Pokud vás unavují velké komerční hry, kde není příliš prostoru na odvážné experimenty a chtěli byste si vyzkoušet něco nového, vždycky můžete zabrousit do světa nezávislé produkce. Má to ale jeden háček – takzvaných indie her vychází obrovské množství a vybrat jednu dvě, které za vyzkoušení skutečně stojí, hráče spíše odradí. Nemusíte ale propadat panice, březnové indie hry jsme přebrali za vás a tohle jsou ty nejlepší! Jen upozorňujeme, že do našeho výběru spadají hry z povahy menší, nikoliv tedy velké, někdy i tříáčkové kusy, které nemají slavného vydavatele a tím pádem by je bylo možné rovněž označit za nezávislé. Díky za pochopení a jdeme na to
První hrou v našem výběru je Rise of Insanity – hororovka z pohledu první osoby s podporou VR, kteoru vývojáři ze studia Red Limb uvolnili v programu předběžného přístupu už loni v létě. Je to možná trochu neobvyklé, vzhledem k tomu, že finální produkt dohrajete za necelé dvě hodiny, ale peníze vývojáři jednoduše potřebovali k tomu, aby mohli hru dokončit, takže za nás v pořádku. Early Access navíc proběhl zcela korektně, přibývaly updaty a s ohledem na velikost celého projektu se vývojáři fanouškům věnovali pečlivě. Výsledná hra je zasazená do 70. let minulého století, odehrává se ve Spojených státech a vypráví příběh doktora Stephena Dowella. Ten se, coby renomovaný psycholog, zabývá případem pacienta, který trpí celou řadou mentálních poruch. Také příběh samotného doktora je obalen tajemstvím a na vás bude, abyste všechno rozlouskli. Zpracováním je Rise of Insanity další z řady first person hororových adventur, které na vás ale nebudou vysílat zástupy krvelačných monster a naopak se vás budou snažit vyděsit hutnou atmosférou. V tomhle ohledu hra skutečně dobře funguje, výhrady ovšem máme k samotnému příběhu, což je problém snad všech her, které v tomto ranku vychází. I tak byste ale neměli být zklamaní, což do velké míry vyvažuje i cena 10 eur, za kterou hru pořídíte na Steamu.
Pokud připlatíte pět euro navíc, můžete mít hru Pit People, která přichází od tvůrců dnes už legendárních her Castle Crashers nebo Battleblock Theatre – tedy vývojářů ze studia The Behemoth. Tentokrát jde o tahové RPG, které vás hned v úvodu zasáhne nejen skvělým vypravěčským uměním Willa Stampera, ale také unikátním výtvarným stylem Dana Paladina. Od této chvíle tedy můžete očekávat naprosto cokoliv, a když říkáme naprosto, myslíme to vážně. Jak jinak totiž chápat, že se zápletka točí kolem medvěda z vesmíru, který náhodou naboural do planety Země a život na ní obrátil v naprostý chaos? Všude jsou najednou hexy a lidé jsou zmítaní přívaly medvědí krve. S tím vším se musíte vypořádat v kůži odvážného sběrače borůvek Horácia a projít cestou odplaty za ztraceného syna. I přes tuny vtipu, nadsázky a narážek na všechno možné, jde o překvapivě propracovanou taktickou záležitost, ve které určitě všechno nevyřešíte silou. Zvlášť, budete-li často stát proti nepřátelům ve značné početní nevýhodě. Pokud se někde vysloveně nezaseknete, měli byste mít do 20 hodin hotovo, což je na nezávislou hru hodně solidní číslo. Pit People navíc nemusíte hrát osamotě – k dispozici je i dvoučlenná kooperace a PvP multiplayer.
Teď se přesuneme na trochu nezvyklou platformu – Nintendo Switch – která je ale perfektním místem právě pro menší hry, které se skvěle hodí na cesty. Patří mezi ně i nenápadný titul I, Zombie, který je svéráznou variací na survival žánr. Neujmete se totiž role ohrožené skupiny lidí, kteří se snaží přežít zombie apokalypsu, ne ne. Vy tu apokalypsu povedete právě coby zombík, který se snaží vyhrát nad vším růžovým a voňavým, a to tím, co mu jde nejlépe. Kousáním do lidí, ze kterých se posléze rekrutují členové vaší velké superzombie armády. Celou hordu nemrtvých pak budete muset v roli velkého zombie vůdce provést nejrůznějšími lokacemi a scénáři, ve kterých se postupně zvyšuje celková obtížnost. Ta se odráží nejen v designu lokací, ale také v síle nepřátel a stále kritičtější nutnosti vaší hordu ovládat. To můžete jednoduchými pokyny, v rámci kterých vás budou stejně postižení kdysi-lidé následovat, útočit nebo vyčkávat dalších rozkazů. Netvrdíme, že s I, Zombie vydržíte celý rok, ale jako jednohubka a doplnění vaší knihovničky her na Switchi určitě zafunguje.
Se zcela opačným tempem – tedy velmi pomalým, až uklidňujícím – přichází druhý díl úspěšné adventury Q.U.B.E., v níž se vžijete do role Amelie Cross – archeologičky, která se za záhadných okolností probudí v pískem zavátých ruinách mimozemského světa. Její snahou je, dostat se zpět ke svým kolegům, cestu ji ale křižují až portalovsky laděné úrovně, z nichž se musí dostat za pomoci své rukavice. Podobně jako v prvním dílu tak budete muset rozlousknout zprvu snadné a na první pohled pochopitelné prostorové hádanky, které se ale záhy změní v docela solidní mozkové peklo. Skákání je tedy jen začátek, později ke slovu přijde doslova transformace celého kostkovitého komplexu na jejímž konci bude, možná, vytoužené vysvobození. Hře jednoznačně prospívá úroveň grafického zpracování, které vám skutečně evokuje sterilní místnosti z již zmiňovaného Portalu. Rozhodně to ale není na škodu a nepřijde nám, že by se Q.U.B.E. 2 inspirovalo až příliš. Oceňujeme rovněž příběh, který je sice minimalistický, ale otevírá se před vámi v dobře dávkovaných impulzech, které vás spolehlivě udrží ve střehu. Hru si můžete obstarat nejen na PC, ale také na konzole Xbox One a PlayStation 4.
Pokud vás baví drobné retro – a mluvíme o stylizaci, nikoliv herních mechanismech – pak by vás mohl zaujmout PC exkluzivní titul Synthetik. Jde o rouge-like záležitost, v níž se vrátíte do roku 1985 a podle vývojářů ze studia Flow Fire Games to nebude návrat zrovna veselý. O vyhlazení lidské rasy se totiž snaží robo korporace Kaida, která stvořila svou legii strojů a vyrazila do boje proti svým dlouholetým otrokářům. Vy se pokusíte tohle šílenství ukončit ve stylu těch nejtradičnějších rouge-like her s tunou zbraní, perků, měnícího se prostředí a zástupem nepřátel. Hra bude například počítat s tím, že se vám může zaseknout nebo přehřát zbraň, budete muset krotit zpětný ráz nebo rychle měnit náboje podle toho, jakého robota budete chtít ze světa sprovodit tentokrát. Vývojáři navíc myslí i na ty, kdo se cítí být mistry žánru a slibují modulární obtížnost v podobě zapínání a vypínání dílčích pomocníků, které zvyšují či snižují celkové riziko, resp. odměny. A to vůbec nejlepší je drop-in kooperace pro dva, což je opět věc, která může být pro spoustu z vás rozhodující. Nemluvě pak o líbivém grafickém stylu, který je společným jmenovatelem téměř všech indie her, které mají šanci zaujmout.
Začali jsme hororem, skončíme hororem. Poslední hrou v našem výběru je Agony – dočkáme se jí až na konci měsíce, ale čekání by mohlo stát za to. Pokud máte rádi tento typ her, modlete se spolu s námi, aby tvůrci ze studia MadMind nepřekombinovali příběh a v posledních minutách nesáhli po osvědčeném triku všech slohovek ze základy – když nevím co, začnu se probouzet a budu tvrdit, že všechno to byl jen ošklivý sen. Pokud se bez téhle berličky, ať už v jakékoliv podobě, Agony obejde, čeká nás syrový průchod peklem, během kterého si budeme moci dosyta užít… moci. Konkrétně nad lidmi nebo nižšími démony, které peklo obývají spolu se ztracenými dušemi. Agony je explorativní adventurou s opět krásným vizuálním stylem a údajně i jednou naštvanou rudou ďáblicí coby hlavní záporačkou. Všechno, co je k této hře k dispozici, vypadá ambiciózně a vlastně bychom neměli sebemenší podezření, že se díváme na materiály z nezávislé a pořád ještě malé hry od přibližně 10 lidí. Poláci ale holt umí!
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.