Americký herní designér David Jaffe vytvořil hry Twisted Metal a God of War. I když v posledních letech se mu tolik nedařilo, viz neúspěch Drawn to Death, stále je na poli videoher velmi aktivní a často jej média citují, když prozradí něco ze zákulisí byznysu. Teď se stěhuje do Polska, tedy alespoň symbolicky. Připojuje se totiž ke společnosti Movie Games, kde bude pomáhat jako konzultant, expert a mentor s dalšími projekty. A Movie Games mohou na oplátku financovat jeho hry.
Držitel ocenění BAFTA David Jaffe se s polskými vývojáři a vydavateli ze společnosti Movie Games spojil v březnu, když vycházel erotický horor Lust from Beyond. Titul ho velmi zaujal i jej streamoval. Nejprve si prý myslel, že to je jen nějaká pornografická hra. Chtěl ji prý streamovat jen z legrace. Ale když ji stáhl, byl velmi příjemně překvapený. Lust from Beyond podle něj dobře vypadá, má vysoké produkční kvality a i když je v ní sex, není to jen porno.
Sám prý ve hrách neviděl takovou kombinaci hororu, sexuality a témat z Lovecrafta. Titul dohrál a moc se mu líbil. Spojil se s Movie Games a výsledkem je nové partnerství. Oceňuje přitom, že tato firma se stále nebojí zkoušet nové věci, což je něco, co u velkých společností s ohledem na stále rostoucí rozpočty na vývoj postrádá. Nikdo nechce moc riskovat.
Podle Jaffeho existují úžasné, ale malé a velmi specifické nezávislé hry. Na druhé straně jsou tu pak masivní vysokorozpočtové projekty jako třeba ty od Sony. A i ty má podle svých slov rád. Ale chybí mu něco uprostřed, co je odvážnější, ale současně to vypadá dobře. A to přesně podle něj Movie Games dělají a reprezentují. Pořád zkouší nové věci a přitom jim dávají pěknou fasádu.
David Jaffe má možnost využít zdroje firmy a nabídnout vlastní projekt, který by chtěl vytvořit.
Jaffe se bude podílet na vybírání a hodnocení projektů. Bude pomáhat jejich autorům, ať už je studia Movie Games přímo vyvíjí, nebo je společnost “jen” vydává. Pomoci má také díky zkušenostem na poli marketingu. David Jaffe má na druhé straně možnost využít zdroje firmy a nabídnout vlastní projekt, který by chtěl vytvořit.
Všechny strany si spolupráci podle očekávání pochvalují. Šéf Movie Games Mateusz Wcześniak říká, že jsou nadšení, že mohou dělat s Jaffem, protože pomohl utvářet svými tituly celé odvětví. “Je neskutečně talentovaný, nápaditý a nápomocný,” uvedl Wcześniak s tím, že to může být krok k mnoha projektům s velkým potenciálem a spolupráci mohou ještě rozšířit.
Je to zvláštní verze domova, kde všichni až na něj mluví se divným přízvukem, díky němuž zní jako padouchové z bondovky. Ale pořád je to domov.
Ani David Jaffe nešetří komplimenty. Rád se připojuje podle svých slov k Movie Games a chválí projekty jako Lust From Beyond nebo chystaný War Hospital. Firma se podle něj nebojí riskovat a jsou otevření tomu zkoušet nové nápady. “Abych řekl pravdu, připomíná mi to začátky PlayStationu, kde byl ještě prostor pro unikátní, ale stále komerční myšlenky. Svým způsobem je to jako se vrátit domů,” uvedl Jaffe s tím, že je to zvláštní verze domova, kde všichni až na něj mluví se divným přízvukem, díky němuž zní jako padouchové z bondovky. Ale pořád je to domov.
Šéf marketingu Piotr Gnyp zase vypichuje, že David Jaffe vytvořil různé druhy her – od AAA megahitů až po inovativní a ambiciózní indie tituly. “Je to také populární streamer a má skvělý vhled do současných herních trendů. Jedinečná kombinace jeho zkušeností na poli vývoje a spojení s hráči z Davida dělá dokonalou osobu, která může rozpoznat skutečnou hodnotu projektu a najít nejlepší možné řešení,” dodal Gnyp.
David Jaffe začal pracovat ve videoherním průmyslu už v roce 1993 jako tester v Sony ještě předtím, než vůbec vznikl PlayStation.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.