branding
PlayStation 5 se podpory VRR dočká už tento týden

PlayStation 5 se podpory VRR dočká už tento týden

V nadcházejících týdnech se updatu dočká 15 titulů. Hry od Insomniacu jsou už připraveny

Zdroj: Sony
26. 4. 2022

Takřka na den přesně před měsícem komentovala Sony ve zprávě o nové verzi firmwaru konzole PlayStation 5, že podpora technologie VRR – tedy proměnlivé obnovovací frekvence – bude dostupná až v nadcházejících měsících. Zdálo se proto pravděpodobné, že na dokonalou synchronizaci konzole s displejem, k němuž je připojena, dojde spíše později nežli dříve, ale skutečnost je mnohem příjemnější. V novém příspěvku na blogu PlayStationu totiž viceprezident oddělení Platform Experience Hideaki Nišino oznámil, že aktualizace firmwaru s VRR dorazí už tento týden a poskytl i seznam prvních titulů, které se dočkají příslušného updatu a technologii VRR využijí.

„S potěšením oznamujeme, že podpora proměnlivé obnovovací frekvence začne být tento týden celosvětově dostupná hráči na konzoli PS5,“ uvádí Nišino a dále vysvětluje to nejdůležitější. „Na televizorech a počítačových monitorech kompatibilních s rozhraním HDMI 2.1 bude VRR dynamicky synchronizovat obnovovací frekvenci displeje s grafickým výstupem konzole PS5,“ zní ta nejjednodušší definice celého fungování, které se naplno projevuje při vyšších frekvencích. Sony si od toho ústy Nišina slibuje zlepšení vizuálního výkonu a minimalizování nebo kompletní eliminaci vizuálních artefaktů, jako je pokles snímků nebo přetrhávání obrazu. Použití VRR by mělo učinit hru pocitově plynulejší a zaručit, že grafika jako celek bude působit ostřeji. Povzbudivé také je, že podle Sony není příliš složité podporu VRR do již vydaných titulů doplnit a do těch chystaných ji snadno zahrnout.

Co se týče konkrétních titulů, Nišino uvádí seznam 15 her, s nimiž se s podporou počítá v první vlně na ploše nadcházejících týdnů. Jde o hry Astro’s Playroom, Call of Duty: Vanguard, Call of Duty: Black Ops Cold War, Deathloop, Destiny 2, Devil May Cry 5, Dirt 5, Godfall, remaster Marvel’s Spider-Man, Marvel’s Spider-Man: Miles Morales, Ratchet & Clank: Rift Apart, Resident Evil Village, Tiny Tina’s Wonderlands, Tom Clancy’s Rainbow Six Siege a Tribes of Midgard. Vývojáři z Insomniac Games pak na zprávu Sony zareagovali a na stránkách podpory uvedli, že už své tituly pro PS5 stačili adekvátně připravit a VRR tak bude dostupné od dne uvedení nové verze firmwaru.

„Všechny naše tituly pro systém PS5 už od dnešního dne podporují VRR,“ říkají vývojáři a blíže specifikují, co přesně se ve hrách změní. „Vzhledem k tomu, že naše tituly jsou vytvořeny tak, aby měly velmi stabilní snímkovou frekvenci, bude hlavním efektem mírné zvýšení nejvyšších hodnot dynamického rozlišení,“ říkají autoři Spider-Mana a Ratcheta & Clanka. Pokud navíc aktivujete VRR, vývojáři rovněž slibují možnost překročení cílové hodnoty frekvence snímků – nastavené podle jednotlivých grafických režimů na 30, resp 60 fps – a to až o 50 procent v závislosti na hře a konkrétní scéně.

V závěru se samozřejmě sluší doplnit, že konkurenční Xbox podporou VRR disponuje už delší dobu a netýká se pouze nejnovějšího Xboxu Series. VRR lze aktivovat také na Xboxu One X či Xboxu One S a v případě některých titulů tím získal Microsoft výhodu. Nejčastěji byly v souvislosti s proměnlivou obnovovací frekvencí zmiňovány hry Assassin’s Creed Valhalla a Dirt 5, které na Xboxu běžely plynuleji a nedocházelo k žádnému rozpadu obrazu jako tomu bylo v případě PlayStationu 5. Na druhou stranu je ale nutné upozornit, že VRR není tak velká věc, jak z ní Sony nebo Microsoft dělá a výsledný efekt, který můžete sledovat jen díky vhodně vybaveným televizorům a displejům, může být v očích některých hráčů těžko postřehnutelný.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru