branding
Grand Theft Auto VI, Rockstar Games, PlayStation je priorita, proto GTA VI vyjde na PC později

PlayStation je priorita, proto GTA VI vyjde na PC později

Vývojář vysvětlil, jak Rockstar přistupuje k platformám. Nadšenci detailně rozebrali trailer

Zdroj: Rockstar
13. 12. 2023

Řadu hráčů zaskočilo, že společnosti Rockstar ani Take-Two v souvislosti s uvedením traileru a dalších informací o Grand Theft Auto VI zmiňují pouze vydání na konzole PlayStation 5 a Xbox Series. O PC zatím nepadla zmínka, je však nutné podotknout, že nejde o příliš velké překvapení, jelikož se stalo běžnou praxí, že Rockstar své hry prvně vydal právě na konzole, zatímco na PC dorazily až o něco později. Je v podstatě jisté, že tomu tak bude i v případě GTA VI, mnozí se ovšem ptají na důvod. Ten se pokusil osvětlit bývalý vývojář Rockstaru Mike York, jenž se už minulý týden věnoval traileru a grafické stránce hry.

Ohledně odlišných dat vydání stačí zmínit GTA V, které vyšlo na konzole v letech 2013 a 2014, na PC pak až v roce 2015. Nejinak tomu bylo u Red Dead Redemption 2 z roku 2018, jež dorazilo na PC o rok později. A vzpomenout ostatně můžeme i starší díly GTA. York, jenž v Rockstaru působil do roku 2017 jako animátor právě i na výše dvou zmíněných titulech, se nyní mimo jiné věnuje tvorbě na YouTube a o tomto počínání se rozpovídal ve svém novém videu. Dle něj je pro Rockstar prioritou hru dostat na platformu, která prodává nejvíce, což je v tomto případě právě PlayStation, na který tedy bylo a stále je potřeba soustředit největší pozornost. V případě GTA V se tak věnovali zejména PlayStationu 3 a poté přešli na Xbox 360, aby dodali obě verze ve stejnou dobu, ale přesto se přece jen více zaměřovali na PlayStation 3 a snažili se posouvat jeho limity díky jeho lepšímu hardwaru.

Vypilování konzolové verze pak umožňuje vývojářům přicházet s novými nápady ohledně PC verze, jelikož nejsou už tolik svázáni možnostmi hardwaru. Ačkoli tedy verze pro PC stojí během vývoje víceméně v pozadí, stále existuje, jen jí není věnována pozornost. Avšak poté se může dočkat větší péče a nových prvků, které například byly zvažovány už během prací na konzolových verzích, ale nebylo možné je zahrnout, a optimalizace pak probíhá ve vztahu k mnohem výkonnějšímu hardwaru, než jaký nabízejí konzole. A ačkoli York již v Rockstaru pár let nepůsobí, nepředpokládá, že by se zničehonic mělo na tomto postupu něco změnit. „Je důležité, aby měli všichni na paměti, že jedním z hlavních důvodů, proč bude port na PC trvat tak dlouho, je odlišná architektura a jiný druh komponentů. Musí se přizpůsobit všem těmto různým věcem,“ dodal York k vysvětlení. Otázku, jak dlouho si na PC verzi GTA VI počkáme, už ovšem bude muset časem zodpovědět přímo Rockstar.

Pro úplnost připomeňme, že na PlayStation 5 a Xbox Series vyjde GTA VI v roce 2025.

Analýza do posledního detailu

Trailer vyšel už minulý týden, zaznamenal obrovský úspěch a samozřejmě hned prošel detailní analýzou, včetně té naší. Video o 91 sekundách bylo ovšem skutečně nabité detaily, přičemž se málokomu podařilo postřehnout vše. Někteří fanoušci se ovšem dali tu práci a trailer analyzovali nesmírně důkladně a natolik, že ze svého badání dali dohromady dokumentaci, která se věnuje spatřeným a zachyceným detailům z hlediska příběhu hry, zasazení, ale i využitým technologiím a vylepšením.

Trailer Analysis Document vznikl za přispění uživatelů mnm345, Garza, Orthur, TurboLight, Sk8d3r, Vista, Neon a ChurchofGTA s pomocí dalších fanoušků a uživatelů napříč komunitami kolem GTA, Redditem nebo Discordem. Postupně se zaměřují například na postavy, organizace, vyobrazené fiktivní značky, zbraně, zvířata, auta, engine RAGE a jeho využití nebo nejrůznější grafické detaily. Nalezneme zde ale i přepis záběrů z televizních vysílání do angličtiny nebo účty z fiktivních sociálních sítí. Pokud tedy toužíte po odhalení všeho, co trailer ukázal, dokument naleznete zde.

Nahlásit chybu v článku

4

Napsat komentář

Další články
Nahoru