Jak by vypadal XCOM v hororových kulisách? Odpověď na tuto otázku přináší tahová taktická strategie Othercide, která má vyjít ještě letos. Novinka už na první pohled zaujme výraznou stylizací, jež se spoléhá na černobílou paletu, kterou prořezávají jen záblesky sytě rudé barvy. Trochu podobně působil například The Saboteur z roku 2009, ale náplň hry se přirozeně diametrálně odlišuje.
Projekt původně nazvaný Band of Hunters se měl nejdříve odehrávat v temné verzi Paříže.
Díky dynamickému tahovému souboji máme kupříkladu možnost přerušit útok nepřítele nebo naplánovat akce, které se spustí později. Případně je odložit. Autoři nás lákají na brutální hratelnost, omezené zdroje, dramatická rozhodnutí, náročné mise a systém permadeath, který neposkytuje žádný prostor pro chyby. Samozřejmostí je sbírání zkušeností a odemykání nových schopností.
Na hře se pracuje už od roku 2016. Projekt původně nazvaný Band of Hunters se měl nejdříve odehrávat v temné verzi Paříže. Ostatně nebyla to vůbec náhodná volba. Tým totiž sídlí právě ve francouzské metropoli. Ale nakonec nás vývojáři vezmou do paralelní dimenze známé jako Othercide. Důvody jsou přízemní, ale pochopitelné, jak to tak bývá – studio bojovalo s nedostatkem financí i lidí.
I když jde o tahovou hru, namísto tradičních tahů nabízí časovou linku, podle níž se jednotlivé akce odehrávají. Díky tomu mají být souboje, ale i celá hratelnost dynamičtější, než je u podobných her obvyklé. Hráč bude ovládat skupinku hrdinek známých jako Dcery. Tyto bojovnice jsou jedinou nadějí lidstva na záchranu před hrůzostrašnými monstry.
Othercide už má profil na Steamu a do programu předběžného přístupu by měl dorazit ve druhém až třetím čtvrtletí letošního roku. Studio Lightbulb Crew sice neříká, jak dlouho by titul mohl strávit v early accessu, ale už v této podobě má nabídnout takzvanou survival kampaň, zatímco plná verze přijde s dalším rozšiřujícím obsahem a příběhovým módem.
Hra je v tuto chvíli v přípravě pouze pro PC. O žádných jiných platformách zatím autoři nemluví.