Vývojáři z Blizzardu uspořádali včera večer více než dvouhodinový stream, ve kterém rozebírali řadu aspektu připravovaného pokračování týmové akce Overwatch. Podle očekávání prezentovali také mnoho minut záběrů z chystané hry a řešili záležitosti spojené nejen se samotnými zápasy, ale také s postavami a dílčími mechanismy herních režimů. Jedním z nejdůležitějších témat debaty vývojářů ale byla na první pohled nicotná, nicméně velmi důležitá změna v počtu hráčů, který byl zredukován z dvanácti na deset. Ačkoliv jde o odebrání pouhého jednoho člena týmu na každé ze stran, game director Aaron Keller strávil dlouhou dobu vysvětlováním, proč se k tomuto rozhodnutí tým uchýlil a co to bude pro Overwatch do budoucna znamenat.
„Budeme mluvit o spoustě změn, které chceme v PvP provést a které právě provádíme. Je tu ale jedna konkrétní záležitost, kterou chci zdůraznit právě teď, protože je podstatná a myslím, že má velký dopad na způsob, jakým celý tým k PvP v Overwatchi 2 přistupuje,“ uvedl zmiňované téma Keller. Ihned dodal, že už v aktuální verzi hry všechno funguje podle představ a tým je snížením počtu hráčů nadšen. Změna je podle Kellera jen dalším vývojovým stupněm a kopíruje předchozí přístup k prvnímu dílu. „Existuje mnoho důvodů, proč jsme chtěli tuto změnu provést. Overwatch se měnil od doby, kdy jsme před uvedením [prvního dílu] neměli ve hře vůbec žádné limity na hrdiny,“ připomíná Keller skutečnost, že původně vývojářům nevadilo, kdyby si měli hráči do zápasu zvolit třeba šest Winstonů. Na to ale nikdy nedošlo právě kvůli snaze hru co nejlépe vyvážit a zúžení týmů z toho přímo vychází.
Pokud nedojde na kompletní úpravu mety, je téměř vyloučeno, aby bylo možné hrát Overwatch 2 úspěšně bez hlavního tanka se štítem.
Do zápasů se tak budou moci zapojit dva supporti, dvě DPS, ale pouze jediný tank, což sice Keller označuje za klíčové pro přehlednost a předejití momentů, které nemusí být vhodně vybalancovány, ale ne všichni z hráčů jsou úplně nadšeni. Bavíme se zejména o těch, kteří na sebe rádi brali offtank roli, tedy například hrdinku D.vu, pro kterou už ale zřejmě nebude místo. Pokud totiž nedojde na kompletní úpravu mety, je téměř vyloučeno, aby bylo možné hrát Overwatch 2 (úspěšně) bez hlavního tanka se štítem, což ale vyžaduje úplně jiný přístup nežli při hraní za zmiňovanou D.vu, Zaryu nebo Roadhoga. Objevují se proto kritické ohlasy od hráčů, kteří reálně uvažují, jestli se mají přeučit, anebo zkrátka odejít hrát jinou hru, což může mít dopad na Overwatch 2 zejména ve sféře profesionálního nebo alespoň vážněji pojatého kompetitivního hraní.
Vývojáři nicméně stojí za svým a tvrdí, že se k tomuto kroku rozhodli v zájmu již vzpomínané přehlednosti, ale také celkového zjednodušení. To automaticky neznamená, že by Overwatch 2 měl být jednoduchou hrou a stále v ní budete narážet na hráče, kteří vás pošlou k zemi, aniž byste si uvědomili, co se právě stalo. Celkově je ale krok v komunitě vnímán spíše negativně a jen čas prokáže, zda jde o funkční změnu a dobré rozhodnutí. S vydáním druhého dílu totiž může pochopitelně dojít i k promíchání vlastností stávajících hrdinů a uvažuje se, že některé z aktuálních postav možná spadnou do jiné kategorie. O tom ale vývojáři nemluví a vše bude pochopitelně navázané na testování před vydáním. To je navíc ještě daleko a vývojáři sami uvádí, že Overwatch 2 musí ujít ještě kus cesty, než bude všechno připraveno. Nestane se tak dřív než v příštím roce, ani tento termín ale není napevno slíben, takže nezbývá než vyčkávat.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.