branding
Ghostwire: Tokyo, Bethesda Softworks, Otec Resident Evilu už by chtěl udělat jen jednu poslední hru

Otec Resident Evilu už chce udělat jen jednu poslední hru

Šindži Mikami tvrdí, že stárne a ubývá mu energie. Na důchod ale zatím určitě nepomýšlí

Zdroj: Archipel
17. 12. 2020
Název: Ghostwire: Tokyo Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr: , , Datum vydání: 25. 3. 2022

V říjnu jsme na Vortexu psali o velmi zajímavém dokumentu, jehož ústřední postavou byl otec série Resident Evil Šindži Mikami. Rekapituloval v něm uplynulých 30 let v herním průmyslu a kromě jiného zmínil, že autoři her jsou podle něj na vrcholu mezi 30 a 40 lety. Připomněl přitom, že Resident Evil 4 udělal, když mu bylo 39 let. Když je člověk mladší má podle něj spoustu energie a nápadů, ale chybí mu zkušenosti. Není jednoduše dost vyzrálý. Když člověk získá zkušenosti, je efektivnější, ale přichází o část intuice. Nyní na toto povídání nepřímo navázal v rozhovoru pro magazín Variety, kde naznačil, že by mohl udělat ještě jednu poslední hru.

Šindži Mikami letos v srpnu oslavil teprve 55. narozeniny, přesto říká, že stárne a nemá už tolik energie. Mikamimu prý neschází nápady a rozhodně se neomezují jen na horory. Naznačil zájem také o další žánry. Rozhodně se nechystá s videohrami skončit, jen už nemusí vést jejich vývoj z pozice game directora. Poslední hrou, kterou takto vytvořil, byl survival horor The Evil Within z roku 2014 od studia Tango Gameworks, které založil. Na jeho pokračování z roku 2017 už ale dohlížel “jen” coby nadřízený a výkonný producent. Vedení projektu měl na starost John Johanas.

„Pokud bych měl šanci udělat hru, která by od začátku do konce odpovídala mé vizi, pak by to mohl být můj poslední velký projekt coby game directora.“

Už v době, kdy pracoval na prvním dílu The Evil Within, přitom naznačoval, že by to mohla být poslední hra, kterou režíruje. Ale nemusí to tak dopadnout. K tomu, aby udělal ještě jeden titul, je však podle něj třeba, aby měl skutečně dobrou motivaci. “Pokud bych měl šanci udělat hru, která by od začátku do konce odpovídala mé vizi, pak by to mohl být můj poslední velký projekt coby game directora,” prohlásil Mikami.

Mikami se samozřejmě dál podílí na všech projektech svého studia Tango Gameworks. Třeba u Ghostwire: Tokyo ale figuruje opět v roli výkonného producenta, nevede přímo vývoj hry. A na tom se nic nezměnilo ani poté, co odešla její hlavní autorka Ikumi Nakamura. Její roli převzal Kendži Kimura. Mikami na to upozorňoval už dříve s tím, že na hry samozřejmě dohlíží, dělí se o své nápady, pomáhá coby mentor a konzultuje s vývojáři vše, co je potřeba. Mikami nicméně chce, aby tým mohl realizovat svou vlastní vizi, a vstupuje do procesu, jen když je to potřeba.

Mladší vývojář je rozhodnější. V pozdějším věku chce, aby hra byla dokonalá a pořád nachází nedostatky. Ale začínající autor věří svým instinktům a je přesvědčený o tom, že se rozhoduje správně.

Mikamiho uvažování o poslední hře trochu připomíná filmového režiséra Quentina Tarantina, který také opakovaně varoval fanoušky, že se chystá na svůj poslední snímek. Zdá se, že oba chtějí skončit na vrcholu. V úvodu zmiňovaném dokumentu od YouTube kanálu Archipel Mikami zdůraznil, že tvorba her vyžaduje spoustu energie i času. Věří přitom, že není zdaleka jediný, kdo z vývojářů vytvořil své nejlepší hry před 40. rokem.

Po čtyřicítce si podle Mikamiho člověk uvědomí, kolik energie je třeba k tvorbě hry vynaložit a celý proces je náročnější. Mladší vývojář je prý také rozhodnější. V pozdějším věku chce, aby hra byla dokonalá a pořád nachází nedostatky. Ale začínající autor věří svým instinktům a je přesvědčený o tom, že se rozhoduje správně, což může situaci usnadnit. Veterán vidí potenciální rizika, což může omezit jeho ochotu a schopnost experimentovat. Proto také může být podle Mikamiho snazší pro mladého vývojáře projekt rozpohybovat. Zkušený autor stráví více času přemýšlením o všech věcech ve snaze udělat vše co nejlépe.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru