Před časem jsme vám na Vortexu představili ruskou variaci na BioShock zasazenou do kulis Sovětského svazu. A protože vás zaujala, máme pro vás podobný tip na hru, kterou byste určitě měli sledovat. O Orange Cast se pro změnu říká, že jde – přeneseně řečeno – o ruský Mass Effect. A ten příměr není vlastně vůbec hloupý.
Akční RPG s prvky adventury se proslulou vědeckofantastickou sérií od BioWare otevřeně inspirovalo a její autoři se za ni vůbec nestydí. A protože se vývojáři podělili o nové video, je akorát na čase představit si jejich počin blíže. Novinku od studia Team Rezy neboli Rezonans Team pohání technologie Unreal Engine 4 a vezme nás na atmosférické dobrodružství, jehož svět údajně kombinuje prvky sovětských i západních sci-fi.
Vše odstartovala energetická krize, která postihla známý vesmír pět let před událostmi hry. Jejím následkem zaniklo mnoho kolonií, a tak bylo rozhodnuto, že na pořádek v galaxii musí dohlížet nové organizace, které stabilizují celou situaci. Jejich úkolem je držet na uzdě záludné korporace tam, kde nemohou být nasazeny konvenční ozbrojení složky.
Orange Cast nás zavede až na okraj naší galaxie do systému, jehož kolonie jsou buď nicotné, v rozkladu anebo už opuštěné. Právě tady ale na planetě Sion zaútočí neznámá organizace, před jejíž silou musí ustoupit i flotila zdejších strážců pořádku. Jak už si asi dokážete domyslet, vy jste jedním z těch, kteří se rozhodli navzdory veškerému nebezpečí zůstat.
Velmi pravděpodobně si autoři nechávají ty největší scénáristické trumfy zatím v rukávu, každopádně výchozí zápletka nepůsobí bůhvíjak originálně nebo nápaditě. To ale neznamená, že by nás hra nezaujala. Zajímavě zní kupříkladu nápad, že jedni z vašich nepřátel používají bojový oblek, který jim umožňuje sdílet vzájemně své myšlenky. A díky tomu dokážou údajně lépe spolupracovat ve snaze zlikvidovat vás.
Hru budeme sledovat z perspektivy třetí osoby a vy v tuto chvíli můžete vidět v akci současnou betaverzi. Jak už tradice velí, zavede nás příběh na nejrůznější planety a navštívíme i vesmírné stanice. Hra dokonce slibuje obdobný systém společníků, kterým se mohla pochlubit právě sága Mass Effect. Na rozdíl od svého vzoru však nenabídne žádnou formu multiplayeru.
Zdejší akce obsahuje krycí systém a ve hře nebudou chybět dokonce ani dopravní prostředky, tedy opět něco na způsob vozítek Mako a Nomad ze série Mass Effect. Tady jich však bude hned několik typů. Kromě civilních a vojenských vznášedel využijete i vlastní obrněný transportér ThunderBird. Podobně jako v Dead Space by zase mělo být možné nepříteli doslova ustřelit některou z končetin. Pokud jde o to, čím chtějí vývojáři oslovit potenciální zájemce, slibují různorodá prostředí a svobodu prozkoumávat celý sektor.
Na své pouti narazíte třeba na planetu Koroljov pojmenovanou po někdejším konstruktérovi a vůdčí osobnosti sovětského raketového programu. Kromě lidí se pochopitelně setkáte i s mimozemskými druhy, to vás ale jistě nepřekvapí. Chybět nebude ani ekvivalent lodi Normandy. Ta zdejší se jmenuje SandStorm a hráč se stane jejím velitelem. Kromě toho, že vám umožní cestovat z planety na planetu bude ale fungovat i jako samostatná lokace, kde budete moci pohovořit se svou posádkou, jejíž členy naverbujete v průběhu hry. Autoři přitom tvrdí, že každý takový člověk má vlastní osobnost a pohnutky. I to je vám zřejmě povědomé.
Chvályhodná je snaha autorů minimalizovat interface hry. Láká nás také slib, že hlavním tématem titulu má být průzkum vesmíru, a tak i po dokončení hlavní příběhové linky budeme moci objevovat nové světy. Možná zrovinka jako v prvním Mass Effectu. Naše rozhodnutí v průběhu hry mají ovlivnit také to, jaký status budeme mít v rámci naší vlastní frakce. Jak se na pravou utopii sluší a patří, peníze už patří jen do muzea, a tak budeme svou výbavu vylepšovat namísto u obchodníků při plnění vedlejších misí. Kromě konvenčních zbraní Orange Cast nabídne i různé speciální kousky. Samozřejmostí jsou rovněž odlišné konce, které se budou odvíjet i od toho, které postavy přežijí a které zemřou. Kdo tu ukazuje prstem na Mass Effect 2?
Zajímavý nám přišel i nápad, že v otevřených lokacích kromě nejrůznějších miniher a vedlejších úkolů narazíte také na pozůstatky starého světa. Některé kolonie v minulosti náležely dnešním státům, což do hry přidá zajímavý národnostní prvek, který mnohdy vědeckofantastické příběhy ze vzdálené budoucnosti neakcentují. Čest výjimkám, jakou byl třeba StarLancer Chrise Robertse, předchůdce Freelancera. Tuto myšlenku navíc dále rozvádí premisa titulu, která konstatuje, že ani založení terranského konglomerátu nevyřešilo všechny problémy lidstva. A domnělá supervelmoc se může rozpadnout stejně snadno jako domek z karet.
Kromě zmíněných nepřátel ale budeme čelit ještě dalšímu nebezpečí a tím je záhadná choroba, která se šíří systémem a decimuje vše živé. Autoři navíc hráčům pokládají zajímavou otázku. Co má větší cenu: život stovek tisíců lidí, anebo zájmy celého lidstva?
Kromě Mass Effectu se tým podle svých slov inspiroval také mysteriozním sci-fi seriálem The Expanse nebo dnes už kultovním seriálem Firefly. Vlastně ani není divu, že má ke hvězdám tak blízko. Ruští vývojáři totiž sídlí ve městě Kaluga, kde se mimojiné vyrábějí škodovky a vaří Plzeň, ale co je důležitější, žil tu Konstantin Ciolkovskij, sovětský vědec a průkopník teorie raketových letů, který je považován za zakladatele kosmonautiky. Našli byste tu dokonce i muzeum kosmonautiky.
Rozsáhlá a ambiciózní hra jako Orange Cast pochopitelně nevznikne přes noc. Titul byl oznámen už v březnu 2016 a půjde o debut zmíněného studia. Za tu dobu se také projekt hodně proměnil. Původně mělo jít například o first person akční RPG. Změny doznal ale i svět a scénář hry, který v jednu chvíli s mimozemšťany vůbec nepočítal, jindy pak vystupovali v roli nepřátel, zatímco po čase měli zastupovat neutrální sílu, zatímco střety se měly odehrávat jen mezi lidmi navzájem, respektive různými jejich frakcemi. Stejně tak hráč v jedné verzi vystupoval v roli žoldáka, zatímco v jiné už právo nezištně hájil.
Ruský Mass Effect by měl vyjít ještě letos, konkrétně ve třetím čtvrtletí. Hra je v tuto chvíli oznámena jen pro PC, ale nikde není vyloučeno, že by se – pokud bude mít úspěch – nemohla objevit i na konzolích.
Jak se vám novinka líbí? Imponuje vám snaha vývojářů o variaci na známé téma s využitím ruských motivů, anebo vás odrazuje skutečnost, jak moc se hra inspirovala Mass Effectem a tyto podobnosti vám spíš vadí? Podělte se s námi a dalšími diváky v komentářích.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.