branding
The Last of Us Part I, Sony Computer Entertainment, Phil Spencer chválí přístupnost The Last of Us Part I

Phil Spencer chválí přístupnost The Last of Us Part I

Vývojáři představili vylepšenou přístupnost prvního dílu. Šéf Xboxu ji označil za inspirativní

Zdroj: Xbox, Sony/koláž
27. 8. 2022
Název: The Last of Us Part I Vývojář: Vydavatel: Platformy: , Žánr: , Datum vydání: 2. 9. 2022

Ačkoli se v poslední době řeší jistá nevraživost mezi PlayStationem a Xboxem – ať už jde o akvizici Activision Blizzard, blokování Game Passu nebo nejnověji i zdražení konzolí PlayStation 5 – šéf Xboxu Phil Spencer bez ohledu na „příslušnost“ rozhodně dovede ocenit dobrou práci a přínos. S uvedením speciálního traileru k blížícímu se vydání The Last of Us Part I totiž na Twitter smekl před vývojáři z Naughty Dog a jejich počin označil za inspirativní.

„Hry jsou pro všechny! The Last of Us Part I nabízí více než šedesát nastavení přístupnosti, aby každý mohl hrát podle svého,“ uváděl text k novému traileru, které studio Naughty Dog umístilo i na svůj Twitter. Právě pod tímto tweetem se později objevila odpověď samotného Phila Spencera, jenž nešetřil chválou. „Je opravdu působivé, jak se v Naughty Dog zaměřují na přístupnost. Studio pokračuje v inovacích jednoho vydání za druhým, aby si jejich hry mohlo zahrát více hráčů. Inspirativní práce,“ vzkázal na závěr Neilu Druckmannovi a celému týmu.

Tato slova pochopitelně nezůstala bez odezvy. Neil Druckmann Spencerovi poděkoval, oficiální účet studia se však rozepsal o trochu více: „Jsme nadšeni z úspěchů, kterých naši talentovaní vývojáři dosáhli v oblasti přístupnosti, a je to snaha celého odvětví, aby se stále hledaly způsoby, jak hry ještě více zpřístupňovat. Moc děkujeme!“ Jak ostatně sám dokazuje nový trailer, jenž se věnuje výhradně přístupnosti, nejde jen o prázdná slova. Vývojáři z Naughty Dog skutečně od vydání The Last of Us Part II před dvěma roky učinili velký pokrok a přístupnost posunuli opět o něco dál.

Ve videu o přístupnosti hovoří režisér Matthew Gallant. Můžeme vidět například režim vysokého kontrastu či titulky doplňující příběh a souboj, což nám už bylo známo. Důležitější však je vylepšení zvukových navigačních asistentů, které umožňují hrát nevidomým a slabozrakým hráčům. Rovněž můžeme slyšet zvukový popis děje, který hráči sdělí vše podstatné, aby si mohl udělat jasnou představu a vnímat detaily důležité pro příběh. „Když chtěli dříve lidé s nejrůznějšími omezeními hrát naše hry, tak zkrátka nemohli,“ doplňuje Druckmann, „proto je skvělé, že se nyní mohou díky přístupnosti pustit i do prvního dílu a pak plynule navázat dílem druhým.“

The Last of Us Part I vychází na PlayStation 5 již 2. září a s českými titulky. Ve vývoji je i verze pro PC, ta ovšem dorazí později a zatím nemá přesně stanovené datum vydání.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru