kdo o propouštění v Respawnu informoval, další byla například vedoucí sociálních sítí Alex Ackerman, která potvrdila, že se stala jednou z obětí propouštění. „Po 20 sezónach v Apexu a pěti letech v Respawnu byla moje pozice označena za nadbytečnou a já přinucena odejít,“ napsala Ackerman. A nakonec můžeme citovat scenáristu Petera Stewarta, který sice z Respawnu neodešel, ale podobně jako Stump zalitoval toho, že se musel rozloučit s řadou kolegů.
After 20 Seasons of Apex and 5 years at Respawn nearly to the day, my job has been made redundant and I have been laid off.
Working on this game and supporting this community has truly been the honor of my career and a highlight of my life.
Thank you for everything, legends ❤️— Alex Ackerman🌙 (@alex_frostwolf) March 14, 2024
Ačkoliv tedy zatím nemáme oficiální prohlášení Electronic Arts či studia Respawn, lze informaci o konkrétních dopadech propouštění považovat za jasně dané. S přihlédnutím k množství propuštěných lidí je ale jisté, že podobnou situaci nyní musela řešit i další studia, která pod EA spadají, otázkou ale je, v jaké míře. Jen namátkou, kromě Respawnu operuje EA se studii BioWare, DICE, Full Circle, Maxis, Motive, PopCap, Codemasters a nespočtem týmů v jednotlivých zemích a městech s tím, že celkově mělo být propuštěno asi 5 procent z celkového počtu 13 400 zaměstnanců.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.