array(48) { ["_edit_lock"]=> array(1) { [0]=> string(12) "1742886723:2" } ["_edit_last"]=> array(1) { [0]=> string(1) "2" } ["onesignal_meta_box_present"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["onesignal_send_notification"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["onesignal_modify_title_and_content"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["onesignal_notification_custom_heading"]=> array(1) { [0]=> NULL } ["onesignal_notification_custom_content"]=> array(1) { [0]=> NULL } ["nadpis"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_nadpis"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b768e4aaf081" } ["podnadpis"]=> array(1) { [0]=> string(101) "Vývojáři odhalili vlastní „vohák“, kterým patrně zaručili neustálé otáčení disku UMD" } ["_podnadpis"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b768e50af082" } ["alternativni_vypis"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_alternativni_vypis"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5c87e33428d16" } ["youtube"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_youtube"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b88296e59a70" } ["sipka"]=> array(1) { [0]=> string(6) "yellow" } ["_sipka"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b8ef4780759d" } ["seznam_rss"]=> array(1) { [0]=> string(1) "0" } ["_seznam_rss"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5e00ae3f6f092" } ["karta"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_karta"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76921533353" } ["recenzovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_recenzovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76931623120" } ["skore"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_skore"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b7698f3f97ee" } ["testovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_testovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b852d98f5dc9" } ["plusy"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_plusy"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76966215002" } ["minusy"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_minusy"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76968715004" } ["hodnoceni"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_hodnoceni"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76987c0f80b" } ["galerie"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_galerie"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76944bc8b60" } ["galerie2"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_galerie2"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b88191610d51" } ["galerie3"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_galerie3"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b88192210d52" } ["boxy"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_boxy"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b853d1b80254" } ["_pageview_20250324"]=> array(1) { [0]=> string(1) "7" } ["_thumbnail_id"]=> array(1) { [0]=> string(6) "227556" } ["response_body"]=> array(1) { [0]=> string(337) "{"id":"76897443-bdb3-4a7c-9a73-439e57c7fba3","external_id":"8fd48504-43b0-cc48-faa0-e61a71c3b010","warnings":["You must configure iOS notifications in your OneSignal settings if you wish to send messages to iOS users.","You must configure Android notifications in your OneSignal settings if you wish to send messages to Android users."]}" } ["status"]=> array(1) { [0]=> string(3) "200" } ["_wp_old_date"]=> array(1) { [0]=> string(10) "2025-03-24" } ["_pageview_20250325"]=> array(1) { [0]=> string(3) "759" } ["_pageview_20250326"]=> array(1) { [0]=> string(3) "258" } }
Plynulost God of War na PSP zaručovalo intro z Daxtera

Plynulost God of War na PSP zaručovalo intro z Daxtera

Vývojáři odhalili vlastní „vohák“, kterým patrně zaručili neustálé otáčení disku UMD

Zdroj: Sony
25. 3. 2025

Před dlouhými dvaceti lety se začala psát historie série God of War, za kterou se momentálně její vývojáři a lidé ze Sony všeobecně ohlíží. Připomínají si na sociálních sítích prapůvod Kratova dobrodružství, hráči společně s novináři a insidery spekulují, co se bude dít dál a jednotliví vývojáři konkrétních dílů vzpomínají na obligátní historky z natáčení. Svou trochou do mlýna přispěli i autoři God of War pro PSP, kteří se prostřednictvím zábavných faktů sdílených na Twitteru podělili o způsob, jakým zaručili plynulost Chains of Olympus. S ohledem na to, jak svižná a současně krásná byly první dva díly na PlayStationu 2, před nimi stála gargantuovská práce, s níž se ovšem skvěle popasovali. A plynulost, jak bylo nyní odhaleno, zaručili díky intru z úplně jiné hry.

„Omezení hardwaru PSP byly překážkou v plynulém načítání God of War: Chains of Olympus. Řešení? Soubor s filmečkem běžícím na pozadí,“ uvedli vývojáři ve vzpomínkovém tweetu. Potvrdili, že šlo o intro hry Daxter, na které lidé z Ready at Dawn pracovali před zmiňovaným God of War. Jde samozřejmě o PSP verzi slavného Jaka & Daxtera od Naughty Dog, který kromě skvělého přijetí přinesl vývojářům i cenné zkušenosti, využité právě u God of War. Bohužel, příspěvek dále nerozebírá, proč přesně na pozadí náročné hry, která měla problém s plynulostí, běželo video – logicky by se totiž mohlo zdát, že se zátěž zvyšovala, nikoliv snižovala, vše má ale své pravděpodobné vysvětlení. Tedy alespoň do doby, než se přihlásí sami vývojáři a záležitost rozvedou.

Pokud byste se vrátili v čase zpět do doby, kdy byl PlayStation Portable na vrcholu, nebyl by vám cizí pojem UMD. Šlo o roztomilé disky v plastových krabičkách, které byly tehdejšími nosiči her i filmů pro PSP. Když jste je do svého handheldu vložili, ihned se roztočily, což nešlo přeslechnout, stejně jako jste „slyšeli“ momenty, kdy se otáčení zastavilo. Důvodem bylo samozřejmě čtení dat, které však mohly zdržovat chvíle, kdy bylo nutné disk z klidového stavu zase roztočit, čemuž se chtěli vývojáři – a nejen ti z Ready at Dawn – vyhnout v momentech, když potřebovali data streamovat opravdu rychle. A tak, minimálně podle tohoto příspěvku na Redditu, to autoři Chains of Olympus vyřešili neustálým přehráváním zmiňovaného filmečku. Tím bylo zaručeno, že se disk stále otáčel, a když bylo zapotřebí sáhnout pro další data nutná ke hraní God of War, o čas nutný k roztočení se nemuseli starat.

Že šlo z pohledu hardwaru o poměrně drastický způsob, není pochyb, ale jak už jste mohli zjisti v některých z našich starších vidcastů, do kterých Petr čas od času přinesl povídání právě o podobných kličkách a – jak se vžilo – vohácích, musíte spíše užasnout nad kreativitou a schopností čelit nějakému problému. Když byla navíc výsledkem skvělá herní záležitost, trochu toho vrčení mechaniky hráči zřejmě ochotně přehlédli.

Oslavy stále probíhají

Pokud vás zajímá víc stran oslav 20 let God of War, sledujte sociální sítě, zejména pak účty studia Sony v Santa Monice, případně se nalaďte 5minutovým vzpomínkovým videem, které zveřejnila Sony v průběhu uplynulého víkendu.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru