Po nočním představení konzole PlayStation 5 přišel čas na první rozbory. Kromě toho, že hráči hodnotí design konzole a její křivky, zaměřili se rovněž na velikost. A z neoficiálních srovnání se zdá, že PS5 je větší než PS4 i Xbox Series X. Znovu je ale nutné zdůraznit, že se jedná o nepotvrzené odhady od fanoušků, které vychází například z velikosti štěrbiny pro optická média.
Pokud autoři vizualizací dovozují velikost správně, znamenalo by to, že konzole PlayStation 5 bude výrazně mohutnější než drtivá většina systémů předchozích generací včetně úplně první revize PS3. Hned při uvedení na trh bude novinka k dispozici s optickou mechanikou i bez ní. Jinak se konzole lišit nebudou. Zatím ale nevíme, jak se tato odlišnost projeví na ceně.
Dokud ale Sony nepřijde s vlastními oficiální čísly, berte prosím všechna podobná srovnání s rezervou.
Zatím neznáme cenu ani datum vydání konzole.
VERY big. pic.twitter.com/63yThaIpxD
— GRBO (@GRBO_YT) June 12, 2020
#PS5 looks to be massive! This is scaled based on the size of the blu-ray drives #PlayStation5 #XboxSeriesX pic.twitter.com/68VoJFliG7
— Lucas Liaskos (@PadPoet) June 11, 2020
Fast Simple Size Comparison #PS5 #PS4 #XboxSeriesX #XboxOneS pic.twitter.com/T8y3yPdRcO
— Ziagl (@AndreasZiagl) June 11, 2020
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Rozhodně bych se ale nebál provozu PS5 v horizontální podobě. Sony od dob PS2 marketuje své konzole vždy postavené vertikálně a u PS5 v tom pokračuje. To ale neznamená, že chlazení je designované především na vertikální postavení a horizontálně bude mít konzole s odvětráváním problémy. Jako u PS2 až PS4 je možné provozovat PS5 v obou polohách. Naopak u XSX je ten záměr designovat konzoli stejně jako Mac Pro 2013 (který měl s chlazením velké problémy), tj. postavení především vertikálně a využívat komínový efekt, očividný.
Jinak souhlasím, že v případě variabilní frekvence apu jde o revoluci na poli konzolí (vlastně je s podivem, že po PC segmentu a mobilech/tabletech to u konzolí trvalo tak dlouho) a jsem hodně zvědavý, zda se tento přístup do budoucna uchytí a v 10. generaci bude mít takto řešené apu jak PS6, tak Xbox whatever, nebo se ukáže, že jde o slepou uličku a PS6 se pokorně vrátí k pevně nastavené frekvenci apu.
Osobně, ač PC člověk, se mi prezentace SONY líbila a to, že se v designu odvázali, beru u nadnárodní korporace jako známku toho, že se pořád nebojí něco zkusit. Za mě design plus a chápu, že někdo ho vidí jako mínus.
A ukázka Ratcheta mi tu konzoli málem prodala. Měl jsem v hlavě: tohle chci, chci si to zahrát. Mazec.
Nicméně oba tábory fanoušků SONY a MS si musí uvědomit, že jsou si rovni … v podřízenosti pod PC 🙂
Ideální řešení je neviditelná a neslyšná konzole …..skoro současně s uvedením PS3 se začala Sony od tohoto ideálu odvracet . Inu stejně jako nVidia ….opravdu každý netouží mít vysavač jen kvůli tomu jak brutální výkon za ním stojí 😉 Tahle demence přišla od burácejících sporťáků a minimálně designově se Sony nepoučilo doposud ( extravagantní ladné křivky ….fakt to chceme ? Já radši bednu na kterou si položím ovladač a ten z ní nezklouzne :/ Místo v pokoji se musí šetřit , ne všechno podřídit líbivosti ….)