branding
Cyberpunk 2077, CD Projekt, Paweł Sasko prozradil recept na kvalitní vedlejší questy

Paweł Sasko prozradil recept na kvalitní vedlejší questy

Game director druhého Cyberpunku má rady zdarma. Jsou ve skutečnosti velmi jednoduché

Zdroj: CD Projekt
25. 3. 2024
Název: Cyberpunk 2077 Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , , , Žánr: ,
Datum vydání:
10. 12. 2020
Q1 2025 (Mac)

Během proběhnuvšího GDC 2024 si redaktoři PC Gameru krátce promluvili s designérem a game directorem dalšího Cyberpunku Pawłem Saskem. Zeptali se mimo jiné na kvalitu vedlejších questů, v nichž Cyberpunk 2077, ale i starší Zaklínač vynikaly, a to natolik, že se vedlejšáky staly jasným symbolem kvality a prostředkem zábavy i mimo hlavní dějovou linku. Jak vývojáři z CD Projektu RED k těmto úkolům přistupují, proč si je hráči tak rádi připomínají a jak vypadá postup při vyhodnocování, co je dobrý námět a co už ne, prozradil Sasko jen v několika větách, které se zdají být zcela prosté a zamířené přímo na cíl. Klíčem je snaha vyfiltrovat jen ty nejlepší možné nápady a těmi horšími se nezabývat. I kdyby to znamenalo vyhodit do koše 95 procent všeho, co designéři či scenáristé připraví.

Sasko vysvětlil, že přibližně jen 5-10 procent nápadů opravdu dobrého designéra se nakonec dostane do hry. Pokud je to právě kolem 10 procent, pak už má jít o ty nejlepší lidi, které má tým k dispozici. To samotné už z velké části odpovídá na otázku, jak pečlivě všechny ideje CD Projekt přebírá, zajímavý je ale i samotný proces. Sasko uvedl, že pro studio je klíčové, aby všichni, kdo mají přinášet nápady, dali celému týmu k dispozici úplně všechno, co mají v hlavě, jedině tak lze prý vybrat to nejlepší možné a neztrácet čas s věcmi, které by nemusely fungovat.

„Takže to, co dělám s našimi designéry, je následující. [Řeknu jim, že] tady je seznam žánrů. Tady je seznam témat, s nimiž chci, aby pracovali. [Pak jim řeknu,] napište mi návrhy a oni jich napíšou pět, deset, dvacet za den,“ popisoval PC Gameru Sasko. Tímto způsobem se mu na stůl dostane množství zápletek a návrhů menších příběhů, které je pak možné vsadit do hry coby vedlejší úkol nebo linku, je to ale samozřejmě jen část celého procesu. Saskovi se nicméně líbí, že ty nejlepší návrhy mají obvykle jen několik vět, na základě kterých pak stojí celý quest a nakonec i zábava vytvořená pro potěchu hráče.

Důležité pak je připustit si, že nikdo nemá jen dobré nápady. „Všichni vždycky přijdeme s blbostmi, těch máme tunu, proto vybíráme jen 5 procent nejlepších,“ dodal designér. Určité uspokojení nad tímto procesem mu pak je zpětné procházení dojmů jednotlivých hráčů nebo nejrůznějších žebříčků, v nichž se hodnotí ty nejlepší vedlejší questy z her od CD Projektu. Paradoxní pak má být i fakt, že většina těch úplně nejlepších neměla stát na výrobě příliš mnoho peněz. „Můžete udělat tolik skvělých věcí, když máte utříbené myšlenky a pracujete s omezeními,“ uzavřel Sasko. Jak to bude v případě dalšího Cyberpunku, si nicméně musíme ještě několik let počkat…

Nahlásit chybu v článku

7

Napsat komentář

Další články
Nahoru