Jak daleko to máte do práce? Kdo to má nejdál?
Zdeněk, Petr, Jirka i Tomáš bydlí v Praze. Nejdál to má určitě Honza, který je z Liberce, a proto se objevuje ve videu nepravidelně.
Kdy jste si uvědomili, že chcete být herními novináři?
To vyplynulo nějak automaticky. Myslím, že do herních médií se člověk dostane přirozeně, často i shodou náhod a na počátku většinou nestojí jeden konkrétní moment a impuls, kdy si řekneš: „Budu psát o hrách.“ Hry hraješ, zajímáš se o ně čím dál víc, pak začneš mít chuť se o své názory podělit… Uplyne 20 let, sedíš ve Vortexu a odpovídáš na otázku, kdy sis uvědomil, že chceš být herním novinářem:).
Zdají se vám herní sny?
Asi každému z nás se někdy zřejmě podobný sen zdál, ale naše „herní“ sny se spíš týkají práce a psaní o hrách než hraní samotného. A občas to jsou víc noční můry než sny:).
Sledujete i další česká média?
Jistě. Každý by se měl zajímat o to, co a jak dělají kolegové nejen ve světě, ale i u nás. Svůj obsah ale nepodřizujeme práci ostatních. Snažíme se jít vlastní cestou.
Nezahráli byste někdy nějaké staré hry? Takové ohlédnutí do herní historie a k tomu nějaké zajímavé povídání k tématu?
Ano. Určitě máme v budoucnu v plánu věnovat se ve streamu také starším hrám. Jakmile odezní hlavní sezóna, jistě si tento formát také vyzkoušíme.
Co je podle Vás lepší a proč: E3, či Gamescom?
Obě akce mají svá pro a proti. Vzdálenost, náklady, rozsah, počet vystavovatelů i návštěvníků. Pro nás je z hlediska práce příjemnějším i užitečnějším veletrhem americká E3. Nicméně rádi budeme i do budoucna navštěvovat obě výstavy. Gamescom totiž dává pro změnu větší prostor evropským a menším hrám. A i ty nás samozřejmě velmi zajímají.
Máte v plánu kromě trička nabízet nějaké další věci s vaším logem?
Uvidíme, jak si povede tričko v prodejích. Samozřejmě už jsme přemýšleli o dalších možnostech, ale máloco nám přijde podobně univerzální. Nabízí se věci jako podložka pod myš, hrneček nebo nějaký další kus oblečení. Pomoci vybrat nám mohou i vašeho ohlasy.
Ve videu říkáte informaci, která už neplatí, čemu mám věřit?
Pokud v některém z našich videí narazíte na informaci, týkající se například data vydání, cílových platforem nebo obecně něčeho, co se může do vydání konkrétního titulu změnit, podívejte se nejprve, kdy bylo dané video natočeno. Informace zastarávají hodně rychle, někdy i z hodiny na hodinu a videa nelze jakkoliv zpětně upravovat. Důležité je také uvědomit si, čeho se dané video týká nebo kde jsme přišli k informacím, které v něm padnou – jedná-li se například o herní veletrh, kde jsme mohli přímo promluvit s vývojáři a ptát se na konkrétní věci (typicky třeba komentář k úseku, který jsme si mohli vyzkoušet), bude se náplň videa týkat výhradně tomuto tématu. Neznamená to, že bychom před vámi chtěli jiné informace utajit, jen jsme je v té době neměli k dispozici nebo nebyly pro danou situaci relevantní.
Podpořím koupí trička váš projekt, nebo je to projev dobré vůle a trička jen zprostředkováváte?
Pokud se rozhodnete zakoupit naše tričko, nebudete mít jen něco pěkného na nošení, ale skutečně náš projekt podpoříte. A to nejen finančně, ale také organicky, když bude naše značka na očích. Děkujeme 🙂
Jaké plánujete hosty do vidcastu?
Pravidelně se necháváme inspirovat vašimi tipy a zveme celou řadu hostů z herní branže. Z logických důvodů ale nechceme nikoho slibovat dopředu, dokud není stoprocentně jisté, že se rozhovor povede natočit.
Máte v redakci někoho, kdo je JRPG pozitivní?
Určitě. Japonská RPG hraje pravidelně Petr i Zdeněk. Japonské hry obecně pak vlastně všichni autoři Vortexu. Rozhodně se jim chceme věnovat, jak to jen bude v našich silách a možnostech.
Budete se věnovat esportu?
Je pravda, že se esportu nevěnujeme systematicky a pravidelně, ale současně, pokud se stane něco skutečně zajímavého, nebo se řeší třeba účast kybersportovců na olympijských hrách, takovou zásadní informaci neopomínáme třeba v novinkovém souhrnu zmínit. Faktem nicméně zůstává, že esport už je v mnoha ohledech tak velkým světem sám o sobě, že ho ho musí pokrývat specializované portály, které to dělají lépe než všeobecné herní weby.
Rozšíří váš tým další lidé, co třeba dřívější kolegové?
K rozrůstání redakčního týmu přistupujeme obezřetně v zájmu zachování identity, kterou jsme pro Vortex nastavili. Samozřejmě ctíme komunitu a její přání a nevylučujeme, že náš tým do budoucna známé tváře rozšíří, prioritou je ale momentálně stabilizace projektu ve smyslu obou hlavních směrů obsahu. Následně můžeme uvažovat o dalších krocích a spolupráci s autory, které znáte.
Plánujete spustit uživatelské hodnocení her?
Uživatelské hodnocení jsme promýšleli dlouho před spuštěním webu a nakonec jsme se rozhodli ho do funkcí nezařadit. Máme za to, že by hodnocení her v článcích s recenzemi zbytečně odvádělo pozornost od tématu a celková hodnota uživatelského vkladu by se z nejrůznějších důvodů devalvovala.
Je Vortex vaše hlavní pracovní činnost?
Vzhledem k tomu, kolik obsahu pro vás každý den připravujeme, nebylo již možné setrvávat v předchozích zaměstnáních – Jirka se Zdeňkem se Vortexu věnují naplno. Byl to zájem ze strany vás – diváků a čtenářů – který to umožnil a redakce se mohla plně soustředit na každodenní servis. Honza s Petrem zůstávají externími spolupracovníky, jejich vklad a důležitost to ale v žádném případě nesnižuje – jsou esencí toho, proč Vortex funguje.
Zaregistroval jsem se, ale nepřišlo mi potvrzení/nemohu se přihlásit
Všimli jsme si, že u některých z vás přetrvávají problémy s přihlášením, problémy vyřešíme individuálně. Stačí, abyste napsali na naší adresu [email protected] z mailové adresy, kterou jste použili pro registraci a my vám obratem pošleme dočasné heslo, které si po přihlášení můžete změnit. Za problémy se samozřejmě omlouváme.