Vydání Payday 3 neproběhlo úplně podle představ hráčů i vývojářů. Hra se potýkala s řadou problémů, především pak těch souvisejících s připojením. Za tyto nepříjemnosti se za studio Starbreeze omluvil výkonný ředitel Tobias Sjögren a slíbil nápravu, bohužel zlepšující se stav neměl dlouhého trvání a problémy se servery nadále přetrvávají. Hráči se se svými zážitky ze hry, do níž se většinu času nemohou vůbec dostat, svěřují na fórech, sociálních sítích i recenzích, přičemž hodnocení na Steamu zůstává spíše záporné, a často zmiňují, že by ocenili offline režim jako v Payday 2. Vývojáři se původně rozhodli pouze pro ten online, ale za současných okolností své rozhodnutí přehodnocují, jak na Twitteru i tentokrát uvedl Sjögren.
Recommendation; ”Game pass” is better than ”hard pass”… 😉
Jokes aside, been communicated by Andreas for example that team is looking at possibility to add some sort of offline mode.
— Tobias Sjögren (@tobiassjogren) September 24, 2023
Sjögren už o víkendu zareagoval i na jeden z komentářů, který zmiňoval odrazení od koupě právě na základě potřeby neustálé potřeby připojení k internetu. Po slovní hříčce doporučující hraní hry v rámci předplatného Game Pass napsal, že tým už zkoumá možnost, kterak by mohl do hry přibýt jakýsi offline mód. V případě Payday 2 to znamenalo hraní s boty, přičemž někteří hráči už nyní hledali způsob, jak samostatně bez připojení hrát i Payday 3. Zdá se tedy, že to nakonec půjde i oficiální cestou, otázkou je však, kdy se tak stane. Vynecháním offline režimu se chtěli dle FAQ vývojáři vyhnout cheatování a dalším manipulacím se hrou, nebo naopak možností cross-platformu, k němuž je potřeba, aby všude byla stejná verze hry. Nyní proto řeší, jak jej implementovat, zatím se ale na něm přímo pracovat nezačalo, a až to bude možné, Starbreeze podělí se o více informací, jak situace nakonec dopadne.
O den později Starbreeze vydalo oficiální prohlášení, podle něhož o víkendu hru hrálo (či se snažilo hrát) přes 1,3 milionu aktivních uživatelů, přičemž maximum v jednu chvíli bylo napříč platformami přes 218 tisíc. Matchmakingová infrastruktura ovšem nefungovala dle testů a očekávání, údajně vinou nepředvídané chyby, kvůli níž nebylo možné zvládnout tak velký nápor hráčů. Za softwarem pro matchmaking stojí třetí strana, která nasadila novou stabilnější verzi, ovšem aktualizace provedená v neděli měla vést k další nestabilitě. Nyní se i nadále pracuje na vylepšování stability. „Jsme zklamaní z problémů, se nimiž se naše hráčská základna během startovacího víkendu potýkala, avšak jsme přesvědčeni o kvalitě našeho základního produktu a Payday 3 – a všechny dostupné ukazatele tomu nasvědčují,“ uvedl v prohlášení Sjögren. „Čeká nás spousta usilovné a důsledné práce, abychom znovu získali důvěru komunity, ale budeme na tom tvrdě pracovat,“ doplnil.
Starbreeze se omluvilo za stav Payday 3 při vydání. Hodnocení na Steamu je spíše záporné, na vině jsou časté pády i problémy s připojením, nyní se situace zlepšuje https://t.co/ImmYvISaOa pic.twitter.com/gxHCCJUKGt
— Vortex (@vortexczech) September 23, 2023
S podobnými problémy se vývojáři při otevřené betě a předběžném přístupu nesetkali, přičemž nyní vyhodnocují, jak učinit Payday 3 méně závislé na připojení, ale také svého dodavatele matchmakingu. Stav hry nicméně kromě negativních ohlasů vedl i k tomu, že v předchozích dnech dokonce hrálo na Steamu více hráčů deset let starý Payday 2 než nový díl. Problémy stále ještě nebyly plně vyřešeny, ale pro vývojáře je v tuto chvíli zajištění stability prioritou číslo jedna a hráče hodlají pravidelně informovat.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.