Řadu hráčů zaskočilo, že společnosti Rockstar ani Take-Two v souvislosti s uvedením traileru a dalších informací o Grand Theft Auto VI zmiňují pouze vydání na konzole PlayStation 5 a Xbox Series. O PC zatím nepadla zmínka, je však nutné podotknout, že nejde o příliš velké překvapení, jelikož se stalo běžnou praxí, že Rockstar své hry prvně vydal právě na konzole, zatímco na PC dorazily až o něco později. Je v podstatě jisté, že tomu tak bude i v případě GTA VI, mnozí se ovšem ptají na důvod. Ten se pokusil osvětlit bývalý vývojář Rockstaru Mike York, jenž se už minulý týden věnoval traileru a grafické stránce hry.
Ohledně odlišných dat vydání stačí zmínit GTA V, které vyšlo na konzole v letech 2013 a 2014, na PC pak až v roce 2015. Nejinak tomu bylo u Red Dead Redemption 2 z roku 2018, jež dorazilo na PC o rok později. A vzpomenout ostatně můžeme i starší díly GTA. York, jenž v Rockstaru působil do roku 2017 jako animátor právě i na výše dvou zmíněných titulech, se nyní mimo jiné věnuje tvorbě na YouTube a o tomto počínání se rozpovídal ve svém novém videu. Dle něj je pro Rockstar prioritou hru dostat na platformu, která prodává nejvíce, což je v tomto případě právě PlayStation, na který tedy bylo a stále je potřeba soustředit největší pozornost. V případě GTA V se tak věnovali zejména PlayStationu 3 a poté přešli na Xbox 360, aby dodali obě verze ve stejnou dobu, ale přesto se přece jen více zaměřovali na PlayStation 3 a snažili se posouvat jeho limity díky jeho lepšímu hardwaru.
Vypilování konzolové verze pak umožňuje vývojářům přicházet s novými nápady ohledně PC verze, jelikož nejsou už tolik svázáni možnostmi hardwaru. Ačkoli tedy verze pro PC stojí během vývoje víceméně v pozadí, stále existuje, jen jí není věnována pozornost. Avšak poté se může dočkat větší péče a nových prvků, které například byly zvažovány už během prací na konzolových verzích, ale nebylo možné je zahrnout, a optimalizace pak probíhá ve vztahu k mnohem výkonnějšímu hardwaru, než jaký nabízejí konzole. A ačkoli York již v Rockstaru pár let nepůsobí, nepředpokládá, že by se zničehonic mělo na tomto postupu něco změnit. „Je důležité, aby měli všichni na paměti, že jedním z hlavních důvodů, proč bude port na PC trvat tak dlouho, je odlišná architektura a jiný druh komponentů. Musí se přizpůsobit všem těmto různým věcem,“ dodal York k vysvětlení. Otázku, jak dlouho si na PC verzi GTA VI počkáme, už ovšem bude muset časem zodpovědět přímo Rockstar.
Pro úplnost připomeňme, že na PlayStation 5 a Xbox Series vyjde GTA VI v roce 2025.
Trailer vyšel už minulý týden, zaznamenal obrovský úspěch a samozřejmě hned prošel detailní analýzou, včetně té naší. Video o 91 sekundách bylo ovšem skutečně nabité detaily, přičemž se málokomu podařilo postřehnout vše. Někteří fanoušci se ovšem dali tu práci a trailer analyzovali nesmírně důkladně a natolik, že ze svého badání dali dohromady dokumentaci, která se věnuje spatřeným a zachyceným detailům z hlediska příběhu hry, zasazení, ale i využitým technologiím a vylepšením.
Trailer Analysis Document vznikl za přispění uživatelů mnm345, Garza, Orthur, TurboLight, Sk8d3r, Vista, Neon a ChurchofGTA s pomocí dalších fanoušků a uživatelů napříč komunitami kolem GTA, Redditem nebo Discordem. Postupně se zaměřují například na postavy, organizace, vyobrazené fiktivní značky, zbraně, zvířata, auta, engine RAGE a jeho využití nebo nejrůznější grafické detaily. Nalezneme zde ale i přepis záběrů z televizních vysílání do angličtiny nebo účty z fiktivních sociálních sítí. Pokud tedy toužíte po odhalení všeho, co trailer ukázal, dokument naleznete zde.