Ratchet & Clank: Rift Apart vyjde na PC už 26. července. Na Steamu se dočasně objevil a zase zmizel příspěvek s hardwarovými nároky, který kromě jiného odhalil jednu velmi zajímavou věc. Hra, která se ještě před debutem na PS5 prezentovala s tím, že by ji nebylo možné udělat bez SSD, což už tehdy někteří jiní vývojáři zpochybňovali, na PC SSD nepotřebuje. Respektive není podmínkou, pokud se spokojíte s hraním v nižším rozlišení a frameratu. Konkrétně má Ratchet od Insomniac Games v portu od Nixxes Software fungovat i s HDD při rozlišení 720p a 30 fps.
Nicméně s takovou kvalitou by se nepochybně normálně hráči na PS5 asi nechtěli smířit a hra navíc využívá také novou technologii DirectStorage ve verzi 1.2 od Microsoftu, která má rovněž pomoci tomu, aby Ratchet se svými interdimenziálními úrovněmi fungoval i na starém hardwaru. Je totiž kompatibilní i s pevnými disky. Má to být vůbec první titul, který využije DirectStorage 1.2. I když tak autoři dřív tvrdili, že hru by nebylo možné rozeběhnout bez SSD, s novým řešením a kompromisní kvalitou to nakonec nějak jde.
Ačkoli to lze proti týmu nyní jednoduše vytáhnout, okolnosti jsou v zásadě pochopitelné. Nelze ale očekávat zázraky, protože i pro tuto minimální konfiguraci autoři doporučují SSD, byť není podmínkou. Jak to bude fungovat v praxi, ukážou zřejmě až první testy. Ostatně už po vydání titulu na PS5 Insomniac Games naznačili, že ano, možná by bylo možné rozeběhnout podobný titul také na PS4, ale neobešlo by se to bez výrazného okleštění grafiky.
Podrobně už můžete prozkoumat hardwarové nároky PC verze v přiložené tabulce. Není nicméně jasné, proč oficiálně zveřejněný příspěvek z blogu na Steamu záhy zmizel a zda to snad znamená, že se v něm budou ještě provádět nějaké úpravy.
Ratchet & Clank: Rift Apart dorazí na Steam i Epic Games Store. Ten, kdo si hru předobjedná, se může těšit na populární pixelizátor a karbonoxovou zbroj.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Naopak na PC vyžadují o dost rychlejší procesory, více RAM a právě i ten DirectStorage (proto požadavek na Windows 10 v1909), který může fungovat i na HDD (které na PC bude obvykle rychlejší než na PS4). Díky DS si GPU rovnou sáhne na HDD pro zabalené textury, které si samo rozbalí, aniž by se o to musel starat CPU a posílat se to ještě přes RAM. Tohle samotné je velká pomoc a těším se, až se to na PC začne využívat mnohem víc.
Btw, první hrou s DS byl Forspoken, nikoliv Ratchet.
Celé to streamování assetů je spíše pytlovina, hry už dávno nemají problém s nahráváním dat od doby kdy to jde dělat ve více vláknech a jsou dostupná rychlá úložiště (obyčejné SSD). Spousta dat (třeba i samotných textur) se ale při spuštění hry generuje a inicializuje a to trvá dlouho. Zajímavé, že kromě Ratchet & Clank se s tím streamováním žádná jiná PS5 hra nechlubí. Také je zajímavé, že v té hře stále jsou nahrávací obrazovky kdy postavičky padají v nějaké kouli, takže to stramování asi moc nefunguje, že? 🙂
PS5 SSD lež, UE5 PS5 demo super lež, schválně s čím přijde marketing PS6, kromě klasických z prstu vycucaných parametrů jako 60 PFS, 4k a 8k. určo nějaký super AI čip nebo podobná chujovina.
Po léta nebylo SSD na konzolích, protože kapacity byly mizerné, ceny vysoké a procesory pomalé. Chybělo API, které by umělo využít výhod prakticky okamžité latence. Proto SSD oproti HDD ani na PC nebyl ve hrách takový skok, jako odpovídaly surové rozdíly v jejich rychlostech.
Není divu že na ně padá kritika to v tom případě mohly pustit i na ps4 protože tam stejně by to běželo max 1080p 30 fps