branding
Pentiment, Xbox Game Studios, Pentiment od Microsoftu běží lépe na PS5 než na Xboxu Series

Pentiment od MS běží lépe na PS5 než na Xboxu Series

Diskuzi mírní Josh Sawyer. Režim 120 fps na Xboxu bude zpřístupněn v dalším patchi

Zdroj: Microsoft
27. 2. 2024
Název: Pentiment Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , Žánr:
Datum vydání:
15. 11. 2022
22. 2. 2024 (PlayStation 5, PlayStation 4)

Už necelý týden je na PlayStationu dostupná hra Pentiment od studia Obsidian Games. Pokud jste herní zpravodajství nějakou dobu nesledovali, musíme doplnit, že Obsidian patří Microsoftu a právě Pentiment se stal první ze čtyř her, které chce Microsoft pustit v rámci konzolí za hranice Xboxu. Díky tomu jednak dojde na posílení prodejů a jednak i další hráči mohou zakusit vpravdě unikátní zážitek, který jsme mimochodem hodnotili vysokou známkou 9/10. Jenže už tak potenciálně třaskavé téma ještě více rozdmýchal fakt, že zatímco na Xboxu si lze Pentiment zahrát „jen“ v režimu 60 fps, na PlayStationu 5 je k dispozici i 120fps mód, a to už mohlo některé hráče v lepším případě zarazit, v tom horším pak přinutit podělit se s ne zrovna vybíravým komentářem. Do debaty mezi hráče tak musel vkročit autor hry Josh Sawyer a emoce trochu uklidnit.

Situace je na první pohled trochu zvláštní a přirozeně se stala opakovaným zdrojem poukazování na to, která z vedoucích konzolí je lepší. A vskutku, pouze poloviční frekvence snímků na původní konzoli, není pro Microsoft dobré PR, bez ohledu na to, že zejména u tak statické hry, jakou je právě Pentiment, na tom ve finále pohledem hráče zas až tolik nezáleží. Na každý pád Josh Sawyer potvrdil, že režim 120 fps pro Xbox Series bude zpřístupněn v dalším patchi, protože dříve došlo na jeho znepřístupnění kvůli blíže nespecifikované chybě ve hře. Vysvětlení přinesl Sawyer včera v podvečer, ale ani tak nedokázal zmírnit pohled hlasitých hráčů v diskuzích.

Předně, režim 120 fps byl hráčům na Xboxu znepřístupněn přibližně před rokem, je proto na lidské úrovni zvláštní, že až dosud se tento problém neřešil. Připomínáme také, že Pentiment vyšel v listopadu 2022, takže prohlášení, že hra má i po více než roce od svého uvedení nějaký bug, může působit zvláštně. Ve finále je to ale jen „náboj“ pro hráče, kteří ještě před několika dny kopali Microsoftu hrob a nyní jej v trochu mírnější verzi označují za betatestera pro Sony a PlayStation. Paradoxně ani nejde o zmiňovaná fps, ale jen a čistě o postoj hry od Microsoftu, potažmo Microsoftu jako takového. Uvidíme tedy, jak to bude s dalšími tituly, kterými budou Hi-Fi Rush, Grounded a Sea of Thieves.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru