Na regulérní pokračování survival hororu Alien: Isolation od britského studia Creative Assembly stále marně čekáme. Mezitím se ale titul z roku 2014 stal předobrazem mnoha jiných her. Inspirovali se jím i vývojáři multiplayerového first person hororu Nemesis: Distress, který navíc vychází ze stolní hry. Je to titul, který má velice zajímavou premisu a mohl by najít volné místo na trhu. Pokud se vizi povede realizovat.
Na palubě jsou i další lidé, ale netušíte, jaké mají záměry. Nebylo by to poprvé, kdy nějaká nelítostná korporace poštvala posádku proti sobě, připomínají vývojáři.
Podobně jako mnohé jiné podobné příběhy i tento začíná probuzením z hibernace. Stačí si vzpomenout na sci-fi horory jako Vetřelec nebo ještě lépe Symptom Pandorum. Také na palubě této lodi se něco stalo. Něco moc ošklivého, zatímco jste spali unášení nekonečným prostorem vesmíru. Nevíte, co se stalo, nevíte, komu můžete věřit. Na palubě jsou i další lidé, ale netušíte, jaké mají záměry. Nebylo by to poprvé, kdy nějaká nelítostná korporace poštvala posádku proti sobě, připomínají vývojáři.
Naše loď je v Nemesis: Distress ztracena ve vesmíru a na její palubě se z nějakého důvodu objevili nezvaní hosté. Vetřelci. Jen trochu jiní. Pokusíme se zachránit celou loď, anebo raději zvolíme snadnější cestu a pokusíme se zachránit jen náš vlastní krk v bezpečí únikového modulu? Každá hra má být jiná a vyprávět vlastní “příběh”. Jeden scénář potrvá 40 minut a hráči mají za úkol kromě samotného přežití vyplnit nějaké vlastní zadání. Někdo z nich ovšem může být zrádce a vy netušíte, kdo to je.
Hra s prvky akce i survivalu nám umožní vybrat si jednu z různorodých postav, přičemž každá má vlastní přednosti. Následně si hráči zvolí svůj tajný úkol z náhodně vybraných výzev. Takovou utajenou misí může být zničení hnízda, navedení lodě k nějaké planetě nebo zabití ostatních postav. Podle autorů se může dokonce stát, že součástí hry nebude žádný zrádce, ale nikdy si nemůžete být jistý, zda vám sympatický kolega v momentu nepozornosti nebodne kudlu do zad.
Zbavit se protivníků ale nebude také úplně snadné. Implantát totiž znemožňuje zaútočit na další osoby přímo třeba střelnou zbraní. Musíte tak využít nějaký nepřímý způsob, jak jim zkomplikovat život. Nebo ho rovnou ukončit. Můžete například založit oheň, zamykat dveře nebo šířit falešné informace.
Nezapomínejte však přitom na to, že na palubě jsou stále ty věci, které s potěšením ochutnají vaše kolegy, ale i vás. Můžete se je sice pokusit zabít, ale bude to velmi obtížné a neobejde se to bez značeného rizika. A vlastně tím nic nezískáte, varují vývojáři. Za zabíjení monster neplyne žádná výhoda kromě toho, že přežijete o chvilku déle. Jejich likvidace není pravým cílem hry.
Titul vychází z polské stolní hry Nemesis z roku 2018. Ta u nás vyšla dokonce v češtině. Na videohře spolupracují týmy Awaken Realms Digital a Ovid Works. Titul má pohánět technologie Unreal Engine od Epiu a s jistotou víme, že míří na PC. Vyjít by měl snad příští rok.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.