Celý minulý týden jsme rozebírali kauzu kolem dalšího propouštění ze studia Bungie. O své místo přišlo 220 lidí s tím, že dalších bezmála 200 bylo přesunuto v rámci struktury Sony do jiných míst a necelá stovka pak má zformovat nový tým a pustit se do vývoje projektu, kterým by mohl být dříve naznačovaný koncept pojmenovaný Gummy bears. Kolem propouštění pak přirozeně běžela i osobní linka, kterou živila prohlášení dotčených vývojářů a došlo i na kritiku generálního ředitele za možná až příliš okatý život v přepychu tváří v tvář velmi špatné finanční situaci ve studiu. V uplynulých dnech pak svůj pohled na celou kauzu sliboval přinést také novinář Jason Schreier, a ačkoliv jeho článek publikovaný na stránkách agentury Bloomberg žádná další překvapivá odhalení nepřináší, drobné střípky k celé situaci přeci jen přináší.
Over the last year, Destiny maker Bungie has laid off more than 300 staff. How did the iconic game maker get to this point? What’s next for Destiny 2? And what exactly was the rumored canceled project „Payback“?
This week’s newsletter has some answers: https://t.co/8JZxo33ewE
— Jason Schreier (@jasonschreier) August 2, 2024
Schreier v úvodu vypočítává, že po akvizici Sony, kdy studio zaměstnávalo přibližně 1300 lidí, zbylo nyní přibližně 850. Připomíná také cenu, kterou Sony za Bungie zaplatila – 3,6 miliardy dolarů – a podtrhuje, že se vše odehrálo v době překotných investic navázaných na zvýšený zájem o hry v době pandemie koronaviru. Odtud ale bohužel mají pramenit problémy, na které Bungie doplácí v těchto chvílích, a sice přílišné ambice a překotné rozmělnění pozornosti na mnoho odlišných projektů. Studio Bungie mělo v jednu chvíli přemýšlet nad zcela novými projekty, mobilní verzi Destiny, remaky starších tituly a zaváděním budoucích nových sérií, což ještě podpořily peníze od Sony, díky kterým měla být řada těchto konceptů realizována.
Byl to ale nakonec předseda Sony Interactive Entertainment Hiroki Totoki, který Bungie veřejně kritizoval a podotýkal, že studio musí převzít odpovědnost za své fungování, což byl podle Schreiera patrně začátek aktuálního úpadku. Ačkoliv měli dle anonymně vystupujících vývojářů, které novinář oslovil, všichni doufat v úspěchu datadisku Lightfall pro Destiny 2, nestalo se tak a příliš nezaujal ani Marthon, který cílí na rok 2025. Schreier nicméně zmínil i záležitost kolem dosud posledního datadisku pro Destiny 2 – The Final Shape – který byl sice hodnocen velmi pozitivně, ale finanční díru prý nedokázal zacelit a to má být i jeden z hlavních motivů následného rozhodnutí, do Destiny 2 už žádný datadisk nepřinést. Hráči se ale mají dočkat řady menších přídavků, a vzhledem k tomu, že podle Schreiera zatím Destiny 3 aktivně nevzniká, druhý díl tu bude coby stále nejvýdělečnější projekt studia ještě po nějaký čas.
Co se týká zrušeného projektu Payback, o kterém se chvíli mluvilo právě jako o pokračování Destiny, Schreier rozvedl, že šlo přinejlepším o spin-off. Hra měla být konceptu Destiny velmi vzdálená a dle nových informací, které se Schreier dozvěděl od oslovených vývojářů, měla hra čerpat inspiraci v titulech jako Warframe nebo Genshin Impact. Spojení s Destiny tak měla zaručovat například jen možnost, zahrát si známé postavy z tohoto univerza, ale s přihlédnutím k tomu, že byl projekt nakonec zrušen, to už patrně není podstatné. I nadále tak platí, že Bungie ve smyslu vývoje nových her vrhá veškerou svou pozornost na zmiňovaný Marathon a teprve až čas ukáže, jakým dalším hrám se studio chce, nebo lépe řečeno může věnovat. Stále navíc není zřejmé, jaký tým povede vývoj oné nové sci-fi hry, která by měla vycházet z konceptu Gummy bears. Je možné, že Sony zformuje nové studio, ale stejně tak visí ve vzduchu alternativa, že se lidé z Bungie připojí k odpadlíkům z Deviation Games, které pod křídla Sony přešli i se svým ředitelem Jasonem Blundellem.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.