branding
PlayStation 5 Pro může nabídnout výrazně lepší kvalitu obrazu

PS5 Pro může nabídnout výrazně lepší kvalitu obrazu

Z upscalingu PSSR budou zřejmě moci zpětně těžit i starší hry. Vývojáři využijí více paměti

Zdroj: Sony
20. 3. 2024

V posledních dnech se řeší uniklé údajné specifikace konzole PlayStationu 5 Pro, jež by dle předpokladů měla na trh dorazit ještě letos. Zatímco Tom Henderson tyto informace „potvrdil“ a společnost Sony podle něj pátrá po původci úniku, v Digital Foundry se vrhli do shromáždění veškerých dostupných informací a dokumentace, kterou sami viděli, a následně důkladného rozboru toho, co od nového modelu konzole můžeme patrně očekávat. Své poznatky tvůrci z Digital Foundry shrnuli ve více než hodinovém videu a obsáhlém článku.

V Digital Foundry se postupně věnovali CPU, GPU, vylepšenému ray tracingu, paměti i upscalingu PSSR. Vlastnostem a specifikacím jsme se zde již věnovali při jejich objevení, a proto je zajímavější se zaměřit na novinky a samotné závěry, které z toho vyplývají. Nejzajímavějším bude pro hráče bezesporu již zmíněná technologie upscalingu PSSR (celým názvem PlayStation Spectral Super Resolution) založeném na strojovém učení, respektive její výsledky z hlediska vylepšení obrazu. PSSR by mělo dosahovat podobných výsledků jako Nvidia DLSS s věrohodným upscalováním z 1080p na 4K, údajně dokonce kvalitněji. Zásadním je však zjištění, že by mohla být tato technologie implementována i zpětně bez ohledu na využití starších devkitů, což by mohlo pomoci řadě titulů.

Druhá důležitá novinka se týká dostupné paměti. Ačkoli nový model zůstává stejně jako ten standardní u 16GB GDDR6, mají mít vývojáře nově k dispozici více paměti, a to o 1,2 GB RAM. V případě standardního PlayStationu 5 mohli vývojáři využít 12,5 GB, u modelu Pro máš však už tedy jít o 13,7 GB, i když Digital Foundry udává, že zatím není známo, jak přesně toho společnost Sony dosáhla, a připomíná, že u modelu PlayStation 4 Pro šlo kdysi o navýšení o 512 MB. Standardní PlayStation 5 má sám o sobě dostatek paměti pro 4K, rozšíření paměti tak může vývojářům posloužit například právě pro implementaci ray tracingu či právě PSSR, která by si údajně měla ukousnout 250 MB.

Samotné Digital Foundry se nicméně v závěru zamýšlí nad potřebou výkonnějšího modelu, který cílí na 8K s využíváním technologie PSSR, ačkoli na rozdíl od nástupu rozlišení 4K a uvedení PlayStationu 4 Pro nejsme momentálně v situaci, kdy by bylo 8K hojně využíváno a vnímáno jako standard. Plány na celou generaci a tedy i vývoj verze Pro ovšem sahají už pěkných pár let do minulosti, ale výsledkem každopádně bude nejvýkonnější konzole na trhu, která dokáže nabídnout oproti standardnímu modelu vylepšený ray tracing, lepší kvalitu obrazu i snímkovou frekvenci. Dle odhadu Digital Foundry by PlayStation 5 Pro mohl stát 600 dolarů, dost možná bez, respektive s odnímatelnou mechanikou.

Nahlásit chybu v článku

8

Napsat komentář

Další články
Nahoru