Společnost Sony oznámila prostřednictvím PlayStation Blogu, že její trofeje projdou částečně vizuální a funkční změnou. Systém představený na PS3 a inspirovaný úspěchem achievementů z Xboxu 360 zaznamená po dlouhé době výraznější úpravou podoby a fungování.
Úroveň našeho profilu se zvyšuje ze stávajícího rozsahu 1-100 na 1-999. Tento údaj se automaticky promítne do existujících uživatelských účtů na základě trofejí, které jsme už dříve získali. O přepočet se postará Sony. Jako příklad uvádí, že pokud byl náš dosavadní level například 12, ten nový bude někde okolo nižších 200. Samozřejmě podmínky odemčení trofejí se zpětně nemění, stejně jako další jejich vlastnosti.
Smyslem je, aby hráč úvodními levely procházel rychleji a jeho úroveň se konstantě zvyšovala. Platinové trofeje se mají stát ještě hodnotnějšími. S proměněným rozsahem se pojí i nová podoba ikonek, která bude na rozdíl od dosavadní praxe skutečně reflektovat různé úrovně. Smyslem celé akce nepochybně je, aby bylo mnohem snazší na první pohled odhadnout vlastní úroveň, a potenciálně tak měl hráč chuť stoupat v tomto pomyslném žebříčku stále výš.
Všechny dříve vybojované trofeje ze starších generací konzole PlayStation si samozřejmě i se svým účtem přeneseme také na konzoli PlayStation 5, ujišťuje Sony. Stejně jako když jsme z PS3 přecházeli na PS4. Úroveň se adekvátním způsobem promění také v mobilní aplikaci a na oficiálním webu.
Na francouzské mutaci PlayStation Blogu se také objevila velmi zajímavá informace, že na PS5 bude možné u trofejí individuálně sledovat, kolik zbývá k jejímu odemčení, pokud půjde o nějaký druh kompletovací výzvy. Podobný systém nabízí už Xbox One. Tato zmínka ale později z webu zase zmizela.
Novinka se začne uživatelům zobrazovat v průběhu noci z dneška na zítřek v závislosti na domácím regionu.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Jinak samotná úprava je fajn pro přehlednost hráčova pokroku a pokud se rovněž urychlí postup mezi jednotlivými levely, tak to bude jenom dobře. Mnohem více bych ale ocenil podporu zmíněného trackování trofejí, to je imho hodně přínosná funkce a doufám, že v nějaké podobě ji Sony s nástupem nové generace zavede, protože v tomto je ve srovnání s MS prostě pozadu.
Pokud je funkce volitelná, tak to dopadne jako vždy, viz míra využití touchpadu nebo reproduktoru u PS4, remote play her na PSVita (což zpočátku paradoxně Sony u PS4 her vyžadovala, ale zde to chápu s ohledem na to, jak PSVita dopadla), impulse triggery u X1, nebo třeba pořizování screenshotů her na PS3 (což spousty lidí ani netuší, že PS3 takovou funkci podporovala).
Ale jak jsem psal – alespoň, že v těch podporovaných PS5 hrách (snad) trackování bude a doufám, že těch her bude co nejvíce (u trofejí, kde to samozřejmě bude dávat smysl).