Ubisoft nebere avizovaný „návrat ke kořenům“ v podobě Assassin’s Creed Mirage na lehkou váhu. Hlavní designér hry Fabian Salomon z Ubisoft Bordeaux prozradil v rozhovoru pro web Arabhardware, že je nová hra značně ovlivněna dřívějšími díly, a to i z hlediska parkouru. Ten by se měl vrátit do podoby, jakou známe z Assassin’s Creed Unity z roku 2014, tedy z předposledního dílu před velkými změnami celé série. Salomon označil parkour v Unity za ten nejlepší v celé sérii, přičemž by mu řada hráčů určitě dala za pravdu, jelikož pohyb po revolucí zmítané Paříži byl zábavný i plynulý, a to jak na volnějších prostranstvích, tak i v úzkých uličkách nebo v průchodech skrze budovy.
Bagdád, v němž se bude Mirage odehrávat, bude stejně jako Paříž z Unity plný života, a tak musí vývojáři zaručit, že pohyb po něm bude bezchybný. To ovšem není jediná inspirace staršími hrami, kromě jedničky a Unity se má hra ohlížet i na Eziovu trilogii, zejména pak na druhý díl a Brotherhood, co se týče kontraktů. Salomon podotkl, že celá hra je výsledkem naslouchání komunitě, proto se vrací ke všemu, co měli fanoušci v raných dílech Assassin’s Creed rádi. Mezi to patří kromě parkouru i infiltrování a interakce s prostředím, úkryty, výcvik, ale rovněž i samotné zasazení a lineárnější postup.
Hra je výsledkem naslouchání komunitě, proto se vrací ke všemu, co měli fanoušci v raných dílech Assassin’s Creed rádi.
Rozdílem však je, že se nesnaží představit nového Desmonda a začít příběhovou linku v současnosti, jako to udělal právě první díl. Návrat ke kořenům navíc neznamená úplné zavržení RPG prvků, podle Salomona byly spíše zjemněny, aby do hry s ohledem na to, co už o ní zaznělo, lépe zapadaly. Hra běží na enginu Valhally, ale s řadou úprav a vylepšení, a tak se hráči nemají bát, že by Basim bojoval více jako viking nežli asasín. Pokud se můžeme spoléhat na strojový překlad z arabštiny, patrně nás v příběhu čeká i konflikt s jedním z islámským proudů, konkrétně ší’a (ší’itský islám). Salomon rovněž vysvětlil, proč hru zasadili právě do Bagdádu a ne do Samarry, která byla tehdy hlavním městem. Důvodem je architektura, větší populace a strategická poloha, která dopřávala tamních obchodům. Vystavět herní Bagdád ovšem nebylo nic snadného vzhledem k tomu, že bylo město v roce 1258 dobyto a vypleněno Mongoly.
Více o Assassin’s Creed Mirage najdete v našich starších článcích, totéž pak samozřejmě platí i o dalších titulech ze série Assassin’s Creed, které Ubisoft představil a do budoucna chystá.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Není žádný návrat ke kořenům, jak chceme my, v herním průmyslu. Alespoň ne v korporátech. Vše se točí okolo peněz.
Evidentně si chtějí s Mirage vyzkoušet, jak reálný je o původní AC zájem. Dříve zase lidi nadávali, že je to pořád stejný, tak udělali RPG a zase nadávají, že to není AC. Ale peníze jim to vydělává. Valhalla je nejvýdělečnější v sérii.