Když vývojáři z Blizzardu před dlouhými čtyřmi lety oznámili Overwatch 2, v náznacích mluvili o tom, že obsah nebude zahrnovat jen očekávané multiplayerové bitvy. Už tehdy se mluvilo o příběhové kampani, kooperaci nebo postupném vylepšování postav skrze talentové stromy, aby byly informace o dva roky později potvrzeny a ještě rozšířeny. Hráči se mohli těšit na plnohodnotný příběh, možnost poznat hrdiny z trochu jiné stránky a hlavně na něco trochu jiného, než co jádro hry už dlouhé roky nabízelo v prvním dílu. Bohužel, všechny plány na režimy, v nichž byste nestáli proti živým hráčům, ale spoléhali se na pravidla PvE, byly zrušeny a Blizzard s nimi už do budoucna nepočítá.
Zprávy přinesli vývojáři ve včerejším komunitním streamu, a nutno hned na úvod připustit, že fanoušci zrovna nadšení nebyli. V komentářích se to jen hemží zklamanými příspěvky a vyjmenováváním, co všechno se s druhým dílem oblíbené akce vlastně stalo. Bez ohledu na to, vývojáři přináší vysvětlení, které je vedlo k těžkému rozhodnutí, a to se zdá pro budoucnost hry jako pochopitelné. Jednoduše řečeno, vývojáři se chtějí plně soustředit na multiplayer a live prvky, které tvoří osu celého zážitku a nepochybně tomu tak bude i v budoucnu. Vývoj příběhových částí totiž měl zabrat vývojářům spoustu času a odčerpával jejich pozornost od důležitějších věcí.
„Vývoj PvE částí se neposouval kupředu tak, jak jsme doufali. Tým vytvořil spoustu skvělého obsahu, takže existují úžasné mise, zcela noví nepřátelé, s nimiž je zábavné bojovat, a několik skvělých a vtipných talentů [pro hrdiny],“ řekl výkonný producent Jared Neuss. Dodal ale, že úsilí, spojit všechno dohromady a zachovat přitom kvalitu, kterou hráči od Blizzardu očekávají, by bylo příliš vysoké. „Stáli jsme před těžkým rozhodnutím, jestli věnovat všechnu pozornost PvE obsahu a doufat, že ho v budoucnu vydáme, nebo se zaměřit na to, co už kolem hry vzniklo,“ vysvětluje pak producent a ještě jednou, zcela otevřeně a bez možných pochyb potvrzuje, že příběhová část v původní podobě je zrušena.
Hráči přesto nepřijdou o kooperaci nebo jednotlivé příběhové mise navázané na nové hrdiny, které mají přicházet v nadcházejících sezónách a nabízet onen odlišný zážitek oproti tradičním multiplayerovým módům. Hráčům to ale podle reakcí nestačí a nerozumí tomu, proč Blizzard zrušil tak lákavou část, díky které ještě někteří hráči chtěli u hry zůstat. Obecně se totiž zdá, že nejzapálenější hráči Overwatche jsou soustavně zklamáváni ze strany vývojářů a dopad těchto zpráv na jádro komunity je poměrně zdrcující. Uvidíme tedy, co to udělá se zájmem o hru jako takovou, protože Overwatch 2 má nepochybně i silné zastání mezi těmi, kdo hraní neberou příliš vážně a možná ani tyto změny neregistrují.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
První bylo Electronic Arts, Ubisoft, Blizzard – Activision…. svět tržního hospodarstvi ničí herní scénu. Jak se vyjádřil jeden z čelních developeru Arcane (odešel po Prey). Dnes se nedělají hry, dnes se vyrábí produkt.
Jak jen to všechno zachraňuje Valve, kde malá studia mají pořád šanci.