branding
Piranha Bytes údajně hrozí konec a Elex 3 byl zrušen

Piranha Bytes údajně hrozí konec a Elex 3 byl zrušen

Autoři Gothicu mohou být další obětí Embraceru. Studio nekomunikuje a jeho projekt zmizel

Zdroj: Piranha Bytes
17. 1. 2024

Posledních několik týdnů kolují zvěsti o nejistém osudu německého studia Piranha Bytes, které dalo světu legendární sérii Gothic, Risen a také Elex, který se předloni dočkal druhého dílu. V tuto chvíli není známo žádné oficiální stanovisko, ale panuje oprávněná obava, že je studio další obětí škrtů společnosti Embracer, pod níž patří skrze THQ Nordic od roku 2019. Nyní Piranha Bytes údajně hrozí uzavření a jejich vyvíjený projekt byl zřejmě zrušen. Množící se informace a poznatky dal dohromady německý magazín GamesWirtschaft, které poté doplnil německý herní podcast The Pod. Ten zároveň dodává i trochu naděje ohledně možné záchrany.

GamesWirtschaft se domnívá, že by postup Embraceru mohl být v případě Piraní podobný jako u hamburského studia Fishlabs, které před Vánoci přišlo o část zaměstnanců a byl zrušen projekt, na jehož financování přispělo i německé ministerstvo hospodářství (BMWK) částkou více než 5,5 milionů eur. Budoucí projekt studia Piranha Bytes byl zatím veden pod pracovním názvem WIKI6, přičemž by se mělo s největší pravděpodobností jednat o Elex III, a vydání bylo stanoveno na začátek roku 2026. I tento projekt se dočkal finanční podpory od BMWK, a to v hodnotě 3,2 milionu eur, jak shrnuje GamesWirtschaft na základě informací v databázi dotací ministerstva. Zároveň pak upozorňuje, že přímo z webu BMWK projekt ovšem zmizel.

Elex II bohužel nenaplnil očekávání Embraceru co se prodejů týče, předpokládalo se však, že by se mohly v budoucnu vrátit alespoň náklady na vývoj, což ovšem zatím není jisté. GamesWirtschaft dále zmiňuje, že od listopadu nevyšel žádný nový díl do té doby pravidelného formátu Piranha Becken TV na YouTube, a oficiální web už nějakou dobu postrádá jakékoli portfolio studia či informace, které v nedávné době zmizely, namísto toho zde nalezneme jen obrovské logo a kontaktní informace. Nadřazená vídeňská společnost THQ Nordic odmítla magazínu odpovědět na související dotazy.

Co se údajně děje uvnitř studia?

Článek byl později aktualizován o další informace, které zazněly v již zmíněném podcastu The Pod, jehož autoři mají být se situací blíže obeznámeni. Ti tvrdí, že na podzim 2023 chtěl Embracer studio uzavřít a THQ Nordic se snažilo hrát o čas a najít řešení a případného kupce pro Piranha Bytes, přičemž právě v té době se začaly objevovat zprávy o možných problémech studia. Posléze mělo dojít ke zhoršení situace, načež se dočasně přešlo na zkrácenou pracovní dobu, ale poté byli v prosinci někteří zaměstnanci propuštěni. Ještě předtím měl údajně odejít i creative director a veterán Piraní Björn Pankratz (jeho profil na LinkedInu zatím tuto možnou změnu nereflektuje) kvůli neshodám, jelikož se nechtěl vracet ke Gothicu. I přesto má však tým nadále hledat řešení, ale žádné aktuální informace nejsou autorům podcastu známy.

Aby to však bylo ještě zajímavější, v aktualizaci článku GamesWirtschaft upozornil, že se v průběhu odpoledne zničehonic na webu BMWK objevil další projekt studia Piranha Bytes, ovšem tentokrát s pracovním názvem „Currywurst“. Zajímavé na tom navíc je, že se detaily projektu shodují s projektem WIKI6 včetně částky a dokončení v roce 2026. V tuto chvíli tedy nejde s jistotou říct, jaký osud legendární Piraně potká, ale vzhledem k počínání Embraceru jsou obavy nepochybně na místě. Pokud se však řešení najde, Piranha Bytes by si měli udržet značku Elex, Gothic by jim však zůstal zapovězen.

Nahlásit chybu v článku

4

Napsat komentář

Další články
Nahoru