branding

Otázky a odpovědi

Je reálná šance, že se ve FIFA 21 konečně objeví česká liga?

Jak už jsme uváděli v článku z loňského srpna, Ligová fotbalová asociace podle informací Deníku N jedná se zástupci EA o tom, aby česká liga byla opět obsažena v sérii FIFA. Marketingový ředitel LFA Daniel Hajný řekl, že ačkoliv nechce nic dopředu slibovat, vypadá to pro FIFA 21 v tomto ohledu nadějně. Za nás tomu dáváme tak 60 procent.

Jak to aktuálně vypadá s upozorněním na odpověď v komentářích. Je v silách redakce tento trn v oku vyřešit v dohledné době?

Rozvoj webu se v posledních týdnech soustředil na implementaci reklamních pozic a optimalizaci, ale rádi bychom se brzy vrátili k vylepšením, na která se zatím nedostalo. Ohlas bereme jako znamení, že jde o jednu z žádaných funkcí.

Zajímá mě, zda je Vortex ziskový projekt, jestli se sám dokáže zaplatit, případně i něco vydělat. A pomohlo tomu předplatné?

V tuto chvíli pro nás představuje nová podpora čtenářů jednu z klíčových finančních příležitostí, abychom mohli zajistit další fungování Vortexu v podobě, jak ho máte rádi. Nadále ale aktivně hledáme i další způsoby, jakými jsou nejrůznější inzertní partneři.

Budete dělat recenzi Call of Duty Mobile?

Zatím nemůžeme nic slíbit. Uvidíme podle dalších povinností, ale rádi bychom ji minimálně zkusili.

Bude Petr dělat recenzi WRC 8?

Petr, nebo Zdeněk. Podle toho, kdo se ke hře dostane dřív v kombinaci s dalšími povinnostmi.

Máte v plánu mít na vašem YT kanálu ten nový systém členství? Myslím, že spousta z nás by vás jistě ráda podpořila.

Velmi vážně o tom uvažujeme. Je možné, že této možnosti skutečně využijeme.

Budete streamovat konference ze E3?

Stejně jako loni, ani letos se na našem plánu nic nemění – konference z E3 streamovat nebudeme. Důvod je prostý, redakci pro denní obsah tvoří dva lidé – Jirka a Zdeněk – a oba budeme přímo v Los Angeles. Na jednotlivé konference tedy půjdeme osobně a následně se s vámi podělíme o naše dojmy a poskytneme vám shrnutí všeho podstatného, co se na daných konferencích probíralo.

Jakým směrem chcete Vortex vést v následujících letech?

Vzhledem k tomu, nakolik je online zpravodajství živou věcí, není úplně snadné přesně říct, kde bude Vortex za rok. Naší dlouhodobou snahou je samozřejmě setrvalý růst, ať už se bavíme o návštěvnosti webu, který je pro nás v rámci vlastní prezentace a ukotvení formy hodně důležitý, nebo o celkovém výkonu našeho YouTube kanálu. Je tedy pravděpodobné, že i nadále budeme zkoušet, co se vám líbí, zvát hosty, probírat s nimi hry i z trochu jiného pohledu, než je úplně obvyklé a budeme se snažit třeba ještě rozšířit nabídku informací, kterou vám dennodenně poskytujeme. Nemělo by to však být za cenu překotného růstu – Vortex je čistě autorský projekt a momentálně nemáme plány, přetvořit jej ve standardní novinkový web, který se spoléhá z větší části pouze na aktuality, nejde do hloubky a nevyužívá zajímavých možností, které se třeba v podobě konferencí či nejrůznějších setkání vývojářů nabízí.

Mohu se těšit na vaši recenzi Imperator: Rome?

Zatím na ní nikdo nepracuje. Záleží na tom, zda to kapacitně zvládneme, viz podrobnosti na Discordu.

Nepřemýšleli jste nad tím, že byste jednou za čas odpověděli na dotazy diváků a čtenářů v samostatném videu?

Přemýšlíme nad spoustou věcí, takže i nad otázkami a odpověďmi, a právě za tímto účelem vznikla tahle sekce. Každý může položit dotaz a my na něj odpovíme, pokud uznáme, že by odpověď mohla být zajímavá či přínosná i pro ostatní. Dotazů nechodí tolik, abychom kvůli nim natáčeli samostatné video a vzhledem k tomu, nakolik jsme aktivní na ostatních kanálech – ať už se bavíme o sociálních sítích Vortexu nebo našich osobních – nevidíme otázkové video jako nutnost. Samozřejmě ale musíme dodat, že stejně jako u většiny našich rozhodnutí také tady platí, že jsme ochotní náš postoj upravit, budeme-li cítit zvyšující se potřebu atp.

Je možné, abyste na IG do Stories dávali odkaz na swipe?

Zatím jsme nesplnili podmínku 10 tisíc followerů, bez níž nelze funkci využívat.

Nezvažujete natáčení nového formátu videí s dotazy diváků? Chybí mi přímá odezva na konkrétní dotazy.

Zatím jsme o tom nemluvili, ale můžeme se nad tím zkusit zamyslet, jak a kam by to mohlo zapadnout. Díky za podnět.

Mám prosbu ohledně screenshotů v článcích. Nešlo by předělat prohlížení tak, abych se kliknutím na fotografii dostal do jakési galerie, kde bych si obrázky mohl prohlížet šipkami?

Víme přesně, co myslíš. Také o této možnosti uvažujeme. Zřejmě by to mohlo ve výsledku fungovat podobně jako prohlížení velkých screenshotů v kartě hry.

Plánujete recenzi Kenshi?

O hře víme, ale momentálně ji bohužel nemáme z kapacitních důvodů v hledáčku. Díky za pochopení.

Nechcete přidat na web nějakou formu upozornění? Myslím tím upozornění přímo v prohlížeči?

Zvažujeme, že v některém z budoucích updatů zkusíme web rozšířit o notifikační systém. Posléze bychom si vyhodnotili, zda má pro čtenáře nějaký smysl a je užitečné ho používat a dále rozvíjet.

Mohli byste propojit váš herní kalendář, který se nachází na hlavní stránce, s Google kalendářem. Co si o tom myslíte?

Zatím jsme o ničem podobném neuvažovali. Koneckonců podobných veřejných Google kalendářů s vydáním her existuje už obrovské množství, takže bychom asi nosili dříví do lesa. Třeba na to ale v budoucnu dojde.

Koupil jsem si na Xbox One hru Everreach: Project Eden a je nehratelná. Jak je možné, že se něco takového dostane do prodeje? Nechtěli byste se na titul podívat a udělat třeba nějaké video? Hráči by si zasloužili varování.

Zatím ji nemáme v hledáčku, ani jsme neobdrželi kopii. Ale protože i nás před vydáním titul zaujal, mohli bychom se na něj podívat. Zkusíme zajistit review verzi a někam ji vměstnat.

Šlo by udělat téma o hrách vhodných pro děti? Jaké zařízení, jaké ovládání a jaké hry jsou nejvhodnější?

Této problematice jsme se věnovali třeba ve Vortexu #88. Obecně pak platí, že tablet nebo telefon a dotykové ovládání je pro děti nejpřístupnější. Následují nejrůznější pohybové periferie. Z klasických konzolí je ovládáním i nabídkou her nejvhodnější Switch. Třeba díky základnímu balíku Labo. Na iOS můžeme už pro děti ve věku 2-3 roky doporučit hry jako Miffy’s World, Mluvídek nebo Doc Baby. Mezi nejkvalitnější ale patří tituly z kolekce Ben & Holly, Prasátko Peppa, Lego/Duplo a z produkce studií Lipa a Bimi Boo. Časem se určitě k tématu můžeme vrátit v rámci nějakého většího materiálu.

Je pravda, že se bude vaše studio stěhovat?

Ano, vypadá to, že se budeme přesouvat do jiných prostor. Uděláme vše pro to, aby se změna nijak negativně neprojevila na obsahu.

Zaujímalo by ma, či je pre vás Vortex “full time“ práca, alebo máte aj nejaké iné zamestnanie?

Z koníčku a vedlejší aktivity se časem stala práce, které se věnujeme naplno.

Budete se někdy zapojovat do diskusí?

Do diskuzí se zapojíme pokaždé, když je to nezbytné. Nicméně není v našich silách reagovat na každý ohlas na webu, YouTube, Twitteru, Facebooku, Instagramu či Discordu. To ale neznamená, že si ho nepřečteme, nebo že takové názory nebereme úvahu.

Myslíte si, že se někdy v budoucnu máte šanci dostat na Metacritic?

Ačkoliv se to tak nemusí zdát, Metacritic je pořád jen agregátorem hodnocení a aktuálně nijak neusilujeme o to, stát se jeho součástí. Do budoucna samozřejmě nechceme vyvracet nic – byla by to určitě jistá prestiž – ale necháváme tomu volný průběh.

Neuvažovali jste nad tmavým režimem na vašem webu? Tmavé pozadí, světlý text…

Ano, uvažovali a stále ho máme na seznamu potenciálních vylepšení hodně vysoko. Je proto dobré vědět, že by o něj čtenáři opravdu stáli.

Bude se redakce zabývat novým titulem UBOAT?

Už máme přístup k early access verzi a rozhodně se na něj v blízké době plánujeme podívat a představit si ho.

Neplánujete dělat články i o hardwaru – myši, klávesnice, monitory?

Momentálně nic takového nechystáme, ale do budoucna určitě nevylučujeme, že se na Vortexu objeví i podobný materiál.

Jak budete řešit zázemí při plánované roční rekonstrukci Kotvy?

Pokud k rekonstrukci skutečně dojde, stane se tak až v průběhu příštího roku, proto není v tuto chvíli nutné, překotně se situací zabývat. Až se tak stane, budeme samozřejmě řešit prostor nového studia pro natáčení našich pořadů, každodenní práce se ale rekonstrukce Kotvy nijak nedotkne. Ostatně, od začátku letošního roku sídlí redakce na jiné adrese.

Máte v plánu recenzovat Satisfactory?

Zatím jsme se ke hře nedostali, ale do budoucna to nevylučujeme.

Plánujete možnost editace/mazání komentářů?

Zatím nikoli. Tento dotaz se tu objevil opakovaně a vedeme to přání v patrnosti. Čili se to může v budoucnosti změnit. Problém ale stále vidíme v tom, že dodatečná editace/mazání komentářů občas narušuje přehlednost a důvěryhodnost diskuze, kdy po sobě občas někteří lidé „zametají stopy“ a reakce dalších lidí pak nedávají smysl, původní podivně. Přínos samozřejmě vidíme v možnosti opravit překlep atp. A chápeme, že je možné příspěvek označit jako editovaný. Prozatím ale napadlo definitivní rozhodnutí.

Nechcete do vidcastu zase pozvat nějaké herní publicisty?

Už se jich u nás pár vystřídalo a určitě na to zase dojde. Jen jsme se momentálně víc zaměřili na vývojáře, protože jich je u nás opravdu spousta a jsou moc šikovní.

Proč jsou texty na vašem webu větší než jinde?

Nikdo neříká, že se v budoucnu nemůže vzhled proměnit, web je živé médium. Prvotní snahou bylo reflektovat některé trendy, které se začínají objevovat v zahraničí. Patří mezi ně i zvětšení fontů. Víme, že se to může zdát nezvyklé. Ale chceme tomuto řešení dát minimálně pár měsíců, než si vyhodnotíme, zda funguje, či nikoli.

Mám nápad na nějaké téma, které byste mohli zpracovat. Kam vám mohu napsat?

Mailový kontakt na redakci najdeš v patičce našeho webu. Obrátit se na autory Vortexu lze také prostřednictvím sociálních sítích. Zprávy se snažíme pravidelně pročítat na Twitteru, Facebooku i Discordu. Za každý tip jsme rádi, ale nemůžeme slíbit, že vyhovíme všem.

Nechystáte aplikaci pro iOS a Android, ze které by bylo možné poslouchat audio novinek a vidcastů?

Jednoduchá odpověď je – ne, nebo prozatím ne. Na podobné dotazy jsme odpovídali opakovaně a na našem postoji se stále nic nemění. Vidcast je v podobě audia dostupný několik dní po uvedení na YouTube prostřednictvím aplikace Podcasty na iOS a na Androidu se k nim lze dostat přes SoundCloud. Co se týče novinkových souhrnů, nechceme je umisťovat ani mezi podcasty, ani na SoundCloud z toho důvodu, že nám jde o sledovanost na YouTube. Je to jedno z měřítek toho, jak se našemu projektu daří a věříme, že uvolnění audia mimo YouTube může mít neblahý dopad na sledovanost našeho kanálu.